2019-09-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Precis, det hade då funnits en mer förklarlig anledning till bettet. Det hade hon berättat direkt. Hade han varit naken under midjan skulle väl hans ädlare delar varit i farozonen?
Om man skulle tolka "endast skjorta" som att han var naken i övrigt - hur kommer det sig att människan i så fall inte klädde på sig när KL kom? För att inte tala om polisen, när DE kom? Skulle han ränt omkring naken eller i "endast skjorta" med paketet dinglande? Vem gör så? Nej, det där tror jag inte ett dugg på. Det handlar om överkroppen - polisen beskrev endast överkroppen, "endast skjorta". Och polisen skulle i så fall dessutom beskriva att "personen var iklädd endast skjorta och naken i övrigt" eller vad som helst. Fantasier kan ställa till det i skallen på läsaren om denne har tillräckligt med agg emot en person.
Citera
2019-09-20, 11:41
Medlem
Först blir HOL skuten. Hans ex fru, KL blir misstänkt och gripen i närheten av brottsplatsen för HOL har en teori att hon kan ligga bakom dådet. Hon släpps efter några dagar och har en stor pressträff med kvällstidningseliten.

KL är bra bekant med FO som är norrman med en del brott bakom sig och som söks av polisen för han uteblev från en rättegång för en vecka sedan. KL kan ha varit FOs godman.

KL har haft ett förhållande till en läkare SH som även haft det ihop med JL som var sambo med FO till förra året. SH fick obehagliga sms som han påstod kom från HOLs nya kvinnas (MN) dotter, JN. JL var inkallad som vittne till rättegången.
Nu tror tråden att KL, FO och JL envar eller tillsammans har skickat dessa sms till SH i JLs namn. Orsaken lär vara att JL misstänks ha en historik med anonyma anklagelser mot SH sedan tidigare.

Hur detta hänger ihop med skjutningen för två veckor sedan får fortsättningen visa.
Citera
2019-09-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Först blir HOL skuten. Hans ex fru, KL blir misstänkt och gripen i närheten av brottsplatsen för HOL har en teori att hon kan ligga bakom dådet. Hon släpps efter några dagar och har en stor pressträff med kvällstidningseliten.

KL är bra bekant med FO som är norrman med en del brott bakom sig och som söks av polisen för han uteblev från en rättegång för en vecka sedan. KL kan ha varit FOs godman.

KL har haft ett förhållande till en läkare SH som även haft det ihop med JL som var sambo med FO till förra året. SH fick obehagliga sms som han påstod kom från HOLs nya kvinnas (MN) dotter, JN. JL var inkallad som vittne till rättegången.
Nu tror tråden att KL, FO och JL envar eller tillsammans har skickat dessa sms till SH i JLs namn. Orsaken lär vara att JL misstänks ha en historik med anonyma anklagelser mot SH sedan tidigare.

Hur detta hänger ihop med skjutningen för två veckor sedan får fortsättningen visa.

Sen kommer den otroliga upplösningen: Det visar sig var FOs mamma som sköt HOL! Skämt åsido, det ÄR som en deckare och det KAN visa sig vara någon som inte ens figurerat i Flashbacks egna utredning här.
Citera
2019-09-20, 11:47
Medlem
Larasofts avatar
Någon nyare bild på KL än, ni som gräver?

Någon uppgift om var hon tjänstgjorde 1996?
Citera
2019-09-20, 11:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Lämna inte tråden, du bidrar med perspektiv/frågeställningar som drevet inte ställer sig!

Jag vet inte om jag tillhör "drevet"? Är det fel av mig att vilja ha en gnutta belägg för att HOL varit otrogen även om det inte är brottsligt utan snarare helt förståeligt i det här fallet?
Citera
2019-09-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ni har uppenbarligen ingen vidare inblick, trots att flera verkar följt ärendena och läst vad individuella postare lagt upp tidigare.
Klart som fan det inte direkt framgår i domen att det rör sig om en otrohetsaffär, men ni är väl läskunniga ändå?
Karin tog dom med rumpan bar, bokstavligt talat.

Den här tråden börjar bli allt mer rökt och världsfrånvänd. Antar att det blir så när några postare smittar sönder tråden med sina egna kryddade reflektioner som hela tiden går i samma spår likt en skiva som hakat upp sig. Trist.
Tackar & adjö.

Hoppas ditt adjö är allvarligt menat och att du lämnar.
Citera
2019-09-20, 11:55
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag tillhör "drevet"? Är det fel av mig att vilja ha en gnutta belägg för att HOL varit otrogen även om det inte är brottsligt utan snarare helt förståeligt i det här fallet?
Ja, då tillhör man uppenbarligen drevet. DET får man inte ifrågasätta.
Citera
2019-09-20, 12:05
Medlem
Citat:

Har inte koll på dina inlägg och din eventuella agenda. Frågor ska vi alla få ställa oss och varandra, det är ju det som för tråden framåt. Jag upplever dock att tråden blivit väldigt enkelspårig och de som inte följer med i detta "enkelspår" blir lätt utstötta/påhoppade. Dessutom detta grävande/frossande i hundratals inlägg om en icke-dömd, förmodligen rätt trasig och alkoholiserad kvinna, blir också extremt enkelspårigt och tjatigt.
Citera
2019-09-20, 12:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Fast att han hade en vän hemma betyder väll inte att han var otrogen? Ja menar skulle jag anklagat mitt ex för otrohet när jag kom hem och hittade honom i vår säng med sin kompis. Dom spelade tv-spel visserligen men ska jag anta att dom hade en affär?

Ingenstans i domen står det att han hade ett förhållande med sin vän som jag dessutom förstått det som var hans bästa vän?

Det står sedan i samma dom att A.L. var iförd ENDAST långärmad skjorta. Vilket är polisens iaktagelse och rapportering.

Och det kan ju tolkas olika.

Sedan är det flera användare i tråden som kommit med liknande uppgifter oberoende av varandra. Bl.a. att HOLs nuvarande särbo M.L. var hans älskarinna redan då K.L. och HOL var gifta.
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Har inte koll på dina inlägg och din eventuella agenda. Frågor ska vi alla få ställa oss och varandra, det är ju det som för tråden framåt. Jag upplever dock att tråden blivit väldigt enkelspårig och de som inte följer med i detta "enkelspår" blir lätt utstötta/påhoppade. Dessutom detta grävande/frossande i hundratals inlägg om en icke-dömd, förmodligen rätt trasig och alkoholiserad kvinna, blir också extremt enkelspårigt och tjatigt.

Jag har absolut ingen agenda. Ser mig själv som flexibel i mitt tänkande och är definitivt öppen för alla slags möjligheter och motiv. Vi tolkar text olika och det kan vara mycket bra att få ta del av en annan persons tankar och tolkningar. Vi måste kunna vara så vuxna att vi klarar av att svara "så kan det vara, jag har förmodligen tolkat fel", och det gäller oss alla.

Istället för att bli sur och lämna tråden kan vi väl lämna diskussionen kring eventuell otrohet så länge det inte finns några riktiga belägg? Det skulle kunna vara ett motiv till skjutningen men då vill jag ha lite mer att gå på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ni har uppenbarligen ingen vidare inblick, trots att flera verkar följt ärendena och läst vad individuella postare lagt upp tidigare.
Klart som fan det inte direkt framgår i domen att det rör sig om en otrohetsaffär, men ni är väl läskunniga ändå?
Karin tog dom med rumpan bar, bokstavligt talat.

Den här tråden börjar bli allt mer rökt och världsfrånvänd. Antar att det blir så när några postare smittar sönder tråden med sina egna kryddade reflektioner som hela tiden går i samma spår likt en skiva som hakat upp sig. Trist.
Tackar & adjö.

