2019-09-10, 22:22
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Angående intervjun i ab så tro de jag inte att en såpass välutbildad person som KL och med hennes meriter skulle både utrycka sig och uttala sig på det taffliga viset. Låg nivå som inte passar sig för en domare. Hon måste ju bränt sönder hjärnan.
Ärligt talat så hade jag, en helt vanlig person långt ifrån någon som.helst offentlig position klarat av att utrycka mig mer adekvat.

Självklart, intervjun var inte med någon "toppdomare", det var en interjvu med "Astrid med kökskniven". Jag har högt uppsatta chefer på jobbet som lätt hade gjort en bättre intervju, men notera, intervjun syftar till två saker. 1) rentvå henne 2) rikta fokuset på någon annan.
Citera
2019-09-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Mats Alm-radarn kan inte snurra fortare.

Fiskpinnar och kineser? Svaga minnen av det där. Nu är det "högt uppsatta" som kan ligga bakom ett fullständigt misslyckat mordförsök. Tror mer på afghan, fast var det inte någon blond? Blonderad afghan? Blekmedel på HVB-hem?
Citera
2019-09-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
På en av Aftonbladets bilder tycks reportern luncha med Karin. Man ser glas och flaskor på bordet. Någon FB-detektiv som kan analysera flaskorna på bilden? Söp reportern ned Karin som säkert hade delirium efter dagarna dom anhållen?

Är det inte en uppdrucken ölflaska bredvid henne?
Citera
2019-09-10, 22:24
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hon kan mkt väl vara oskyldig. Det finns 2 läger av skribenter och bekanta på varsin sida som lobbar.

Jag tillhör inget läger, jag kommenterar enbart i trådar på FB som har med krimfall att göra och har varit med om att stöta på lik från brott och annat i terrängen. Har ingen som helst koppling till någon av personerna.
Citera
2019-09-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Är det inte ganska märkligt att man inte lyckats lokalisera den svarta SUVen som sågs försvinna i samband med dådet?
Om det t ex finns några stulna som skulle kunna ha använts av GM.

Håller med, någon borde ha sett registreringsnumret.
Citera
2019-09-10, 22:25
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Tingeler
Eftersom kvinnan är hälftenägare i en lägenhet värd ca 20 miljoner så kan hon aldrig få nåt från Soc under några omständigheter.Den som söker försörjningsbidrag får knappt äga en badanka än mindre en lyxvåning.Hon kan inte heller låna på banken med lägenheten som säkerhet ehuru banker icke lånar ut till arbetslösa personer.Arvspengar ? Ja det är möjligt men man skall ha klart
för sig att väldigt många individer inte sparar i aktier.Så den vägen kan ochså vara stängd.Vad gör
människan för att få det att gå runt ? Hoppas Tråden kan lösa detta

Jag gissar på sjukpenning, alternativt sjukersättning. Någon nämnde att hon hade en årsinkomst på ca 245 tkr vilket skulle kunna stämma med maxersättning för sjukpenning.
Citera
2019-09-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja det är bara att hålla med. Årets märkligaste fall. Bästa kriminaldeckaren. Hon gör precis som andra psykopater, söker sig tillbaka till brottsplatsen för att hon vill se resultatet. Precis som Skandiamannen om han nu sköt Palme. Börjar uttala sig i media och lägga sig i utredningen.
"Oavsett vem som har lejt torpeden???" En normal säger väl: Hoppas verkligen att de lyckas fånga skytten nu.
Pyromaner brukar vara de första på plats vid sina egna anlagda brasor.Samspråkandes glatt med
brandkår och polis
Citera
2019-09-10, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Hon säger att hon var väldigt trygg när hon såg vilken rådman det var. Det är sjukt. Hon visste att rådmannen skulle hjälpa henne.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/hor-toppjuristen-valdigt-trygg-nar-jag-sag-vilken-radman-det-var/

Hade nog inte spelat någon roll vilken domare de tagit, de flesta känner nog varandra, vissa kurser och utbildningar. Sverige är inte så stort.
Citera
2019-09-10, 22:28
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Precis. Fortsätter hon att valsa runt i media så kommer det börja dyka upp motsägelser. Att hon sagt en sak till Aftonbladet och något annat till Expressen osv. Svårt att hålla reda på alla lögner som man kommer på i stunden.

Klassisk fullblods psykopat, älskar att vara i rampljuset.
Citera
2019-09-10, 22:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Angående intervjun i ab så tro de jag inte att en såpass välutbildad person som KL och med hennes meriter skulle både utrycka sig och uttala sig på det taffliga viset. Låg nivå som inte passar sig för en domare. Hon måste ju bränt sönder hjärnan.
Ärligt talat så hade jag, en helt vanlig person långt ifrån någon som.helst offentlig position klarat av att utrycka mig mer adekvat.

Tvärtom. Hon vet exakt vilka knappar hon ska trycka på för att verka trovärdig. Det är ju också hennes jobb att skilja trovärdigt vittne från icke-trovärdigt. Men hon gör ett fel som kanske kommer att avslöja henne.
Citera
2019-09-10, 22:29
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Jag gissar på sjukpenning, alternativt sjukersättning. Någon nämnde att hon hade en årsinkomst på ca 245 tkr vilket skulle kunna stämma med maxersättning för sjukpenning.

Jag gissar på aktivitetsstöd, iofs samma ersättningsnivå, men arbetsförmåga i något arbete bör hon ju ha med tanke på FKs bedömningsgrunder.
Citera
2019-09-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Min upplevelse av KLs framträdande är att hon framstår som ett barn, typ "haha ni kommer inte åt mig". Hon kanske har manipulerat någon att utföra dådet på ett sådant subtilt sätt att det aldrig kan bevisas att hon hade uppsåt, även om skytten så att säga återger kontakterna med henne.

Ja, regredierad. Det gynnar henne förstås. Hon ger inte ett vuxet intryck, inte någon exdomare, utan verkar ha anpassat sig till ett halvt liv på gatan. Sen har hon en ipad, datorer och flera telefoner. Fattig är hon inte, men hon söker sig inte till stabilitet. Hon är en spänningssökare.

Någon sa att de gifte sig på Solvalla. Om de gillar den typen av kretsar kan man tänka sig att det finns någon blond spelare som också är en risktagare. Kanske med löften om "vinst" om hen hjälper den misstänkta torpeden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in