2019-09-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Något som gör mig lite skeptisk är hur öppenhjärtig polisen är mot dig. De gånger jag suttit i förhör har jag minsann inte fått så mycket information. Inget negativt menat gentemot dig men det är ovanligt att de berättar så mycket.

Lite skeptisk? Nej du ska inte vara lite skeptisk du ska se klart på detta trams. Det är inget annat än hittepå. Postaren säger att hen inte fått komma på förhör i ett inlägg och efter att polisen läst det inlägget blir personen kallad på förhör direkt, i fredags kl 13.

Idag lördag kommer postaren in och skriver att hen fått sammanlagt 18 frågor. 10 frågor om F. Tre frågor om KL och 5 om HLO. Men postaren säger också att polis läkt hela utredningen och att dom är helt säkra på att det är FO som är skytten men det är ingen brådska att plocka in honom. Polisen inväntar istället att FO gör ett pojkstreck och då passar man på att plocka honom.

Sa du lite skeptisk?
Citera
2019-09-28, 09:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om de mot all förmodan skulle ha berättat så mycket hade de gjort klart att det absolut inte får spridas vidare utanför förhörsrummet.
Det är ingenting som ska basuneras ut här på FB.

Jag har i stort sett bara positiva erfarenheter av poliser som förhört mig. Skulle de berätta så mycket för mig och faktiskt så starkt påverka mig som vittne hade jag valt att avbryta. Men nu vet inte jag vilken relation Efternamn08 har till polisen? Det låter inte okej det h*n berättar. Det är allvarligt när poliser medvetet påverkar vittnen.
Citera
2019-09-28, 09:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Lite skeptisk? Nej du ska inte vara lite skeptisk du ska se klart på detta trams. Det är inget annat än hittepå. Postaren säger att hen inte fått komma på förhör i ett inlägg och efter att polisen läst det inlägget blir personen kallad på förhör direkt, i fredags kl 13.

Idag lördag kommer postaren in och skriver att hen fått sammanlagt 18 frågor. 10 frågor om F. Tre frågor om KL och 5 om HLO. Men postaren säger också att polis läkt hela utredningen och att dom är helt säkra på att det är FO som är skytten men det är ingen brådska att plocka in honom. Polisen inväntar istället att FO gör ett pojkstreck och då passar man på att plocka honom.

Sa du lite skeptisk?

Okej då, jag är MYCKET skeptisk
Citera
2019-09-28, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om de mot all förmodan skulle ha berättat så mycket hade de gjort klart att det absolut inte får spridas vidare utanför förhörsrummet.
Det är ingenting som ska basuneras ut här på FB.

Jag tyckte inte de berättade så mycket för mig. De så bara att de var säkra på Fredrik. Resten ställde några frågor om Henrik och Karin. De så inget om att jag inte fick säga något. De ställde frågor utifrån det jag skrev till dom i formuläret. De visade bilder på flera män och så fick jag säga vem som var han. Jag frågade varför de inte gick ut med någon efterlysning med bild men de ville inte påverka vittnen. Om man inte träffat Fredrik och inga bilder finns på nätet så kan de lätt se vilka som känner igen honom och inte. Det är min slutsats. Att de frågade om M@ri@ var inte konstigt eftersom jag nämnde henne i formuläret. I dessa korrekta tider är inte frågan om jag kände till fler kvinnor och män som Henrik träffat så konstigt.
Citera
2019-09-28, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Jag vill inte vara otrevlig men jag tror du är full av skit... Vilken polis förhörde dig om jag får fråga?

Jag blev förhörd av polisen som hade hand om rån, narkotika och misshandelsärendet eftersom Fredrik var efterlyst i det ärendet. Men utredaren hade fått frågor också från utredarna i den andra utredningen om skottlossningen på Norrmalm sa dom och mitt förhör skulle skickas över till dom.

De sa ordagrant vad är din kännedom om " skottlossningen på Norrmalm". De nämnde inte Henrik och Karins namn förrän jag svarade att ni menar skjutningen på advokaten?

Du får tro att jag är full av skit. Bättre ni diskuterar Karin och Henriks vårdnadstvister.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-28 kl. 09:44.
Citera
2019-09-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tyckte inte de berättade så mycket för mig. De så bara att de var säkra på Fredrik. Resten ställde några frågor om Henrik och Karin. De så inget om att jag inte fick säga något. De ställde frågor utifrån det jag skrev till dom i formuläret. De visade bilder på flera män och så fick jag säga vem som var han. Jag frågade varför de inte gick ut med någon efterlysning med bild men de ville inte påverka vittnen. Om man inte träffat Fredrik och inga bilder finns på nätet så kan de lätt se vilka som känner igen honom och inte. Det är min slutsats. Att de frågade om M@ri@ var inte konstigt eftersom jag nämnde henne i formuläret. I dessa korrekta tider är inte frågan om jag kände till fler kvinnor och män som Henrik träffat så konstigt.

Alltså har de DNA och/eller vittnen som pekat ut Fredrik i så fall.
Citera
2019-09-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Alltså har de DNA och/eller vittnen som pekat ut Fredrik i så fall.

DNA eller utpekad av vittnen, borde han inte vara anhållen i sin frånvaro då för misstänkt skjutning? Kanske han är men inget polisen gått ut med.
Citera
2019-09-28, 10:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag blev förhörd av polisen som hade hand om rån, narkotika och misshandelsärendet eftersom Fredrik var efterlyst i det ärendet. Men utredaren hade fått frågor också från utredarna i den andra utredningen om skottlossningen på Norrmalm sa dom och mitt förhör skulle skickas över till dom.

De sa ordagrant vad är din kännedom om " skottlossningen på Norrmalm". De nämnde inte Henrik och Karins namn förrän jag svarade att ni menar skjutningen på advokaten?

Du får tro att jag är full av skit. Bättre ni diskuterar Karin och Henriks vårdnadstvister.

Det låter mer troligt. Att de ska ha sagt till dig att de var helt säkra på att Fredrik är skytten hoppas jag inte de sagt.
Citera
2019-09-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lilltrollet försöker visa sig "nyttig"!

När Lilltrollet refererar till "folk" så menar hen sig själv och sina kumpaner. Skatgänget!

Du läser ju precis som du vill. Och missförstår väääldigt gärna just mina inlägg. Och en del andras.

Jag har fler ingifta samkönade par i min släkt än vad du har fingrar och tår.

Ta fram ett inlägg av mig där JAG hävdar att det är något fult!!!!!!!!!!!!!!

Men jag ska inte skälla på en idiot, som inte förstår att en försmådd älskare (oavsett KÖN) kan vara en tänkbar anstiftare och/eller GM.

Att leta efter fler tänkbara motiv till denna gärning ingår inte i Lilltrollets tankeförmåga.

Det fetade. Svenskt rekord eller? Skriv inte att folk överdriver när det låter som du själv gör det.
Har de många dueller medelst pistol i gryningen på Kungsholmen när de är svikna dessa gay-släktingar till dig eller vad får dig tro försmådd gay-älskare till HOL?

Det verkar väldigt VIKTIGT för dig att HOL skulle ha en relation med män. Att du har fler än tjugo samkönade par i din släkt gör inte att du på den info som lagts fram här kan dra slutsatsen att han är bi eller homo. Sorry.
Ett så alternativt motiv blir intressant när det kommer fram belägg för det. Ointressant blir det att läsa inlägg efter inlägg om det från dig. Gå på lite fakta istället som de flesta andra här gör. Men jag har fattat att du vill ta en hot take på detta. Räkna med mothugg då och bli inte så förvånad.

Vad har du för tankar kring att det nu framkommit att KL, den huvudmisstänkta, verkligen har ett alkoholmissbruk?
Senast redigerad av Avel 2019-09-28 kl. 10:16.
Citera
2019-09-28, 10:18
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lilltrollet försöker visa sig "nyttig"!

När Lilltrollet refererar till "folk" så menar hen sig själv och sina kumpaner. Skatgänget!

Du läser ju precis som du vill. Och missförstår väääldigt gärna just mina inlägg. Och en del andras.

Jag har fler ingifta samkönade par i min släkt än vad du har fingrar och tår.

Ta fram ett inlägg av mig där JAG hävdar att det är något fult!!!!!!!!!!!!!!

Men jag ska inte skälla på en idiot, som inte förstår att en försmådd älskare (oavsett KÖN) kan vara en tänkbar anstiftare och/eller GM.

Att leta efter fler tänkbara motiv till denna gärning ingår inte i Lilltrollets tankeförmåga.

Glöm inte att en knarklangare också kan ha surnat till för att inte HOL betalat för sitt knark.

Problemet med dig är att dina fantasier ganska snabbt blir verklighet. (för dig).
När någon ber dig om belägg för att han har köpt knark eller faktiskt har en försmådd älskare har du självklart inga svar. Det är ju bara dina egna sjuka fantasier.

Är inte verkligheten och den fakta som framkommit tillräckligt snaskig för dig?
Senast redigerad av Combival 2019-09-28 kl. 10:22.
Citera
2019-09-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
DNA eller utpekad av vittnen, borde han inte vara anhållen i sin frånvaro då för misstänkt skjutning? Kanske han är men inget polisen gått ut med.

Tänkte närmast att FO fått lämna DNA tidigare eftersom han verkar vara stamkund hos polisen vad gäller våldsbrott och kvinnomisshandel. Eftersom det blev närkamp mellan HOL och FO så fanns det kanske FOs DNA på HOL eller hans prylar som binder FO till brottningen.

Vittnen till händelsen i huset kan ha pekat ut honom på bild.

Glömde bort fingeravtryck. Polisen har säkert lyft en massa på brottsplatsen med omnejd och hittat FOs avtryck där.
Citera
2019-09-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det låter mer troligt. Att de ska ha sagt till dig att de var helt säkra på att Fredrik är skytten hoppas jag inte de sagt.

De sa att det visste att det var Fredrik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in