2019-09-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Det är väl endast ett trådpåhitt? Eller var har du läst att han lämnat detta signalement?

Jag läste det i tråden. Nu är det för mycket text för att jag ska läsa dyngan en gång till.
Citera
2019-09-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nä, fel typ av tegel och fel utseende på fönsterramningen.
Serafen-området är i min mening närmast liknande..

Tittat mer noga på bilderna i aftonbladet, håller med. Nån som känner igen matstället?
Citera
2019-09-17, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Tittat mer noga på bilderna i aftonbladet, håller med. Nån som känner igen matstället?
Hon har legat inne på sjukhus i Södertälje och det är ju möjligt att hon har ett boende i södra delarna av stan. Så matstället kan ligga där.
Citera
2019-09-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n

Minns att jag tänkte på Vapiano när jag tittade.
Citera
2019-09-17, 11:49
Medlem
firebird1974s avatar
Och vad har KL nuvarande boende med mordförsöket på HOL att göra
Citera
2019-09-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Och vad har KL nuvarande boende med mordförsöket på HOL att göra

This is what we do,

Hur tror du annars det går att vara framgångsrik i att lösa andra ärenden t ex med flickan från Ludvika som tog sig ända till Gävle och hittades i händerna på en nyanländ?
Citera
2019-09-17, 12:17
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
****... varför maskar du så man inte förstår namnet? Vad heter han? Räcker med ett * och att du skriver vad * står för, så hittar inte Google namnet vid sökning. Du skall inte maska namnet för Flashbacks läsare, då kan ju ingen diskutera vidare kring dina uppgifter.

Men de 100 000 sek hon "fick" av sin advokat kan ju vara intressanta. De borde ju kunna räcka för att betala en mördare. Hon borde tagit ut pengarna som cash i omgångar och överlämnat. Har vi fått svar på vilken stampub hon satt på emellanåt? Där borde väl de här svartmuskiga typerna ha någon koppling kan man tycka. Om hon nu inte varit domare i något mål där hon sedan fått någon slags relation/möte med målsägande som kunnat vara av den skumma sorten. Bodde hon i Hägersten sista åren? Då borde hon väl ha varit på Pub Diset? Någon som brukar hänga där och sett henne? Parant, välklädd och småsnygg dam runt 50 bast och kraftigt alkad?

Jag är väl medveten om hur Flashback fungerar. Men tack för upplysningen.

Anledningen till att jag inte skriver ut info om namnet vid sidan om *, är för att jag inte vill peka ut någon. Detta är bara en fundering som jag har och som jag riktade till användaren rotesau. Med anledning av dennes information gällande förmodad Juggemaffia.

Hur som haver, önskar du söka vidare kring detta så är ST död - sköts till döds i augusti 2019. Men det finns en enorm gruppering av serbiska, montenegrinska, ryska/tjetjenska och svenska individer i kretsen kring den framlidne ST som inte skulle dra sig för att utföra dådet. En del av dessa är sedan tidigare professionella skyttar med kopplingar till Arkan. På den tiden då det begav sig alltså. Därför reagerade jag när Juggemaffian kom på tal. Därmed inte sagt att det behöver förhålla sig på det viset.
Citera
2019-09-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon har legat inne på sjukhus i Södertälje och det är ju möjligt att hon har ett boende i södra delarna av stan. Så matstället kan ligga där.

Olivoljan på bordet är från Urban Deli va? Om ni googlar deras olja och jämför. Behöver inte vara där men påminner iaf om deras restauranger och vad jag minns jobbas det nog i svart keps där också.
Senast redigerad av Avel 2019-09-17 kl. 12:22.
Citera
2019-09-17, 12:20
Medlem
vittne-xs avatar
KL skulle knappast outa sig för pressen genom att ge intervjuer nära sin "bostad".
KL har uppenbarligen valt något ställe som verkar vara av typ vårdinrättning med betongmöbler typ 1960, så egentligen blir det då ointressant var nu intervjun var, då det är arrangerat via KL eftersom både AB och Expressen verkar ha suttit på samma ställe

Nu kör polisen en skrämseltaktik då Expressen nu "hintar" om en restaurant-ägare i närheten av 62:an som sett 2 skumma individer som skulle kunnat ha bäring till skotten. Varken the green room dikt intill eller Mälarpaviljongen mitt emot skyltar om kameraövervakning, det gör däremot dentalfirman i samma hus men dom kamerorna sitter inne i kontoret så där lär polisen ha kammat noll.

