Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-08, 13:28
  #1
Medlem
Det finns ett vittnesmål av en privatperson som skrev på sin privata blogg om hur när han stod flera kvarter bort så började flera stycken fönsterrutor som var runt om kring honom att explodera av explosioner från bakgrunden som kom från WTC, och han var då flera kvarter bort från tornen. Detta vittnesmålet har jag hittat på en truther sida för några år sedan innan jag läste det på hans egna blogg, jag har för mig att jag har skrivit om det under ett annat namn på detta eller något annat forum som internatinalskeptics kanske men jag kan inte hitta det. jag vill väldigt gärna hitta det igen, det hade varit hemskt om det försvann från vår mänskliga historia då nästan ingen känner till detta vittnesmål. Han sa just det att det var flera stycken fönsterrutor som gick sönder runt honom. Hans blogg inlägg var väldigt kort och var på engelska och hade någon rubrik som handlade om hans berättelse och upplevelse om hans dag på 911.
Citera
2019-09-08, 13:38
  #2
Medlem
Sök lämpligen på AOL eller något liknande. Det finns oänliga inlägg om 9/11
Citera
2019-09-08, 13:41
  #3
Medlem
SnakePlissskens avatar
Ingen aning om vilket specifikt vittnesmål du söker, men att rutor gick sönder inom ett mycket stort område är knappast vare sig okänt eller underligt. Här skrivs det t.ex om det: http://911review.com/attack/wtc/groundzero.html
Citera
2019-09-08, 14:05
  #4
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingen aning om vilket specifikt vittnesmål du söker, men att rutor gick sönder inom ett mycket stort område är knappast vare sig okänt eller underligt. Här skrivs det t.ex om det: http://911review.com/attack/wtc/groundzero.html

Exakt. Jag citerar din länk:

Citat:
The center of the financial district of Lower Manhattan was a smoking crater, with piles of short scraps of steel -- the shredded remains of the great towers' skeletons. Hundreds of windows were blown out in buildings hundreds of feet away, and cars at such distances were ignited. Fine dust, comprising the thoroughly pulverized non-metallic solids of the buildings, settled thousands of feet from the towers.
Citera
2019-09-08, 14:11
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingen aning om vilket specifikt vittnesmål du söker, men att rutor gick sönder inom ett mycket stort område är knappast vare sig okänt eller underligt. Här skrivs det t.ex om det: http://911review.com/attack/wtc/groundzero.html

Jo det är väldigt underligt och det är enligt skeptiker själva som jag läst om ett tecken på att bomber kan ha funnits i byggnaden eftersom man förväntar sig att fönsterrutor ska explodera av bomber.

Själva vittnesmålet jag talar om är en smoking gun på att bomber fanns i byggnaderna som alla som förstår något om bomber hade erkänt. Det handlar om ett vittnesmål som hörde explosioner från WTC flera kvarter bort (inte flera hundra meter bort som det du länkar till) och dessa explosioner som vittnesmålet hörde gjorde så att flera fönsterrutor exploderade runt om kring honom där han stod, och detta var långt ifrån WTC flera kvarter bort och han både hörde och upplevde explosioner som då förstörde fönsterrutor. Detta är vad man kallar för en smoking gun. Så det handlar inte om att dammet efter kollapsen gjorde så att fönsterrutor gick sönder eller något som går att förklara enkelt, utan det rör sig om något som inte går att förklara annat än med bomber, då det var explosioner långt borta som fönsterrutorna gick sönder av.

Läs vad denna skeptikern säger,

Citat:
I was thinking about this argument while reading about the recent tragedy in Oslo. The bombing involved just a couple of crude carbombs, yet the resulting explosions blew out windows for blocks around.

