2019-10-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Känner du att du själv skulle ha nytta av det i din tjänsteutövning att ta några personlighetsutvecklande kulor i kroppen på väg till jobbet?

Ja, det var nyttigt. Inte just kulor dock men annat vapen och nära-döden-upplevelse. Lärorikt och karaktärsdanande.
Citera
2019-10-06, 19:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Var kom uppgiften om att HOL är tillsammans med MN?.

Edit:svarar mig själv.

Postat av Efternamn 08

Efter att hon skilde sig och maken fått barn med älskarinnan/sekreteraren så stack Maria till Stockholm och måste snabbt ha blivit gravid och gifte sig ännu en gäng men nu höggravid med Nisell i Oktober och i Januari födde hon sitt barn. Hämnd på exmaken?

Inte otroligt om Karin och Maria har något bråk längre tillbaka i historien om Karin också varit där. Kanske därför Karin blev förbannad när Henrik blev tillsammans med Maria och Marias dotter trakasserar Karins nye man SH.

Ja det kunde man ju tänka sig ännu ett villospår?
Dottern gick helt fri från den anklagelsen och det fanns inte minsta bevis.

Vem har anklagat HOL för otrohet? Karin har berättat det för Efternamn08 och hen skriver det i tråden som varande en sanning.

Jag har läst så många domar, protokoll osv som handlar om deras äktenskap och Karin är mer än villig att anklaga HOL för allt möjligt men det finns inte ett ord om någon otrohet.
Tro mig... när man har läst det jag har och har sett Karins lögner så borde hon har dragit upp det med. Men nada!
Citera
2019-10-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns inga knivskärningar i någon dom om något brott så hur ska jag kunna ha något målnummer när inget finns?

Eller menar du falskanmälningarna Karin har gjort så har hon helt klart vänner och samma åklagare lägger ner gång på gång.

Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
Publicerad 12 sep 2019
Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:

”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”
Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.

Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”

Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Karin anklagade även HOL för våld den 16 dec 2013 och då var polisen kallad till platsen.
Det resulterade i att HOL fick vårdnaden den 19 dec 2013 av soc, med hot om att om han inte skyddade barnen så skulle dom sätta på LVU.
Citat "Socialtjänsten har bett Henrik Olsson Lilja att ansöka om ensam vårdnad och hotat med
att man i annat fall kan komma att omhänderta barnen enligt LVU."

Någon domstol har INTE ansett att K begått brottet. Det är bara Expressen som skriver i en viss riktning. Hade åklagaren velat så hade saken gått till domstol, K hade fått advokat och domstolen hade prövat saken. Men kanske åklagaren tvekade?
Senast redigerad av Sang 2019-10-06 kl. 19:13.
Citera
2019-10-06, 19:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Någon domstol har INTE ansett att K begått brottet. Det är bara Expressen som skriver i en viss riktning. Hade åklagaren velat så hade saken gått till domstol, K hade fått advokat och domstolen hade prövat saken.
Om du tror att Expressen inte har på fötterna när dom skriver en sån sak är du mer än lovligt korkad. En tidning kan inte gå ut med den uppgiften om den inte stämmer för då blir dom stämda!
Åklagaren som som la ner är väl känd för att lägga ner mål där Karin är inblandad. Fundera på den du!

"Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning."
Barnen hade varit tvungna att vittna och dom hade fått utstå nog med skit.
Citera
2019-10-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
- Hur vet man att en missbrukare ljuger?
- Hen öppnar munnen.

Sorry för svaret kommer sent, levde ett tag mitt liv! Jo, hur vet man att den andra missbrukaren inte ljuger???
Han öppnar inte minnen.
Citera
2019-10-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Sorry för svaret kommer sent, levde ett tag mitt liv! Jo, hur vet man att den andra missbrukaren inte ljuger???
Han öppnar inte minnen.

I det här fallet har vi hittills en bekräftad alkoholist.
Citera
2019-10-06, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Avel och dasslåset framställer endast fakta som stödjer deras logiska spekulationer.
Alla som försvarar Karin framställer inga fakta som stödjer deras väldigt ologiska luddiga spekulationer.

Denna Karin har tydligen missbruksproblem , hon verkar dessutom bli aggressiv under påverkan.
Det har nämnts att Karin sluddrat utan att hon luktat alkohol , det kan tyda på missbruk av bensodiazepiner.
Dessa i kombination slutar aldrig bra.

Jag säger inte att Karin är anstiftare , men det är inte konstigt om hon är misstänkt.

Håller med om allt om Karin, ja! Totalt värdelös som rådman mm. Sänker trovärdigheten för hela rikets rärrsväsende.

Håller även med angående Avels och Timeouts framsrällningar här. Då jag skrev, var det inte många andra postare här, lunchade kanske?

Håller med även det sista stycket , säger inte heller vem är anstiftaren om någon ens är det.
Citera
2019-10-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
I det här fallet har vi hittills en bekräftad alkoholist.