Men "2 skummisar" kan ev synka med Rotsau:s inlägg på 2 förmodade juggar i tidigare tråd, men skär sig mot blond skytt i grå tröja med blod. Så på 2 veckor har polisen inte kommit längre än att nu bolla med kameraövervakning från någon krog i närheten. Då kan vi nästan förmoda att SUV:n aldrig passerade en tullstation utan bör ha parkerats någonstans och sen flyttas nattetid då kamerorna är avstängda.
Citera
2019-09-17, 12:26
Medlem
Ok, polisen har kollat krogarna på Kungsholmen. Två personer har verkat suspekta så att personalen reagerat. Vad det suspekta består av och vilken krog det handlar om framgår inte. Vi får väl ta reda på det.

Handlar alltså om 2 män på en näraliggande krog 2 dagar innan.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sparet-efter-skytten-som-attackerade-olsson-lilja/
Citera
2019-09-17, 12:31
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
KL skulle knappast outa sig för pressen genom att ge intervjuer nära sin "bostad".
KL har uppenbarligen valt något ställe som verkar vara av typ vårdinrättning med betongmöbler typ 1960, så egentligen blir det då ointressant var nu intervjun var, då det är arrangerat via KL eftersom både AB och Expressen verkar ha suttit på samma ställe

Nu kör polisen en skrämseltaktik då Expressen nu "hintar" om en restaurant-ägare i närheten av 62:an som sett 2 skumma individer som skulle kunnat ha bäring till skotten. Varken the green room dikt intill eller Mälarpaviljongen mitt emot skyltar om kameraövervakning, det gör däremot dentalfirman i samma hus men dom kamerorna sitter inne i kontoret så där lär polisen ha kammat noll.

Men "2 skummisar" kan ev synka med Rotsau:s inlägg på 2 förmodade juggar i tidigare tråd, men skär sig mot blond skytt i grå tröja med blod. Så på 2 veckor har polisen inte kommit längre än att nu bolla med kameraövervakning från någon krog i närheten. Då kan vi nästan förmoda att SUV:n aldrig passerade en tullstation utan bör ha parkerats någonstans och sen flyttas nattetid då kamerorna är avstängda.
Du ska nog inte tro på allt du tänker eller läster i Expressen
Farbror blå har lite bättre koll på MGM än att de skulle tro att det är några skummisar
Citera
2019-09-17, 12:34
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Ok, polisen har kollat krogarna på Kungsholmen. Två personer har verkat suspekta så att personalen reagerat. Vad det suspekta består av och vilken krog det handlar om framgår inte. Vi får väl ta reda på det.

Handlar alltså om 2 män på en näraliggande krog 2 dagar innan.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/sparet-efter-skytten-som-attackerade-olsson-lilja/

Man ser 62:an från The green room huset intill på uteserveringen samt mitt emot Mälarpaviljongen som dock har en hög med träd emellan som bör skymma siktlinjen. Har dom varit i området för att reka gäller bara dessa 2.

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du ska nog inte tro på allt du tänker eller läster i Expressen
Farbror blå har lite bättre koll på MGM än att de skulle tro att det är några skummisar

Ja, farbror blå har örnkoll eftersom dom är så duktiga på att klara upp div skjutningar i stan...
Ställer man upp en husbil och hoppas på resultat kan dom nog gå till kiosken och köpa lotter också.

Hade dom haft lite mer intresse hade dom t.ex stoppat olika cyklister dagen efter som åker utanför vid samma tidpunkt då många idag har hjälmkameror, eller hört sig för borta vid Marriot.....
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-17 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in