Quote:
On the square where the car bomb detonated, the glass face of a clock high on a tower remains shattered and the windows of the Prime Minister's building and the nearby Labour Party headquarters are boarded up. Tourists press at the gates cordoning off the damaged area, kneeling to grab tiny shards of glass and stuff them in their pockets as souvenirs.
Read more: http://www.time.com/time/world/artic...#ixzz1TGn9jh9M

The truthers claim that there were over a hundred tons of "high tech military grade explosives" at the WTC, yet they can't point to even a single blown out window anywhere in downtown Manhattan as a result, or even a clear audio recording of these tremendous blasts.
http://www.internationalskeptics.com...d.php?t=215207
__________________
Senast redigerad av Andy86- 2019-09-08 kl. 14:14.
Citera
2019-09-08, 14:30
  #6
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Jo det är väldigt underligt och det är enligt skeptiker själva som jag läst om ett tecken på att bomber kan ha funnits i byggnaden eftersom man förväntar sig att fönsterrutor ska explodera av bomber.

Själva vittnesmålet jag talar om är en smoking gun på att bomber fanns i byggnaderna som alla som förstår något om bomber hade erkänt. Det handlar om ett vittnesmål som hörde explosioner från WTC flera kvarter bort (inte flera hundra meter bort som det du länkar till) och dessa explosioner som vittnesmålet hörde gjorde så att flera fönsterrutor exploderade runt om kring honom där han stod, och detta var långt ifrån WTC flera kvarter bort och han både hörde och upplevde explosioner som då förstörde fönsterrutor. Detta är vad man kallar för en smoking gun. Så det handlar inte om att dammet efter kollapsen gjorde så att fönsterrutor gick sönder eller något som går att förklara enkelt, utan det rör sig om något som inte går att förklara annat än med bomber, då det var explosioner långt borta som fönsterrutorna gick sönder av.

Läs vad denna skeptikern säger,


http://www.internationalskeptics.com...d.php?t=215207

Aha.
Argumentet att sprängämnen borde blåst ut rutor är förstås att de borde blåst ut rutorna i byggnaderna som sprängmedlen påstods finnas i. Dvs, om det hade funnits sprängämnen i t.ex wtc7 borde rimligen ett stort antal fönsterrutor blåsts ut i alla riktningar i samband med explosionerna som då skulle ha skett sekunder innan byggnaden började kollapsa (ref. Andra cd’s).

Att fönster flera kvarter/flera hundra meter bort blåstes ut av tryckvågorna från de kollapsande byggnaderna är dock knappast underligt eller nån smoking Gun..
Citera
2019-09-08, 14:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
....Att fönster flera kvarter/flera hundra meter bort blåstes ut av tryckvågorna från de kollapsande byggnaderna är dock knappast underligt eller nån smoking Gun..
TheLoizeauxGroup publicerar ju regelbundet video-dokumentationer från sitt arbete med CD.
Jag ser aldrig att dom skulle ha problem med fönsterrutor på distans skadas. (av tryckvågor)
CD görs ju typiskt med många små laddningar i sekvens, och varje enskild laddning är nog för liten för att blåsa ut fönster på distans. Tror
/T
Citera
2019-09-08, 14:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha.
Argumentet att sprängämnen borde blåst ut rutor är förstås att de borde blåst ut rutorna i byggnaderna som sprängmedlen påstods finnas i. Dvs, om det hade funnits sprängämnen i t.ex wtc7 borde rimligen ett stort antal fönsterrutor blåsts ut i alla riktningar i samband med explosionerna som då skulle ha skett sekunder innan byggnaden började kollapsa (ref. Andra cd’s).

Att fönster flera kvarter/flera hundra meter bort blåstes ut av tryckvågorna från de kollapsande byggnaderna är dock knappast underligt eller nån smoking Gun..