Ja.
Citera
2019-10-06, 19:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fulis kan ju ha tröttnat på alla kontrollfrågor speciellt när ni beter er som ni gör. Ni är som en stor mobb. Låt honom snacka, ni vet ju inte om han är Fredrik eller inte. Jag är öppen för båda.
Varför försöker du inte att ta reda på det då med frågor?
Då du umgås med Karin så vet du kanske redan hur det ligger till eller?
Citat:
Konstigast är att du inte är intresserad av att ställa kontrollfrågor utan du sväljer allt med hull och hår. Allt Fulen skriver kommer ju från nätet eller sånt som är tillgängligt via offentlighetsprincipen.

Vi ska också ta med oss att det var du som bäddade för Fulen med info om FO och JL...
Som man bäddar får man ligga och nu beter sig 08 som prinsessan på ärten när hen ifrågasätts.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är allvarliga påståenden den fule kommer med. Han har blivit skjuten av HOL i en trappuppgång. Ska jag lyssna på sånt vill jag åtminstone veta att personen är den han utger sig för att vara. Nej, då är vi elaka. Vi ska inte ställa frågor som den fule inte kan besvara, frågor han mer än gärna hade besvarat om han verkligen varit FO. Nu är jag säker på att den fule är ett troll.
Ja vi har två troll här, den fule och 08 och det hoppas jag alla förstår nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Och det har bara du lagt märke till? Är det inte precis tvärtom? Jag tror att fler misstänker att tråden utnyttjas av KL för att ljuga och hämnas på HOL. Hon har i alla fall anledning att hämnas. Har HOL det menar du?
Vad ska HOL hämnas för??? Att han fick två barn på halsen kanske det går att vränga det till om man är tillräckligt sjuk i huvudet.
En alkoholiserad mamma hade väl varit en bättre vårdnadshavare i vissas värld
Citera
2019-10-06, 19:35
Medlem
Citat:
Om du tror att Expressen inte har på fötterna när dom skriver en sån sak är du mer än lovligt korkad. En tidning kan inte gå ut med den uppgiften om den inte stämmer för då blir dom stämda!
Åklagaren som som la ner är väl känd för att lägga ner mål där Karin är inblandad. Fundera på den du!

"Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning."
Barnen hade varit tvungna att vittna och dom hade fått utstå nog med skit.

Jo men nu är det så att skyldig blir man först efter att det skett förundersökning, åklagaren åtalat, den åtalade fått advokat och saken prövats i domstol-(ar)

Man kan givetvis ha en uppfattning rörande en persons eventuella skuld , men man är oskyldig till dess brottet är bevisat och fastställt i domstol.

Och enligt Expressens skriverier kan tidningens uppfattning förefalla vara den att hon är skyldig i anledning av brott hon inte begått.
Citera
2019-10-06, 19:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nu finns en bild på FO tillgänglig (oskyldig eller ej)så håll utkik i buskarna. Kopplingen FO-KL måste förstärkas nu när Fulens och 08s dimma och ridåer lättnar.

SHs anmälan av JN är ett hett spår ändock. Inte som fokus på JL utan på KL

Får försöka få fram den fupen här i veckan. Fick KL SH att anmäla osv. Är KL anstiftare till falskanmälan här för att trakassera MN-HOL?
(Hur är KL så insatt i ärendet hotmejl, via FO?)

Kyrkan NewYou.nu nåt som nån skribent nämnde efter Fulen indikerat kyrkan där FO och KL träffats.
Ännu ett villospår?

Domen från Borås år 2000 dyker upp här i veckan. Ännu en kvinnomisshandel? Förstärker idén om FO som gränslöst våldsam?

Kan fuparna till KLs domar ge oss en ännu bättre bild av hur gränslöst hon kan bete sig?

Vad hände vid den där barrikaden i poliskvinnans lgh, går det att få fram några underlag från ärendet?

Osv.

Varit för mkt fokus på Fulen nu.
FO måste kopplas närmare till KL innan de evtl kan avfärdas.
Det fetade... Vad hände vid den där barrikaden i poliskvinnans lgh, går det att få fram några underlag från ärendet?
Troligen inte då det blev nedlagt, men det ska enligt uppgifter i tråden finnas en fup på 500+ sidor, bra rättsintyg, och där ingick även en anmälan från en man som Karin hade misshandlat... men han tog tillbaka sin anmälan.
Varför blir allt nedlagt? Varför tar folk tillbaka sin anmälan? Påtryckningar kanske? Vem?
Citera
2019-10-06, 19:38
Medlem
Citat:
Varför försöker du inte att ta reda på det då med frågor?
Då du umgås med Karin så vet du kanske redan hur det ligger till eller?

Som man bäddar får man ligga och nu beter sig 08 som prinsessan på ärten när hen ifrågasätts.

Ja vi har två troll här, den fule och 08 och det hoppas jag alla förstår nu.

Vad ska HOL hämnas för??? Att han fick två barn på halsen kanske det går att vränga det till om man är tillräckligt sjuk i huvudet.
En alkoholiserad mamma hade väl varit en bättre vårdnadshavare i vissas värld

Men den rättsvidriga bodelningen och BOs besök på ett ställe där det finns gay folk? Som drev stackars snälla kvinnan till flaskan och våld mot alla möjliga som poliser/vänner med skjorta på sig 🙈. Att hon super när hon är med barn är väl bara en naturlig följd av allt hemskt den stackars lilla rådmannen fått utstå? Jävla skitsamhälle som inte straffar BO för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in