Citat:
Ursprungligen postat av
Erzebet
Den åklagaren finns det en hel del om som inte är till hans fördel direkt. Precis som dom tar hänsyn att någon far illa för en utredning. Vilket är ren bluff det som gäller är att dom inga bevis fann trots H utpekande. Jan Pernvis gick bet helt enkelt. Stolpskott som inte lyckades med ett skit.
Erzebet har du tappat det helt nu?

Du förfalskar citat och utelämnar bitar från en dom och nu utelämnar du
ATT KARIN SJÄLV RINGDE IN EN FALSK ANMÄLAN OCH VARKEN AMBULANSPERSONAL ELLER POLISEN HITTADE NÅGRA SKADOR PÅ HENNE!!! Det fattar till och med en 5 åring att man får skador om det hade hänt, men inte du

SJUKT!
OM Karin hade blivit slagen hela tiden och knuffad utför en trappa så hade hon haft skador!
Det var ju synd att dom enligt dig fick en så kass åklagare som inte tog det till åtal för ljugande fyllon som falskanmäler hela tiden ska åtalas oavsett!
Ska du citera mig så ta med hela citatet. Jag kan lägga med rubriken på artikeln med.
Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan
ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller.
Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av,
samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:
”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”
Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.
Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att
toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”
Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Barnen hade blivit tvungna att vittna och dom hade farit illa nog.
Men det kanske var så att åklagaren inte var så villig att ta det till åtal för Karin var ju "toppjuristen" som ta mig fan kommer undan med allt!!!
Hur sjuk i huvudet är man när man lägger sig nedanför en trappa och ringer in en falsk anmälan utan att ha några skador? Tror Karin att ambulanspersonal och poliser är helt dumma i huvudet? Eller var hon för full så vettet hade flugit all sin kos?