Tryckvågor av att byggnaden har börjat att kollapsa kan inte göra så att fönsterrutor flera kvarter bort exploderar, det är bara sprängämnen med hög enargi som RDX eller något som kan göra det, och det finns ingen uppgift om att byggnaden kollapsade när detta hände, bara att det hördes explosioner i bakgrunden som gjorde att fönsterrutorna kollapsade, medans tornen kollapsade så var där inga direkta explosioner utan under tiden tornen kollapsade så var där bara ett enda stort buller, ett oväsen, det kan inte ha varit detta oväsnet som vittnet hörde, explosionerna som vittnet hörde måste vara samma explosioner som andra hörde långt innan byggnaderna hade börjat att kollapsa.

Som tenor skriver också så blir inte fönsterrutor på distans exploderade av vanliga CDs, utan detta måste ha brott på i detta fallet av RDX liknande bomber med hög enargi. och vi har video på och vittnesmål på att fönsterrutor exploderade i samband med explosioner medans tornen kollapsade, det finns flera vittnesmål som beskriver explosioner och hur fönsterrutor över allt sprängdes sönder i tornen och att tornen sedan efter det kollapsade, så dom uppgifterna har vi också, tillsammans med video bevis på att fönsterrutor går sönder direkt när WTC 7 börjar att kollapsa. och sedan en absolut smoking gun vittne om röda och oranga blixtrar i ett bältre runt hela byggnaden i samband med explosioner som kom tillsammans med de röda blixtrarna och sedan kollapsade bygganden, och detta kan ingen människa på jorden förklara bort med något annat än bomber, det är en smoking gun vad någon skeptiker än säger för det finns inget annat som kan förklara detta bälte med röda och oranga blixtrar runt hela bygganden i samband med explosioner.
__________________
Senast redigerad av Andy86- 2019-09-08 kl. 14:57.
Citera
2019-09-08, 15:35
  #9
Moderator
yz44s avatar
Ja är man helt oemottaglig för fakta kan man slösa bort tid på att försöka att bortse från vad som faktiskt hände.
Citera
2019-09-08, 15:59
  #10
Medlem
Här är ett bra vittnesmål som bevisar att där fanns bomber av hög energi i byggnaderna som gjorde så att fönster exploderade sönder medans tornen fortfarande stod upp och de inte hade kollapsat än vilket bara kan förklaras med bomber,

Colby Buzzell:
Quote:
"I was standing on a nearby street corner, staring at the towers, taking it all in, when all of the sudden, I heard this loud thunderous boom. It was the loudest dark noise I have ever heard before in my entire ********ng life. It seemed like 3 long seconds of thunder. I can’t describe how loud and creepy it sounded. And then all of the sudden it sounded like another bomb just exploded. BooooM!!! It was so loud that a couple nearby windows exploded all around me."
Citera
2019-09-08, 16:44
  #11
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy86-
Det finns ett vittnesmål av en privatperson som skrev på sin privata blogg om hur när han stod flera kvarter bort så började flera stycken fönsterrutor som var runt om kring honom att explodera av explosioner från bakgrunden som kom från WTC, och han var då flera kvarter bort från tornen. Detta vittnesmålet har jag hittat på en truther sida för några år sedan innan jag läste det på hans egna blogg, jag har för mig att jag har skrivit om det under ett annat namn på detta eller något annat forum som internatinalskeptics kanske men jag kan inte hitta det. jag vill väldigt gärna hitta det igen, det hade varit hemskt om det försvann från vår mänskliga historia då nästan ingen känner till detta vittnesmål. Han sa just det att det var flera stycken fönsterrutor som gick sönder runt honom. Hans blogg inlägg var väldigt kort och var på engelska och hade någon rubrik som handlade om hans berättelse och upplevelse om hans dag på 911.
Tur att det inte var någon som dog ihjäl.
Citera
2019-09-08, 16:50
  #12
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Ja är man helt oemottaglig för fakta kan man slösa bort tid på att försöka att bortse från vad som faktiskt hände.

Ja. Man kan till och med vara så urbota jävla dum att man tror att WTC7 kollapsade symmetriskt rakt nedåt i fritt fall på grund av att det brann i byggnaden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback