2019-09-09, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Lustigt - framförallt med tanke på att bakverket inte ens innehåller choklad. Däremot är det brunt - som en neger.
Det innehåller stora mängder kakao, alltså huvudingrediensen i choklad! Jag tror detta bakverk är mer närmare en "chokladboll" än en "negerboll".

Ska du också börja gnälla över att man får säga "vitlök", och att det därför är helt okej att benämna en massa saker för neger!

Gå du ut i vilken svensk stad som helst och kalla någon med lite brunare hud än dig själv för neger, och se hur de reagerar! Eller du kanske inte fattar att det upplevs som kränkande för vissa?
Citera
2019-09-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Så en svart neger skall då beskrivas som en neger neger?

Svart neger ? Brukar du säga vit neger annars ? Tror neger duger gott att säga för din del.
Citera
2019-09-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Tycker att det inte är vi som ska anpassa oss,
De som kommer hit ska anpassa sig till oss,

Stället byter namn, bara att anpassa dig
Citera
2019-09-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams

Följer du mina råd kan du bli en halvsocialt psyko på mindre än ett åt. Fint va?

Nej tack, det verkar räcka med att du testat att följa dina egna råd

Behåll du dina tips att bli som du för dig själv
Citera
2019-09-09, 21:52
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggeh
Lantmäteriet försöker även köpa upp Nigeria och Mongoliet och byta namn där med.

Ja, och Montenegro
Citera
2019-09-09, 22:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Är det inte den gamla storsvenska koloniala synen som går igen här också? Förbjuda tornedalska barn att tala finska på rasterna, förbjuda lapparnas nåjder och nu, utplåna arvet från de norrländska kolarna genom att utplåna lämningarna av deras kultur.
Citera
2019-09-09, 22:38
Medlem
En hel tråd med gråtande pojkrumsrunkare som är kränkta över att sankmarken "negerskallelandet" ska byta namn.

Bara på flashback!
Citera
2019-09-09, 22:51
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
En hel tråd med gråtande pojkrumsrunkare som är kränkta över att sankmarken "negerskallelandet" ska byta namn.

Bara på flashback!
Om du någon gång växer upp och får tillgång till åtminstone liiite intelligent tänkande, kommer du förstå varför det väcker känslor när myndigheter gör som dom gör i detta fall.
Bl.annat handlar det om att succesivt flytta gränser om vad som ska accepteras. När gamla namn helt sonika ska raderas p.g.av att någon i vårt synnerligen lättkränka land kan bli kränkt..då kan man undra vad som händer. När jag köpte negerbollar i affären på 80-talet, fanns inte en tanke på att det var rasistiskt eller kränkande.
Det är onda personer som saknar innehåll i sina liv och har för mycket tid som skapat detta
Citera
2019-09-09, 23:11
Medlem
SweKingCalles avatar
Det får väl heta Prideträsket i fortsättningen eller tiggarbukten !!
Citera
2019-09-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Om du någon gång växer upp och får tillgång till åtminstone liiite intelligent tänkande, kommer du förstå varför det väcker känslor när myndigheter gör som dom gör i detta fall.
Bl.annat handlar det om att succesivt flytta gränser om vad som ska accepteras. När gamla namn helt sonika ska raderas p.g.av att någon i vårt synnerligen lättkränka land kan bli kränkt..då kan man undra vad som händer. När jag köpte negerbollar i affären på 80-talet, fanns inte en tanke på att det var rasistiskt eller kränkande.
Det är onda personer som saknar innehåll i sina liv och har för mycket tid som skapat detta
Och jag anser att det är människor som saknar innehåll i sina liv och har för mycket tid som orkar bry sig om att namnet på en avlägsen sankmark i Norrland ska få nytt namn.

Helt sjukt hur mycket fritid vissa människor har.
Citera
2019-09-10, 08:15
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Och jag anser att det är människor som saknar innehåll i sina liv och har för mycket tid som orkar bry sig om att namnet på en avlägsen sankmark i Norrland ska få nytt namn.

Helt sjukt hur mycket fritid vissa människor har.
..som jag skrev tidigare, en vacker dag kaanske du förstår..ditt inlägg är en repris på ditt tidigare inlägg..
Citera
2019-09-10, 16:49
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Hade ett dylikt ortnamn fungerar avskräckande på negrer tror ni? Tex om den där sankmarken blev en by, hade det namnet hållt negrer från att flytta dit?
Nej. Det finns t ex Fonds-des-Nègres i Haiti och det verkar inte hindra någon från att bo där.

Eftersom det riktiga N-ordet använts sparsamt i Sverige har man försökt hitta andra begrepp som kan bevisa att Sverige är minst lika rasistiskt som USA. Valet föll som bekant på ordet neger.

I t ex USA används dock fortfarande ordet, även om det inte längre är den vanligaste benämningen på svarta. Bland annat finns anrika föreningar såsom National Association of Negro Business och National Council Negro Women. Begreppet ingår också i flera platstsnamn, såsom Negro Creek, Negro Lake, Negro Mountain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in