2019-09-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Okej då, jag är MYCKET skeptisk

Postaren har uppenbart något otalt med FO.Gång efter annan drar hen in FO i soppan, allt personen skriver utgår ifrån FO och för att få in FO i tråden har personen gått ut med att KL är godman åt norrmannen.

Emellan alla tråd inlägg/mediala artiklar om vilken hemsk människa KL är fokuserar tråden på FO som skytt, somliga tror tom att FO är efterlyst som skytt fast media endast gått ut med att FO är eftersökt för att uteblivit i en deldom gällande bedrägeri.

Tråden och media har köpt postarens inlägg rakt av och inte undra på att åklagaren i fallet går ut i media och säger att det är olyckligt att aftonbladet plublicerar artiklar om FO. Kom en artikel, inte flera och nu har det gått cirka veckotal sen den artikeln producerades och de enda som numera ältar FO är efternamn08 och ett antal skribenter.
Citera
2019-09-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Postaren har uppenbart något otalt med FO.Gång efter annan drar hen in FO i soppan, allt personen skriver utgår ifrån FO och för att få in FO i tråden har personen gått ut med att KL är godman åt norrmannen.

Emellan alla tråd inlägg/mediala artiklar om vilken hemsk människa KL är fokuserar tråden på FO som skytt, somliga tror tom att FO är efterlyst som skytt fast media endast gått ut med att FO är eftersökt för att uteblivit i en deldom gällande bedrägeri.

Tråden och media har köpt postarens inlägg rakt av och inte undra på att åklagaren i fallet går ut i media och säger att det är olyckligt att aftonbladet plublicerar artiklar om FO. Kom en artikel, inte flera och nu har det gått cirka veckotal sen den artikeln producerades och de enda som numera ältar FO är efternamn08 och ett antal skribenter.

Åklagaren har inte gått ut med att det är olyckligt att media gått ut just med Fredrik.
Så här säger åklagaren

Under gårdagen publicerade*Aftonbladet*uppgifter om att polisen söker en man, som man tror kan vara skytten. Enligt tidningens uppgifter söks mannen av polisens spanare i Mellansverige.

Åklagaren kritisk

Åklagare Lucas Eriksson är kritisk till de publicerade uppgifterna.

– Det är klart att jag har tankar kring att det publicerar uppgifter om personer som gör att de här personerna kanske kan identifiera sig själva. Det är inte så lyckligt, säger Lucas Eriksson till Dagens Juridik.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-28 kl. 10:32.
Citera
2019-09-28, 10:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
De sa att det visste att det var Fredrik.

Som de letade efter? Jag vill inte tro att de så medvetet påverkar vittnen och uttalar sig om eventuell skuld i det här skedet.
Citera
2019-09-28, 10:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det fetade. Svenskt rekord eller? Skriv inte att folk överdriver när det låter som du själv gör det.
Har de många dueller medelst pistol i gryningen på Kungsholmen när de är svikna dessa gay-släktingar till dig eller vad får dig tro försmådd gay-älskare till HOL?

Det verkar väldigt VIKTIGT för dig att HOL skulle ha en relation med män. Att du har fler än tjugo samkönade par i din släkt gör inte att du på den info som lagts fram här kan dra slutsatsen att han är bi eller homo. Sorry.
Ett så alternativt motiv blir intressant när det kommer fram belägg för det. Ointressant blir det att läsa inlägg efter inlägg om det från dig. Gå på lite fakta istället som de flesta andra här gör. Men jag har fattat att du vill ta en hot take på detta. Räkna med mothugg då och bli inte så förvånad.

Vad har du för tankar kring att det nu framkommit att KL, den huvudmisstänkta, verkligen har ett alkoholmissbruk?

Nej, inte "svenskt" rekord. Ditt minne är mycket kort, du är för upptagen i ditt frosseri. Jag bor inte i Svedala längre, tack och lov. För det är väl ni som tillhör begåvningsreserven kan man tänka. Jag ryser. Och jag hoppas verkligen att ni inte jobbar inom rättsväsendet någonstans för t o m Kling&Klang var mer öppna i sinnet.

Det är ni i skatgänget som har ett stort behov av att attackera andra användare som funderar och spekulerar i andra eventuella motivbilder till gärningen, och då specifikt när man nämner en ev försmådd lover.

HOL har ju tydligen lyckats med att reta upp K.L. till den milda grad att hon då eventuellt vill se honom död (enligt er). Det KAN ju finnas andra ex-partners till HOL som han också lyckats att reta upp.

Spekulation av mig.
Citera
2019-09-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tänkte närmast att FO fått lämna DNA tidigare eftersom han verkar vara stamkund hos polisen vad gäller våldsbrott och kvinnomisshandel. Eftersom det blev närkamp mellan HOL och FO så fanns det kanske FOs DNA på HOL eller hans prylar som binder FO till brottningen.

Vittnen till händelsen i huset kan ha pekat ut honom på bild.

Glömde bort fingeravtryck. Polisen har säkert lyft en massa på brottsplatsen med omnejd och hittat FOs avtryck där.

Precis, finns fängelse på straffskalan så har han blivit topsad för DNA tidigare.

Jag frågade mest allmänt här om han inte borde vara anhållen i sin frånvaro då om de hade fått såna spår du nämner?
Citera
2019-09-28, 10:37
Medlem
Citat:
Jag tyckte inte de berättade så mycket för mig. De så bara att de var säkra på Fredrik. Resten ställde några frågor om Henrik och Karin. De så inget om att jag inte fick säga något. De ställde frågor utifrån det jag skrev till dom i formuläret. De visade bilder på flera män och så fick jag säga vem som var han. Jag frågade varför de inte gick ut med någon efterlysning med bild men de ville inte påverka vittnen. Om man inte träffat Fredrik och inga bilder finns på nätet så kan de lätt se vilka som känner igen honom och inte. Det är min slutsats. Att de frågade om M@ri@ var inte konstigt eftersom jag nämnde henne i formuläret. I dessa korrekta tider är inte frågan om jag kände till fler kvinnor och män som Henrik träffat så konstigt.
Bra! Äntligen lite info.
Citera
2019-09-28, 10:41
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I våra dagar är inte homosexualitet något vi tänker på om folk kan uppföra sig som folk. Jag känner flera homosexuella män som lever i långvariga relationer, utan att omgivningen tänker på deras sexualitet.

Det är det promiskuösa beteendet som är motbjudande. Det är äckligt med en man som har sex med män och sedan med kvinnor. Det är ohygieniskt eftersom det handlar om bakterier och virus som överförs till en fru som inte hade denna livstil med i förväntningarna när hon gifte sig och bildade familj.

Är jag tillräckligt tydlig om hur jag tycker om gränslösa sexuella förbindelser?

Tror du det bara är jag och övriga "troll" som har denna uppfattning om relationspsykopater, sexuella allätare, som inte kan bestämma sig för vilken sexuell läggning de har?

Jag skulle se andra personer som potentiella gärningsmän OM till exempel Karin tagit upp det själv som ett alternativ. Ingenstans kan jag se en tendens till något svartsjukedrama. Jag är säker på att Karin skulle ta upp det om det faktiskt var så, eller om det vore ett problem. När ingen inblandad nämner något promiskuöst leverne (som ett problem), behöver väl inte vi göra det heller?

HOL har pekat ut Karin eller en klient som anstiftare. Karin har en egen teori om en högt uppsatt person. Det är där vi bör titta, anser jag. Har du egentligen någon som helst anledning att kalla HOL promiskuös?
Citera
2019-09-28, 10:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Glöm inte att en knarklangare också kan ha surnat till för att inte HOL betalat för sitt knark.

Problemet med dig är att dina fantasier ganska snabbt blir verklighet. (för dig).
När någon ber dig om belägg för att han har köpt knark eller faktiskt har en försmådd älskare har du självklart inga svar. Det är ju bara dina egna sjuka fantasier.

Är inte verkligheten och den fakta som framkommit tillräckligt snaskig för dig?

Vilka som är "snaskiga" i denna tråd är säkerligen mycket uppenbart för ALLA som läser tråden (stackare), utom för gänget själva, tydligen.

Du undviker hela tiden att läsa, och förstå hela inlägg, både mina och andras. Speciellt ordet "spekulation" har du mycket svårt med. Spekulationer och uppslag behöver inga belägg.

Vad intressant att man upplevs som en fara så fort man kommer med alternativa teorier om GM.
Citera
2019-09-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis, finns fängelse på straffskalan så har han blivit topsad för DNA tidigare.

Jag frågade mest allmänt här om han inte borde vara anhållen i sin frånvaro då om de hade fått såna spår du nämner?

Intressant resonemang. Vet inte riktigt vilken valfrihet polisen har när bevisningen uppnår viss nivå. Så kanske är det som du antyder att polisens bevisning är klen. Kanske bara fingeravtryck som kan bortförklaras med att FO rekade för inbrott eller nåt.

Nu är FO häktad i sin frånvaro pga att han uteblev från rättegång. Polisen kanske nöjer sig med det. FO kan ju ha tagit sig utomlands. Då borde polisen ha möjlighet att be honom hitskickad från ett antal länder. Men de kanske inte vill besvära kollegorna med ett "försöksbrott".

Har inte HOL en sommarstuga i Turkiet? Kanske något som familjen använt tillsammans och KL har nycklar till. FO kanske semestrar där nu. En hel del jurister placerade i sommarstugor i Turkiet för ett antal år sedan. Jag förstår att de har de kvar eftersom värdet kraschat i o m den turkiska valutan kraschat och de fina sommarhusen inte längre är så attraktiva efter Erdogans härjningar. Men de duger fortfarande som semesterhus. Många är svenskdesignade. Tror det var Sandell-kontoret som ritade dem.
Citera
2019-09-28, 11:04
Medlem
Citat:
Jag blev förhörd av polisen som hade hand om rån, narkotika och misshandelsärendet eftersom Fredrik var efterlyst i det ärendet. Men utredaren hade fått frågor också från utredarna i den andra utredningen om skottlossningen på Norrmalm sa dom och mitt förhör skulle skickas över till dom.

De sa ordagrant vad är din kännedom om " skottlossningen på Norrmalm". De nämnde inte Henrik och Karins namn förrän jag svarade att ni menar skjutningen på advokaten?

Du får tro att jag är full av skit. Bättre ni diskuterar Karin och Henriks vårdnadstvister.
Men... Norrmalm?
Citera
2019-09-28, 11:11
Medlem
Citat:
Åklagaren har inte gått ut med att det är olyckligt att media gått ut just med Fredrik.
Så här säger åklagaren

Under gårdagen publicerade*Aftonbladet*uppgifter om att polisen söker en man, som man tror kan vara skytten. Enligt tidningens uppgifter söks mannen av polisens spanare i Mellansverige.

Åklagaren kritisk

Åklagare Lucas Eriksson är kritisk till de publicerade uppgifterna.

– Det är klart att jag har tankar kring att det publicerar uppgifter om personer som gör att de här personerna kanske kan identifiera sig själva. Det är inte så lyckligt, säger Lucas Eriksson till Dagens Juridik.

Inte så lyckligt eller olyckligt, same same.

Att åklagaren är van medialt och omformulerar person till personer på ställda frågaor angående "skytten FO" är inget att fundera över. Åklagaren inkluderar även KL i sitt svar.
Citera
2019-09-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Intressant resonemang. Vet inte riktigt vilken valfrihet polisen har när bevisningen uppnår viss nivå. Så kanske är det som du antyder att polisens bevisning är klen. Kanske bara fingeravtryck som kan bortförklaras med att FO rekade för inbrott eller nåt.

Nu är FO häktad i sin frånvaro pga att han uteblev från rättegång. Polisen kanske nöjer sig med det. FO kan ju ha tagit sig utomlands. Då borde polisen ha möjlighet att be honom hitskickad från ett antal länder. Men de kanske inte vill besvära kollegorna med ett "försöksbrott".

Har inte HOL en sommarstuga i Turkiet? Kanske något som familjen använt tillsammans och KL har nycklar till. FO kanske semestrar där nu. En hel del jurister placerade i sommarstugor i Turkiet för ett antal år sedan. Jag förstår att de har de kvar eftersom värdet kraschat i o m den turkiska valutan kraschat och de fina sommarhusen inte längre är så attraktiva efter Erdogans härjningar. Men de duger fortfarande som semesterhus. Många är svenskdesignade. Tror det var Sandell-kontoret som ritade dem.

Ja orten är Bodrum i Turkiet och semesterhuset ägdes av advokat Althin som HOL jobbade för tidigare om jag minns rätt.

Bodrum har blivit ett riktigt svensk-mekka:

https://www.svd.se/restips-bland-bohemer-och-jetsetare

Ja nåt misstag får vi hoppas har gjorts här som polisen snart hittar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in