Det stod inte att KL tog dem rumpan bar. I en dom skriver man det som är relevant för brottet så kanske var han rumpan bar. Men det är inte ett brott. Vi vet helt enkelt inte. Dessutom så bröt hon sig väl inte in i lägenheten så HOL och AL hade haft tid att dra på sig byxorna.

I domen tar man det som är relevant för brottet, dvs misshandel medelst bett. Det relevanta i det sammanhanget var vad AL hade på överkroppen, dvs skjorta, ev kavaj, ev kofta som kunde dämpat märken av bettet. Inte hur han var klädd över rumpan. KL har däremot gjort sig skyldig näst intill till hemfridsbrott och då har en del av turbulensen kring hennes beteende noterats. Alkoholpåverkan m m som gjort att polisen ringdes in.

Vad jag hämtar från denna dom är att AL var störd av KLs beteende och bett men inte till den grad att han anmälde Karin för misshandel omedelbums utan först efter en tid. Varför kan man undra. Kanske för att både HOL och AL tyckte att KL började bli mer och mer absurd och vill ge henne en näsbränna och få henne att rycka upp sig. Hon hade ju hand om barnen i den stora paradvåningen som folk här på tråden härjar om. Eller så ville HOL få det dokumenterat hur tokig och alkad hon är för framtida bruk.

I vilket fall som helst ägde detta rum under den tiden då HOL hade flyttat ut från paradvåningen och barnen och KL hade all möjlighet i världen att få ihop sitt liv som en vuxen ansvarsfull person. Istället ränner hon efter HOL, konfronterar honom med barnen i släptåg på ett påstått bögtillhåll med en manlig vän och därefter våldsgästar HOL i hans hem så polisen måste tillkallas.

Vid den här tidpunkten hade KL fortfarande allt. Barn, fin våning, tror hon hade jobb också. Hon hade byggt sitt liv som en tableau bestående av ett framgångsrikt, vackert juristpar med lysande karriärer, två vackra barn av vardera sort, en paradvåning på fin adress. Hon var smal och snygg. Kanske anorektisk. Matchar beskrivningen av henne som en kvinna från svunna tider.

Vad kunde gå fel? Vi vet i alla fall en sak. KL började dricka. Hon klarade antagligen inte den storkonsumentmiljön med drinkar och blöta middagar med hela spritprogrammet och där det gällde att tömma glasen i samma takt som andra. Kanske fanns det otrohet med i bilden, men det förklarar inte alkoholismen. Och otrohet är inte heller ett brott utan vårt moderna samhälle förväntar sig att två vuxna människor klarar av sådant själva. Det finns dessutom familjeterapi som man kan få och som paret hade tydligen genomgått.

Jag tror att hon inte klarade av att det blev en spricka i den fina fasade som hon skapat. Hon måste dessutom haft någon ytterligare psykisk svaghet eller åkomma utom alkisgenen som ledde till att hon idag är fullständigt absurd och borde spärras in. Hon har så grandios uppfattning om sig själv att hon försöker spöa poliser. Extremt förfall och jag tror att TV4 håller redan på med manus till något avsnitt av svenska brott.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis

Det fetade: Du menar "... i SN:s namn..." väl? Det var ju hon som blev anklagad för att ha skickat mail till SH. Och så var det väl mail och inte sms som skickades. Eller har jag förstått dig fel här?

(För nya tråddeltagare så är SN ,J*hanna N*sell, dotter till MN, M*ria N*sell, som sägs vara HOL:s nya kvinna.)

(PS. Det händer då och då att användare skriver fel initialer, har t ex sett flera gånger KL benämnas KJ, och en redan snårig tråd blir än rörigare. Den som har hängt med förstår ändå men det blir väl förvirrat för nya läsare kan man tro.)
Senast redigerad av Gusselby 2019-09-20 kl. 12:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in