Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-09, 14:46
  #1
Medlem
Just nu uppdateras det via nyheter och Facebook om ett stort bråk på Torpaskolan i Vänersborg. Det är inte första gången, någon som sitter på mer info? Lektionerna verkar vara inställda och ungdomar ifrån andra skolar är inblandade.
Citera
2019-09-09, 14:49
  #2
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/gt/storbrak...-slogs-blodig/

"Polisen har på måndagen ryckt ut till en skola i Vänersborg där ett stort antal elever bråkat.

En pojke är gripen för misshandel och en flicka slogs blodig, skriver Ttela.

– En anmälare berättar att det är mycket oroligt och mycket ilska på skolan. Personalen ska ha försökt lugna ner situationen men lyckas inte. Då kallas polis till platsen, säger Thomas Fuxborg, presstalesperson vid polisen till Ttela."
Citera
2019-09-09, 14:57
  #3
Medlem
Känns som det är gängbråk igen, liknande det som sist.
Var även poliser på Vänerskolan under morgonen.
Såg en civilpoliser åka med blåljus strax innan händelsen.
Verkar vara flera skolor i upplopp.
Citera
2019-09-09, 14:59
  #4
Medlem
Fått info att eleverna som ej vart inblandade i bråket blev instängda i sina klassrum tills polisen var på plats. Eleverna ska nu vara hemskickade.

Vill veta vilka svinen är som förstör i vårt område.
Citera
2019-09-09, 15:12
  #5
Avstängd
Ic3Tvs avatar
Jag går på torpa som elev. Som jag såg var det en stor hög med folk som stod o kollade. Osen när jag skulle gå in till skolan så såg jag polisen åka i typ 30/40km på gå väg som alla andra elever o lärare gick på, nästan alla elever sprang in till entré dörren o in i skolan. Det var så mycket av argument osv o till slut så skulle alla elever in till sina klassrum o vara där o kolla på film. Lärarna hade låst alla dörrar osv. Det var allt jag hade o säga.
Citera
2019-09-09, 15:12
  #6
Avstängd
Ic3Tvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Känns som det är gängbråk igen, liknande det som sist.
Var även poliser på Vänerskolan under morgonen.
Såg en civilpoliser åka med blåljus strax innan händelsen.
Verkar vara flera skolor i upplopp.
Japp, det var så
Citera
2019-09-09, 15:15
  #7
Medlem
Pantone297Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ic3Tv
Jag går på torpa som elev. Som jag såg var det en stor hög med folk som stod o kollade. Osen när jag skulle gå in till skolan så såg jag polisen åka i typ 30/40km på gå väg som alla andra elever o lärare gick på, nästan alla elever sprang in till entré dörren o in i skolan. Det var så mycket av argument osv o till slut så skulle alla elever in till sina klassrum o vara där o kolla på film. Lärarna hade låst alla dörrar osv. Det var allt jag hade o säga.
Invandrare?
Vad säger lärarna till er?
Citera
2019-09-09, 15:15
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ic3Tv
Jag går på torpa som elev. Som jag såg var det en stor hög med folk som stod o kollade. Osen när jag skulle gå in till skolan så såg jag polisen åka i typ 30/40km på gå väg som alla andra elever o lärare gick på, nästan alla elever sprang in till entré dörren o in i skolan. Det var så mycket av argument osv o till slut så skulle alla elever in till sina klassrum o vara där o kolla på film. Lärarna hade låst alla dörrar osv. Det var allt jag hade o säga.

Vilka grupper tror du att det är som bråkar?
Citera
2019-09-09, 15:15
  #9
Avstängd
Ic3Tvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Invandrare?
De som bråkade var de flesta invandrare ja.
Citera
2019-09-09, 15:16
  #10
Avstängd
Ic3Tvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilka grupper tror du att det är som bråkar?
You know, Invandrare "orten gangsters"
Citera
2019-09-09, 15:16
  #11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken
Fått info att eleverna som ej vart inblandade i bråket blev instängda i sina klassrum tills polisen var på plats. Eleverna ska nu vara hemskickade.

Vill veta vilka svinen är som förstör i vårt område.

Kanske samma grupp som alltid?

De som säger att det alltid varit gängslagsmål på skolorna kommer säkert snart anlända tråden. När jag växte upp så var det aldrig några som slogs och definitivt inte så polis behövde ringas.
Citera
2019-09-09, 15:16
  #12
Medlem
r9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ic3Tv
Jag går på torpa som elev. Som jag såg var det en stor hög med folk som stod o kollade. Osen när jag skulle gå in till skolan så såg jag polisen åka i typ 30/40km på gå väg som alla andra elever o lärare gick på, nästan alla elever sprang in till entré dörren o in i skolan. Det var så mycket av argument osv o till slut så skulle alla elever in till sina klassrum o vara där o kolla på film. Lärarna hade låst alla dörrar osv. Det var allt jag hade o säga.

Vet man vilka som är i konflikt med varandra och hur konflikten började? Vad tror människor på skolan och i samhället kommer hända framöver kring konflikten?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback