2019-09-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du tycker inte att fallet är tillräckligt snaskigt? Han ska vara otrogen med Anders också? Man måste få ha kompisar som har 'endast' skjorta på sig, och inte skjorta och tröja. Det var i samband med bettet, och visar varför det blev ett märke trots kläder, men bara en tunn skjorta. Läs inte in saker som inte finns. Du gör dig själv en otjänst och sänker din trovärdighet.

Nu är det ju så att 99% av snaskigheterna i denna tråd handlar om KL. Det finns vissa inläggare som verkar frossa i denna kvinnas tragiska liv, val, beslut och livsöde som hon förvisso har fullt ansvar för. När läste vi i en annan tråd alla dessa hundratals upprepade inlägg om en alkoholiserad och trasig människa? Hade hon varit dömd för anstiftan på sina barns pappa hade det varit en annan sak.
Citera
2019-09-20, 11:10
Medlem
Det har förekommit två extra intressanta bilder i media som borde gå att finna i offentligt material som skulle ge oss ett ansikte på KL. De verkar ju vara relaterade till de gånger hon blivit omhändertagen och LOBad eller liknande.

Bilden där hon tar sig för halsen ska visst vara inskickad till polisen av KL själv enligt nån undertext till artikel:

”En bild som toppjuristen skickat in i samband med ett av fallen hon varit inblandad i. Foto: Polisen”

Bilden med blåmärke på armen är nog från när polisen hårdhänt men korrekt behövde avvisa henne. KL hade klagat på att de gjorde illa hennes arm som tidigare opererats.

De här bilderna måste gå att finna. Några här har hjälpt till med fupar och domar. Någon som kan tänka sig att försöka gräva fram bilderna i utredningsmaterialet?

https://minfil.com/YcQdne69n2/F3AB9AE5-3D62-4492-8777-705D7FDAAD88_jpeg

https://minfil.com/k0R0n967n7/47615924-D2F3-42B4-B66D-649E7BE30721_jpeg

Samma borde gälla för den pixlade bild på FO. I något offentligt material finns originalet.
Citera
2019-09-20, 11:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Du tycker inte att fallet är tillräckligt snaskigt? Han ska vara otrogen med Anders också? Man måste få ha kompisar som har 'endast' skjorta på sig, och inte skjorta och tröja. Det var i samband med bettet, och visar varför det blev ett märke trots kläder, men bara en tunn skjorta. Läs inte in saker som inte finns. Du gör dig själv en otjänst och sänker din trovärdighet.

Den tolkningen gör jag också. Han hade bara en skjorta på överkroppen, ingen tröja eller jacka som hade skyddat mer när han blev biten.
Citera
2019-09-20, 11:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Har du några nära vänner? Kan man anta att ni har en sexuell relation?

Att det blev stelt när hon dök upp på resturangen med barnen förstår jag också , dom hade väl separerat? Skulle mitt ex dyka upp med vårat gemensamma barn där jag satt och åt middag med en vän hade jag tyckt det varit väldigt obehagligt. För hon dök säkerligen inte upp för att han bjudit dit henne och barnen, snarare att hon ville ha en konfrontation.

Mycket möjligt att dom fortfarande var gifta vid tillfället, men dom hade ju separerat och han hade skaffat en egen bostad. Att vännen enbart hade skjorta på sig enligt domen handlade om överkroppen. Hade han enbart haft skjortan och inga andra kläder hade det nog stått så.

Du försöker ju göra en höna av ett riskorn helt enkelt! Vilket är smått omöjligt

Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Fast i det som du citerat finns inget som understödjer din spekulation om att HOL skulle varit otrogen överhuvudtaget. Var får du det ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så din teori är att KL lejde en torped för att skjuta HOL pga otrohet? Eftersom otrohet inte är ett brott i Sverige och anses höra till sånt som vuxna människor hanterar själva så kan det naturligtvis vara så att KL havererat och velat skipa egen rättvisa grundad på åldriga regler från annodazu. Någon har ju beskrivit henne som en person från tidigare seklen.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Men var framgår det att HOL varit otrogen? Han tycks vara kompis med en man som KL inte gillar? Det är inget ovanligt.

Ni har uppenbarligen ingen vidare inblick, trots att flera verkar följt ärendena och läst vad individuella postare lagt upp tidigare.
Klart som fan det inte direkt framgår i domen att det rör sig om en otrohetsaffär, men ni är väl läskunniga ändå?
Karin tog dom med rumpan bar, bokstavligt talat.

Den här tråden börjar bli allt mer rökt och världsfrånvänd. Antar att det blir så när några postare smittar sönder tråden med sina egna kryddade reflektioner som hela tiden går i samma spår likt en skiva som hakat upp sig. Trist.
Tackar & adjö.
Citera
2019-09-20, 11:15
Medlem
Citat:
Den tolkningen gör jag också. Han hade bara en skjorta på överkroppen, ingen tröja eller jacka som hade skyddat mer när han blev biten.

KL hade väl gjort en rätt stor sak av att någon man varit halvnaken i sällskap med HOL under en kväll som annars präglats av konflikt och det hade då varit med i hennes redogörelse för vad som hänt under kvällen tror jag.
Citera
2019-09-20, 11:17
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ni har uppenbarligen ingen vidare inblick, trots att flera verkar följt ärendena och läst vad individuella postare lagt upp tidigare.
Klart som fan det inte direkt framgår i domen att det rör sig om en otrohetsaffär, men ni är väl läskunniga ändå?

Den här tråden börjar bli allt mer rökt och världsfrånvänd. Antar att det blir så när några postare smittar sönder tråden med sina egna kryddade reflektioner som hela tiden går i samma spår likt en skiva som hakat upp sig. Trist.
Tackar & adjö.

Jag har följt tråden sen dag 1 och jag anser inte att det finns ett bevis på att han varit otrogen med sin vän. Skulle han dock haft en relation med honom i sin nya lägenhet när dom separerat så har han all rätt till det. Hade hon kommit hem och funnit honom i deras gemensamma säng innan dom separerat med en annan hade läget ang otrohet varit något annat. Men här finns faktiskt inga bevis!
Citera
2019-09-20, 11:17
Medlem
Citat:
HOL var inte ens där när polisen dök upp. Endast KL och A.
Citera
2019-09-20, 11:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
KL hade väl gjort en rätt stor sak av att någon man varit halvnaken i sällskap med HOL under en kväll som annars präglats av konflikt och det hade då varit med i hennes redogörelse för vad som hänt under kvällen tror jag.

Precis, det hade då funnits en mer förklarlig anledning till bettet. Det hade hon berättat direkt. Hade han varit naken under midjan skulle väl hans ädlare delar varit i farozonen?
Citera
2019-09-20, 11:23
Medlem
Combivals avatar
Citat:
HOL var inte ens där när polisen dök upp. Endast KL och A.

Men då så. Hon gillade helt enkelt inte honom, vilket kan ha andra orsaker.
Citera
2019-09-20, 11:24
Medlem
Citat:

Tackar & adjö.

Att vi vill ha lite mer bevis för den här homo-teorin är kanske inte så konstigt då KL inte ens själv gjorde minsta antydan att något rumprytteri förekommit i lägenheten? Eller har jag missat något? Trodde denna bit var utagerad i tråden redan.

Han är straight i min bok tills motsatsen bevisats.
Citera
2019-09-20, 11:30
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
d. Antar att det blir så när några postare smittar sönder tråden med sina egna kryddade reflektioner som hela tiden går i samma spår likt en skiva som hakat upp sig. Trist.
Tackar & adjö.

Jag är också less på den/de som spammar sönder tråden med samma upprepningar om och om igen, enklast att hoppas över dessa inlägg. Du är en av de som bidragit mest i tråden. Stannar kvar - please.
Citera
2019-09-20, 11:31
Medlem
Citat:

Tackar & adjö.

Lämna inte tråden, du bidrar med perspektiv/frågeställningar som drevet inte ställer sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in