2019-12-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Nu vet jag inte vilka du syftar på.

Alla smittosjukdomar.
Citera
2019-12-18, 17:15
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amusing
Alla smittosjukdomar.

Okej, du menar vaccinationskritikerna? Ja, visst har du rätt i det du säger, men det ger inte elitisterna rätt i att censurera kritik. Det är faktiskt ditt egna fria och personliga val att vaccinera dig, och även din rätt att kunna yttra dig kritiskt om något. Nu begränsar Facebook yttrandefriheten - din rätt att yttra dig. Och det är fel.
Citera
2019-12-18, 17:21
Medlem
Citat:
men det ger inte elitisterna rätt i att censurera kritik.

Ser det som självförsvar och överlevnadsinstinkt då det utgör en potentiell fara för människor.
Citera
2019-12-18, 17:24
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ser det som självförsvar då det utgör en potentiell fara för en själv och sina anhöriga.

Ja, tänk vad bekvämt det skulle vara att sätta munkavel på allt man anser vara hot. Islamism, feminism, transaktivism etc.. det funkar inte fattar du väl, om man nu vill ha ett fritt samhälle. Men du kanske är för övervakning, censur och diktatur?
Citera
2019-12-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ja, tänk vad bekvämt det skulle vara att sätta munkavel på allt man anser vara hot. Islamism, feminism, transaktivism etc.. det funkar inte fattar du väl, om man nu vill ha ett fritt samhälle. Men du kanske är för övervakning, censur och diktatur?

Jag vill inte ha ett samhälle fyllt av sjukdomar och farliga ideologier. Det är riktigt. Då föredrar jag censur. I övrigt kan folk syssla med vad de vill. Det bryr jag mig inte om.
Citera
2019-12-18, 17:30
Medlem
Slints avatar
Citat:
Jag vill inte ha ett samhälle fyllt av sjukdomar oc farliga ideologier. Det är riktigt. Då föredrar jag censur. I övrigt kan folk syssla med vad de vill. Det bryr jag mig inte om.

Ja, vad ska man säga.
Citera
2019-12-18, 17:33
Medlem
Citat:
Jag vill inte ha ett samhälle fyllt av sjukdomar och farliga ideologier. Det är riktigt. Då föredrar jag censur. I övrigt kan folk syssla med vad de vill. Det bryr jag mig inte om.
För korkad för internet är du. Du vill alltså förbjuda sanningen för att den svider i ditt öga? Du är en tvättäkta vänster/liberal som ser censur som enda räddning mot din världsbild av lögner. Dra något gammalt över dig.
Citera
2019-12-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiebubblan
Du vill alltså förbjuda sanningen för att den svider i ditt öga?

Det finns ingen sanning i i antivaxinatörernas svammel. Det är ren paranoia. Jag litar hellre på läkarkonsten än random internettyckare även om den inte är felfri alla gånger. Om du tror att islamister bär på någon sorts sanning eller är ofarliga så kan du väl tro det. Jag vill inte ha dem i landet i alla fall. Jag vill känna mig trygg på gatan.
Citera
2019-12-18, 18:51
Medlem
Slints avatar
Citat:
Det finns ingen sanning i i antivaxinatörernas svammel. Det är ren paranoia. Jag litar hellre på läkarkonsten än random internettyckare även om den inte är felfri alla gånger. Om du tror att islamister bär på någon sorts sanning eller är ofarliga så kan du väl tro det. Jag vill inte ha dem i landet i alla fall. Jag vill känna mig trygg på gatan.

Det må inte finnas någon sanning i vad de säger, men lösningen är att möta deras argument, inte att censurera. Den principen verkar vara otroligt svår att förstå för vänsterglobalister. Vi får se hur trygg du känner dig den dagen då dina åsikter inte är okej och du blir censurerad och övervakad. Ingen kommer att gråta för din del då du ändå stödjer det.
Citera
2019-12-18, 19:30
Medlem
Citat:
Det må inte finnas någon sanning i vad de säger, men lösningen är att möta deras argument, inte att censurera. Den principen verkar vara otroligt svår att förstå för vänsterglobalister. Vi får se hur trygg du känner dig den dagen då dina åsikter inte är okej och du blir censurerad och övervakad. Ingen kommer att gråta för din del då du ändå stödjer det.

Om mina åsikter är helt grundlösa och riskerar att skada människor så förtjänar jag att censureras. Censur är inte automatiskt alltid dåligt. Det kan också filtrera bort skit. Det går inte heller att möta deras argument för de är inte mottagliga för fakta som strider emot deras världsbild.
Citera
2019-12-18, 19:36
Medlem
Slints avatar
Citat:
Om mina åsikter är helt grundlösa och riskerar att skada människor så förtjänar jag att censureras. Censur är inte automatiskt alltid dåligt. Det kan också filtrera bort skit. Det går inte heller att möta deras argument för de är inte mottagliga för fakta som strider emot deras världsbild.

Samma kan sägas om dig också, så ditt argument håller tyvärr inte.
Citera
2019-12-18, 19:38
Medlem
Citat:
Samma kan sägas om dig också, så ditt argument håller tyvärr inte.

Vad kan sägas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in