2019-09-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Ja, "hjärnskadorna" är ett tema genom tråden, när det troligen rör sig om en grav personlighetsstörning som yttrar sig genom våld och lögner. Att sen störningen kan ha kommit upp till ytan genom "vanlig" otrohet och svek, det vet man inte. Tror att många personlighetsstörda klarar sig hyggligt, tills de drabbas av olycka inom äktenskapet eller på jobbet. När balanserade mår dåligt blir personlighetsstörda djävulen.

Alla, jag upprepar, alla, i tråden, måste ju ha en viss/större sympati för KJ, annars är man knappt en människa, tänker jag. När det kommer till graden av sympati, skiljer det ganska snart. KJ är en person, som haft en 8-10 års period av nedbrytande liv. HOL har varit del av den, och kan inte vara oberörd, men kan ha satt på sig en stark gåshud under resan.

Barnen, måste ha varit i djupt trauma, de flesta barn slipper tidigare destruktiv kamp mellan föräldrar, i detta fall är det mycket högutbildare föräldrar, dessutom inom jurudik, då får de leva igenom traumat....

Vad som hänt nu, en mediahändelse, med följande uppmärksamhet, är nog bara en i mängden av trauman för barnen, som mest fokuserar på trygghet och tillit, via föräldrar ( de har inget annat val).
Citera
2019-09-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skugglav
Är det någon som skrivit att han lejt någon för att just skjuta honom i huvudet?
Eftersom han blev skjuten i huvudet så förutsatte jag förstås att även de med vildast fantasi var överens om att det i så fall var i enlighet med "offrets" egna detaljerade instruktioner. Trodde inte någon var så dum att de trodde att han gav torpeden uppdraget: "Äh, skjut lite som du tycker. Överraska mig!"
Citera
2019-09-12, 20:48
Medlem
Geres avatar
Intressant att pressen tagit HOLs parti.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol
Citera
2019-09-12, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Du kan inte ha läst och förstått bodelningen. Läs sista två sidorna. Där har du en sammanfattning över villkoren för bodelningen.

Jag behöver inte läsa eller förstå någonting av det, mina principiella beskrivningar gäller generellt.
Citera
2019-09-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. Det är en lång tråd, rykten och sanningar blandas. Det verkar inte vara någon som dricker lite då och då, utan KL har ett missbruk där alkoholen verkar trigga aggression också. Inte en bra kombination. Det finns nog en bra anledning att hon förlorade vårdnaden.
Hon kanske har ett dåligt ölsinne. Medan hennes ex-make sannolikt har ett lite bättre ölsinne. Men betyder det att det är bevisat att hon skickat en torped för att mörda ex-maken? Tråden handlar faktiskt om skjutningen mot hennes ex-make och inte vårdnaden om barnen osv.
Citera
2019-09-12, 20:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol

Expressen rapporterar om vad som faktiskt hänt. Det är inte att ta någons parti.
Citera
2019-09-12, 20:54
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:

Jo, jag har precis ögnat igenom den artikeln i fråga.
Citera
2019-09-12, 20:54
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:

Ungefär som de flesta här på fb.
Citera
2019-09-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hon kanske har ett dåligt ölsinne. Medan hennes ex-make sannolikt har ett lite bättre ölsinne. Men betyder det att det är bevisat att hon skickat en torped för att mörda ex-maken? Tråden handlar faktiskt om skjutningen mot hennes ex-make och inte vårdnaden om barnen osv.
Faktiskt och faktiskt.... att hon skaffade en torped som sköt honom beror ju troligen pga vårdnaden av barnen OCH hans kvarsittning av lägenheten. Det handlar om helheten.
Citera
2019-09-12, 20:58
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Expressen rapporterar om vad som faktiskt hänt. Det är inte att ta någons parti.

Den typen av artiklar i pressen gillar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra att någon äntligen diskuterar brottet och inte bara psykiatriska diagnoser och lägenhetsaffärer. Vet vi att BO överhuvudtaget sprang någonstans efter skotten? Blev han inte hämtad i ambulans?

