Citat:
Ursprungligen postat av
SaboMuggade
Jag tolkar det som att Jonas hävdar att han är/varit en resurs mot etablissemanget vilket inte nödvändigtvis är detsamma som den djupa staten eller den dolda handen.
Nej. Det är naturligtvis samma sak.
Den djupa staten är den drivande kraften bakom etablissemanget och grunden till det falska tvåpartisystemet. Trump kom in som en relativt oberoende aktör och chockade systemet med en ny mer nationalistisk inriktning. Och utgick med att dra av masken på den djupa staten.
Fyra år av konstanta angrepp både utifrån och inifrån hans administration och parti talar sitt tydliga språk. Han var under alla omständigheter ett hot mot etablissemanget. Det oavsett att hans makt som president var begränsad och under påverkan från judiska aktörer. Att påstå något annat är inte bara löjligt och okunnigt utan ren skär historieförfalskning.
Citat:
Bytt ut imperium mot varumärke så är vi kanske rätt nära.
Det följer ju ingen som helst logik att ta risken att utmana både den mäktiga massmediala och politiska apparaten enbart för att stärka sitt varumärke? Och om han ändå under fyra år som president utmanade globalistiska maktstrukturer av denna anledning så varför inte?
Citat:
Fullblodspsykopat" eller bara bra självförtroende är frågan.
Fullblodspsykopater avslutar inte krig, de startar dom. De tar inte hem trupper, de sänder ut dem. De hjälper inte arbetarklassen, utan suger ut den. Bygger inte murar, utan raserar dem. Lämnar inte WTO och WHO, utan säljer ut sig till dem. Ifrågasätter inte globalistiska narrativ, utan följer dem. Avslutar inte indoktrinering i skolan, utan ökar den osv osv. Kontrasten mellan Trump och de riktiga fullblodspsykopaterna i DC är mycket tydlig.
Ställ dig själv frågan. Hade det inte varit enklare för Trump att få mer makt genom att spela med etablissemanget?
Är Trump en gnutta narcissistisk, ja sannolikt. Fullblodspsykopat, nej. Inget tyder på det. En väsentlig skillnad naturligtvis.
Citat:
En en president som inleder en pressträff om coronaviruset genom att titta på en hyllningsvideo till sig själv säger väl något ?
Känner jag inte till. Jag påstår inte att Trump alltid är smakfull. Hans sätt att interagera offentlig kan absolut vara lite pinsamt.
Citat:
En president som skryter om att han som stjärna kan gå fram till vackra kvinnor och "”grab them by the pussy" säger kanske något ?
En bagatell och på långa vägar något som gör en till fullblodspsykopat. Det var vad jag minns mer ett konstaterande än skryt.