2019-09-10, 10:45
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Hur länge han överlever beror nog mycket på om han har några kompisar och om dessa går att lita på. Våldskapitalet att slå tillbaka har han definitivt. Dessutom bör man vara rätt lack när frugan blivit ihjälskjuten vilket säkert triggar. Men det verkar definitivt som han är en småhandlare, om än jävligt våldsam. Kan vara knepigt i längden att kriga mot folk högre upp i hierarkierna, särskilt om man börjar bli ensam när kompisar byter sida av ren rädsla.

Nu borde han i alla fall ha en aning om vilka som är fiender. I alla fall dom som lurade honom till Alphyddan. De som sänkte frun kanske han inte har en aning om vilka de är. Om han spöat upp folk till höger och vänster i fängelset i 4 år kan det nog vara svårt att komma ihåg alla tänkbara fiender. Eller också har han mördat nån som vi och polisen inte känner till, då ligger han risigare till i det långa loppet.
Är det bekräftat att han (lamin) var en av de som befann sig i sickla vid skjutningen?
Citera
2019-09-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Är det bekräftat att han (lamin) var en av de som befann sig i sickla vid skjutningen?

Ja, de är bekräftat i medierna!
Citera
2019-09-10, 12:05
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Borde inte polisen kunna utbilda de kriminella i hur man hanterar vapen? Då kanske vi slipper problemet att de skjuter på andra av misstag? (???!!!)
Visst, ironi, men det skulle inte förvåna mig om någon lägger fram ett förslag om att utbilda nyanlända i vapenteknik! Men du behöver inte svara mig!

Du skämtar, men det är väl ett uttalat mål från statsmakten att fler invandrare ska bli poliser och militärer? Av den anledningen sänktes antagningskraven på polisutbildningen till lågstadienivå, bland annat i fråga om språkfärdigheter.

Inom polisen och militären blir det garanterat en rejäl dos vapenteknik som kan användas för att lösa allehanda vardagsbestyr.
Citera
2019-09-10, 13:34
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMacak
Lamin borde närva på sin frus begravning nu på Onsdag. Kommer vi se ett nytt försök att släcka honom?
Verkar helt vansinnigt att närvara om inte tid och plats hålls hemligt.
Citera
2019-09-10, 13:45
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Verkar helt vansinnigt att närvara om inte tid och plats hålls hemligt.
Skulle tippa på att snuten kommer att ha ganska hög närvaro, med anledning av senaste tidens händelser.
Citera
2019-09-10, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Skulle tippa på att snuten kommer att ha ganska hög närvaro, med anledning av senaste tidens händelser.
Jo absolut frågan är om han ens vågar komma på den, om de ska klippa honom hoppas jag de byter ut skyttarna! annars kommer de säkert sluta med att de skjuter oskyldiga på begravningen, o missar lamin som vanligt
Citera
2019-09-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo absolut frågan är om han ens vågar komma på den, om de ska klippa honom hoppas jag de byter ut skyttarna! annars kommer de säkert sluta med att de skjuter oskyldiga på begravningen, o missar lamin som vanligt
Jag skulle tro att dom anordnar en massiv bevakning av begravningen och att han därför kommer att närvara. Vore ett självmordsuppdrag att försöka sig på ett attentat där tror jag, och visst verkar gärningsmännen vara ovanligt värdelösa, men nog fan borde dom inse det i alla fall.
Citera
2019-09-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Just en undran. Hur mycket har denne Lamin kostat Sverige i polisresurser redan nu och hur mycket i framtiden??

Hur mycket skador har han orsakat samhället i pengar.

Varför är det ingen som forskar i detta isf att forska om rökning är farligt för människan ??
Finns nog gott om info angående hur mycket en livstilskriminell kostar samhället under sitt liv skall du se, om du orkar leta lite. Jag gör det dock inte.
Citera
2019-09-10, 14:12
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att dom anordnar en massiv bevakning av begravningen och att han därför kommer att närvara. Vore ett självmordsuppdrag att försöka sig på ett attentat där tror jag, och visst verkar gärningsmännen vara ovanligt värdelösa, men nog fan borde dom inse det i alla fall.
Jo de är klart, frågan är dom var samma gärningsmän som i rocksta, eller om han har ett högt pris på sitt huvud och flera olika konstelationer försöker klippa honom för att få skottpengarna?
Citera
2019-09-10, 14:13
Medlem
Citat:
Jo de är klart, frågan är dom var samma gärningsmän som i rocksta, eller om han har ett högt pris på sitt huvud och flera olika konstelationer försöker klippa honom för att få skottpengarna?
Jag är i princip övertygad om att det är samma killar.
Citera
2019-09-10, 14:21
Medlem
Citat:
Jag är i princip övertygad om att det är samma killar.
Ja iofs om man tänker till vapnet och klantingheten bör de va de, jag tänker dock att man borde vara extra fokuserad om man redan misslyckats totalt en gång, men men....
Citera
2019-09-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ja iofs om man tänker till vapnet och klantingheten bör de va de, jag tänker dock att man borde vara extra fokuserad om man redan misslyckats totalt en gång, men men....
Deras tafflighet får mig att misstänka att det är väldigt nervösa och väldigt unga oerfarna killar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in