2019-09-10, 07:43
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifMohammed
Dom ser hela spelet och låter vissa saker ske. Span varken sover eller tar semester

De har inte resurser till att punktmarkera smågangsters oavsett om dödligt våld är uppenbar risk inom närtid. Dessutom behöver vi som samhälle bara besluta om att utöka polisens möjligheter till avlyssning och lätta på lagar som värnar den personliga integriteten. Men visst bygg lite fler fritidsgårdar så blir det säkert bra. Polismyndigheten kommer att se sin chans här. Fler poliser utökade resurser, när det är klubbat får vi se om det inte blir en liten uppryckning i antalet gripna. Samhället skulle göra en tydlig vinst om de först låter Lamin Dibba bli mördad, klåparna verkar å andra sidan ta livet av precis alla utom honom.
Med tanke på mängden ovänner han skaffat sig under fängelsetiden blir han till sist mördad hur som om han inte lämnar landet.
Citera
2019-09-10, 07:48
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Nån mer än jag som hejar lite på dibba?
Han må vara en värdelös samhällsparasit, råskinn och negerdåre som borde sitta inspärrad i minst 40 år från och med nu.

Men ändå, en överlevare. Slinker mirakulöst undan hela tiden när folk runt omkring faller som furor av kulspruteeld avsedd för honom. Jag skulle faktiskt bli lite besviken om nyheten kom att de andra negrerna till slut lyckats ha ihjäl honom.
Citera
2019-09-10, 07:49
Medlem
Det här kan inte vara DP iallafall, för de kan sikta.
Citera
2019-09-10, 07:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Han må vara en värdelös samhällsparasit, råskinn och negerdåre som borde sitta inspärrad i minst 40 år från och med nu.

Men ändå, en överlevare. Slinker mirakulöst undan hela tiden när folk runt omkring faller som furor av kulspruteeld avsedd för honom. Jag skulle faktiskt bli lite besviken om nyheten kom att de andra negrerna till slut lyckats ha ihjäl honom.

Måste vara hopplöst för de som vill mörda Dibba och inte lyckas. Dom lyckas inte ens skada honom. Dom måste tappat all respekt i gangstervärlden (och även i min ) !!
Citera
2019-09-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du har sett för många actionfilmer. Polisen har inte resurser att kontinuerligt övervaka en person som inte är samarbetsvillig. Möjligen kan man spana på personens bostad och följa honom i några timmar inför ett tillslag. Men inte dygnet runt i flera veckor bara för att skydda honom.

Det inser de flesta att resurserna inte räcker till att bevaka dem. Har de koll på deras aktiva telefoner så kan de i alla fall spåra dem i efterhand, se vart de har varit. Ingen kriminell åker om kring med en registrerad telefon men det kan ju lurat ut sannolikheten vem som har kontantkortsnumret genom vem de ringer till.

Tanken har nog också smugit sig högre upp i hierarkierna inom polisen och de juridiska kretsarna att en död kriminell inte längre är ett problem. Politikerna har fått skälvan nu när oskyldiga blivit skjutna men är rätt bakbundna det går inte att ställa fler poliser på gatan det tar flera år.

Det kanske blir fler kameror då är det lättare att följa de kriminellas rörelser. Att man gett en myndighet som datainspektionen lagliga verktyg att bromsa den utvecklingen tror jag de ångrar i dag.

Lamin borde ha lämnat Stockholm nu, om han har några kompisar kvar han kan gömma sig hos. Utan mycket pengar att är han troligen ändå snart rökt.
Citera
2019-09-10, 07:54
Medlem
Borde inte polisen kunna utbilda de kriminella i hur man hanterar vapen? Då kanske vi slipper problemet att de skjuter på andra av misstag? (???!!!)
Visst, ironi, men det skulle inte förvåna mig om någon lägger fram ett förslag om att utbilda nyanlända i vapenteknik! Men du behöver inte svara mig!
Citera
2019-09-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Spekulation: de tre som åkte till mötet kom i taxi, vilket låter lite ovanligt. Min gissning är att de fått besked om att komma i taxi till mötet för att de inte skulle kunna ta med sig tung beväpning.
En normalbegåvad borde väl blivit lite misstänksam då. Men inte dessa herrar.

Tveksamt, de hade kunnat ta med sig vapen även i en taxi. De måste ha övertygats om att det inte skulle utsättas för något hot på grund av den som ordande mötet.
Sedan känns det lite som i gudfadern, "den som ordnar fredsmötet är förrädaren".
Citera
2019-09-10, 09:16
Medlem
Citat:

Hans dagar är räknade han kommer bli klippt. Mirakulöst har han överlevt! Vad är det man säger 3:e gången gillt...
Citera
2019-09-10, 09:23
Medlem
N0FQM8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowit
Det här kan inte vara DP iallafall, för de kan sikta.

Dessa herrar får den s.k DP att framstå som extremt professionella.
Citera
2019-09-10, 09:40
Medlem
Någon som verkligen vill se denna killen död.
Spekulerar bara nu men har Lamin något med "S" från rinkeby o göra? Tänker på konflikten med Yildiz.. Kan de varit han som höll vapnet där..?
Citera
2019-09-10, 09:50
Medlem
Citat:

Ja alltså nu framstår han ju som en jagad antilip ungefär, får se om han slår tillbaka eller om de misslyckade skyttarna får ett tredje försök
Citera
2019-09-10, 10:13
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Ja alltså nu framstår han ju som en jagad antilip ungefär, får se om han slår tillbaka eller om de misslyckade skyttarna får ett tredje försök

Hur länge han överlever beror nog mycket på om han har några kompisar och om dessa går att lita på. Våldskapitalet att slå tillbaka har han definitivt. Dessutom bör man vara rätt lack när frugan blivit ihjälskjuten vilket säkert triggar. Men det verkar definitivt som han är en småhandlare, om än jävligt våldsam. Kan vara knepigt i längden att kriga mot folk högre upp i hierarkierna, särskilt om man börjar bli ensam när kompisar byter sida av ren rädsla.

Nu borde han i alla fall ha en aning om vilka som är fiender. I alla fall dom som lurade honom till Alphyddan. De som sänkte frun kanske han inte har en aning om vilka de är. Om han spöat upp folk till höger och vänster i fängelset i 4 år kan det nog vara svårt att komma ihåg alla tänkbara fiender. Eller också har han mördat nån som vi och polisen inte känner till, då ligger han risigare till i det långa loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in