Ett mer sannolikt scenario är väl att skytten drabbades av panik och sprang sin väg efter att ha tryckt av några skott på måfå.

Svårt att få rätsida på händelseförloppet vid skjutningen för allt familjedrama. Tycker att medierna har inte heller redogjort riktigt redigt vad som hände. Jag har sammanfattat för mig själv av bitvis info att HOL blev skjuten vid sin port på 5tr.

Hans portfölj och grejer låg i trappen. Var vet jag inte. Han kanske kastade portföljen på angriparen.

Min uppfattning är att angriparen var en man, med grå tröja eller liknande, som var nedblodad. Om det stämmer så verkar det ha varit närkamp. Har inte sett några uppgifter om angriparen sa någonting till HOL.

Enligt media uppgav HOL två eventuella spår. 1. Torped lejd av KL. 2. Någonting relaterat till hans yrke. Alltså drar jag slutsatsen att han inte kände igen angriparen.

HOL träffades i bröst, huvud och buk enligt medierna. Någon här i tråden påstod att han sköts i ryggen först.

Vad det var för vapen har jag inte sett uppgifter om fast polisen borde ha bra uppfattning om det.

Det är lite oklart varifrån ambulanspersonalen hämtade HOL. Från trappen någonstans eller om han hade tagit sig till porten. Ambulansen åkte med honom kl 9.35 enligt polisen. Våra traumaenheter är numera duktiga på att ta hand om skottskador pga grund av att de haft rikligt med övning pga alla skjutningar så jag antar att det har också bidragit till HOLs återhämtning.

En svart SUV sägs ha åkt från platsen. Osäkert om det var MGM. Om det var han så kan han ha haft en chaffis som kan ha varit en kvinna.

Polisen började leta efter KL som dök upp på brottsplatsen och greps 11.21 enligt häktningsframställan.

Polisen har även hämtat in andra för att höras. Vilka har inte framkommit. Kanske den som KL påstås ha försökt värva som torped tidigare. Och några till. Kan vara både kvinnor och män. Den där mystiska norrmannen som utpekats här på tråden.

KL-spåret verkar ha varit det som polisen koncentrerat sig på. Uppenbarligen har det inte gett mycket eftersom det de fått fram inte räckte till häktning. Misstankarna kvarstår.

Åklagaren vill inte säga om de har andra misstänkta. Jag tror att de har klent med material.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/aklagaren-misstankarna-mot-tidigare-anhallna-kvinnan-kvarstar/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Din fråga är central för hela fallet och hur det kommer sluta för de inblandade.

Det är en konstig torped, som skjuter 3 skott som träffar HOLs vitala delar på kroppen utan allvarliga skador. Ännu underligare är att en skottskadad person reder ut situationen och är stark och rörlig, och direkt tänker på arbetet.

Signalementet stämmer överens på alla jag känner eftersom alla har grå tröjor hemma i högar. Att torpeden försvann i en svart SUV gör det svårt att hitta bilen eftersom där jag rör mig kryllar det av svarta SUVar med folk som gillar grå tröjor.

En torped som skjuter som en kratta utan att åsamka brottsoffret större skador, med kan försvinna enkelt är ju en gåta.

Om det är en torped, behöver hen per definition inte vara en torped beställd av KL. Det kan vara en gentleman som tycker KL har fått lida nog och vill bjussa på lite rättvisa. Det kan också vara missnöjd klient eller motpart som valt detta sätt att kliaga. Inspirerad av alla andra skjutningar som inte leder till att någon åker fast.

Det vi nu vet är att HOL har retat upp någon till den grad att han blir skjuten i sin bostad på väg till jobbet. Det vi sett med andra skjutningar att oskyldiga kan drabbas. Ingen bra bostad för barnen och oförskyllt otryggt för grannarna.

HOL har hamnat i en knipa, där det han framförde som argument för barnens bästa är plötsligt det sämsta barn kan råka ut för beträffande boendemiljö.

Alkoholistmorsa eller farsa som jagas av torpeder är ingen bra miljö alls för barn. HOL borde skicka iväg barnen till Lundsberg!

Varför är du så övertygad att det var en torped?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in