2019-09-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Vad jag inte förstår om de tagit över lägenheten från hennes föräldrar är varför han inte bara låtit henne lösa ut honom och köpt en ny lägenhet i närheten. Det har han väl ekonomi att göra liksom.
Låter för mig som att det är för att jävlas med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var INTE hennes föräldrars lägenhet.

De köpte den tillsammans och borde ha sålt den. Tillsammans.
Citera
2019-09-12, 19:34
Medlem
Citat:
Det var INTE hennes föräldrars lägenhet.

Vem köpte de lgh av? Vem sålde?
Citera
2019-09-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hon hävdar att hon har störst rätt till lägenheten eftersom den köptes med hennes kontakter. Vem som ägde den innan får du nog kolla i andra register än i Flashback
Citera
2019-09-12, 19:36
Medlem
Citat:

Spelar ingen roll om de köpte den av någon närstående. 7,8 miljoner i inköpspris var tidigt 2000-tal marknadsvärde.

De lyckliga tu på den tiden köpte lägenheten tillsammans.
Citera
2019-09-12, 19:37
Medlem
Geres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Trams. Ytterligare nyspråk för att relativisera den fallerade mänskliga utvecklingen. Alkoholism är ingen sjukdom, det är svaghet och ignorans, en dålig vana som sedan utvecklas till kemiskt beroende.
Cancer och influensa är sjukdomar, inte att vara beroende.

Så skriver man bara om man inget vet. Alkoholism är en sjukdom, och en ärftlig sådan tillika!
Citera
2019-09-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ja, hon lär förvandla den till en kvart. Är man hemlös klarar man inte av att sköta ett hem. Om hon bosatt sig prydligt i en egen lägenhet, skött den och levt vid sidan av som en normal kvinna gör efter en separation, men hon har tappat kontakten med allt. Hön tar inte hand om någonting. Det är säkert tur att hon inte löst ut sina miljoner, de hade annars varit slut nu. Man kan snabbt skita ut ett antal miljoner om man saknar konsekvenstänk.
Bostadsrättsföreningen skulle inte tillåta något boende för KL så är det bara. Äga är en sak bo en annan!
Citera
2019-09-12, 19:41
Medlem
Citat:
Hon kom ju aldrig in med dokument ang sina banktillgodohavanden. Så HOL sa helt enkelt att vi skiter i dom och tar de aktuella siffrorna som finns tillgängliga (i bouppteckningen).

Hon ägde 60% av bostaden och han 40%, så det känns rättvist att han tar över dom lånen.

Den som äger en lägenhet får stå för kvarstaden av bolånen. Inte svårare än så.

Bara jag som börjar tröttna på känslor?
Citera
2019-09-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Bostadsrättsföreningen skulle inte tillåta något boende för KL så är det bara. Äga är en sak bo en annan!
Varför skulle de inte göra det? Vad dem anbelangar så har hon kanske inte varit minsta störande. De lägger sig inte i de boendes mellanhavanden så länge man sköter sig inom föreningen. Eller missuppfattar jag vad du skriver?
Citera
2019-09-12, 19:42
Medlem
Citat:
Varför skulle de inte göra det? Vad dem anbelangar så har hon kanske inte varit minsta störande. De lägger sig inte i de boendes mellanhavanden så länge man sköter sig inom föreningen. Eller missuppfattar jag vad du skriver?

Tror du på det själv?

Nu ska vi se.

Blädder blädder

Våldsamt motstånd
Fysiskt angrepp på barn
Våld mot tjänsteman
Polisingripande i bostad

Och lite annat, verkar det som.
Citera
2019-09-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Detta tycker jag oxå är jävligt underligt, har man sån otrolig jävla flax när man blir skjuten i både bröst, buk och huvud att man klarar sig med en tio dagars sjukskrivning?
Antingen den sämsta skytten jag nånsin hört talas om eller så har han blivit skjuten med en luftpistol.
Jag menar har man ett kontrakt på någon då låter man inte vederbörande löpa 5 våningar när man redan satt 3 skott i honom.

Ja, mycket av själva händelseförloppet, skjutningen, är mycket dunkel. Även om HOL ränner ner för trappor, säkert en 20+ steg per våning, var befinner sig skytten? Trycker han på hissknappen och väntar, eller springer ha efter? Eller springer han före? Ska skytten lämna scenen med ett ganska fungerande offermål? Eller ska han göra slut på offret efter trappspringningen (om det nu var en sådan från HOL, med tre skott i sig/ mot sig?

Det kan vara värt att diskutera själva händelseförloppet, även om det inte finns någon info att gå på. Hur gick det till?
Citera
2019-09-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Många påhopp och helt osannolika konspirationsteorier riktade mot HOL här i tråden. De flesta för orimliga för att ens bemötas. Att han skulle leja någon för att skjuta honom själv i bland annat huvudet.
Något som är värt att kommentera är att flera här tycks dra stora växlar kring tvisten kring lägenheten och HOL:s motvilja att bara lämna den till KL för att slippa hennes tjafsande. För mig framstår det som ett både trovärdigt och hedervärt motiv från hans sida att han vill behålla och förvalta lägenheten för barnens räkning, dvs deras framtida arv. Med tanke på vad som framgått om KL:s beteende så skulle lägenheten med mycket stor sannolikhet gå henne (och därmed på sikt barnen) ur händerna tämligen snabbt om hon kom i besittning av den. Bland annat så skaffar hon, enligt uppgift tidigare här i tråden, ett förstahandskontrakt på en lägenhet men låter sedan bli att betala hyran varpå hon hastigt och lustigt flyttar därifrån när situationen blir ohållbar. Det förefaller därför troligt att bostadsrättsföreningen skulle uppleva att hon på flera olika sätt inte uppfyller sina skyldigheter och på sikt få henne uppsagd och lägenheten utlagd till försäljning.

Är det någon som skrivit att han lejt någon för att just skjuta honom i huvudet?
Citera
2019-09-12, 19:45
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Vad jag inte förstår om de tagit över lägenheten från hennes föräldrar är varför han inte bara låtit henne lösa ut honom och köpt en ny lägenhet i närheten. Det har han väl ekonomi att göra liksom.
Låter för mig som att det är för att jävlas med henne.

Håller absolut med dig i detta.
Han vill inte ge sig utan kämpar mot henne och ska jävlas.
En normal människa med ett bra omdöme för sig och barnen hade handlat annorlunda.
Jag tror han också sitter på lite för höga hästar.
Om de nu köpt lägenheten tillsammans och han är frisk och klar i huvudet med det jobb han har hade han sett till att en försäljning blivit av.
Senast redigerad av Krickedixan 2019-09-12 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in