2019-09-10, 21:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Håller med om att snacket påminner om psykopaten Möllers. Men den här KL har bevisligen (enligt källor här på Fb) haft en stroke, vilket kan förändra personligheten.

Dessutom diskuteras ju hjärnskadan i en dom från 2016 rörande våld mot tjänsteman, så den är nog inte bara påhittad.

Citat:
Ursprungligen postat av Catulla
Även borderline som jag föreslog, är en möjlighet, särskilt i kombination med narcissism. De känslomässiga utbrotten som beskrivits stämmer väl inte med psykopat?

Folk kan bli konstiga av många anledningar. Hjärnblödning är en av dem. Om det stämmer att hon var normal innan skadan är det en rimlig hypotes att hennes personlighetsförändring, oavsett vilka uttryck den tar sig, beror på skadan.
Senast redigerad av Regulus 2019-09-10 kl. 21:27.
Citera
2019-09-10, 21:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
En detalj som är alltför lätt att missa och som uppenbarligen även har gått reportern förbi:

”Jag blev väldigt förvånad för de påstod att jag träffat en man som jag försökt leja. Men han hade ett namn som jag verkligen skulle ha kommit ihåg.”

Polisen har en tanke om vem torpeden är.

Det där handlar om ärendet år 2015 när hon försökte leja den första mördaren, men han gick till polisen.
Citera
2019-09-10, 21:24
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, enligt KL i enligt denna artikeln har hon varit behjälplig och svarat på samtliga frågor (en del här tror ju att hon varit tyst). Förutom en fråga som hon inte ville berätta initialt, vart hon bodde inneboende, för att "skydda" ägaren. Dock berättade hon det efter ett dygn.

Efter att polisen redan visste vad hon bodde så öppnade hon käften och berättade. Skumt ändå. Du sitter misstänkt för anstiftan till mordförsök men vägrar säga var du bor. Det är ju något knas här.
Citera
2019-09-10, 21:25
Medlem
panzertaxs avatar
Har man sett Cris Watts film där han efterlyser sin fru och sina barn efter att ha dräpt dem, så kan det ge perspektiv till hur en psykopat agerar. Dels viljan att snabbt komma ut i media (vilket KL gjorde nu), dels försöka framställa sig som offer och skapa rökridåer, gärna peka på någon annan (vilket KL verkar ha gjort, som pekar på "högt uppsatt" kriminell person).

Efter KL's intervju i AB är jag mer övertygad än innan om att hon har ett finger med i spelet. Hela agerandet tyder på psykopat med mordfasoner på agendan.
Citera
2019-09-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Hypotetiskt: Detta skulle lika gärna kunna vara info hon uppgett själv till sin husläkare och som plockats ur journalen för att vara en förmildrande omständighet, vi vet inte om uppgiften föregåtts av en undersökning eller är en läkares bedömning.

Nej, så fungerar det inte organisatoriskt med den här formen av hjärnblödning. Kanske söker någon sin husläkare för huvudvärken. Det är i så fall bra och kanske utreds den värken. Sjukdomen 'migrän' är ganska populär som diagnos för flera olika former av huvudvärk. Men det värk som är förbunden med aneurysm pga kärlmissbildning brukar inte klassas som "migrän" hemma i stugorna.

När jag arbetade med denna kategori patienter så var det alltid fråga om öppen kirurgi, vilket det inte är nu för tiden. När blödningen debuterar så är det akut insjuknande på fläcken. Det är möjligt man befinner sig hos husläkaren men man kan lika gärna vara på gym, stå i kassakön på ICA eller sitta på kontoret eller hemma framför TV:n.

Nu behandlas de drabbade, som är vid liv när de anländer till sjukhus, med röntgengenomlysning och på samma vis som när man sätter in stent då man vidgar kärl vid hjärtinfarkt. Fast vid subarachnoidalblödning så gäller det att stoppa blödningen.

En bekant till mig som är mattelärare satte sig på verandan med en kopp kaffe, föll omkull och fick i ambulansen lite information om "nät i huvudet". Han rök sen ihop med sjuksköterskan på neurokirurgen för hon skulle inspektera hans sår och lyfte, försökte lyfta, på täcket. Han tog tag i täcket och stretade emot och röt till åt henne "Det är i huvudet jag är opererad!" Han hade inte förstått att man går in med en ledare i en ven i ljumsken och inte sågar upp skallbenet och går in den vägen.

Men detta är inget som man åtgärdar på vårdcentralen eller kan få en husläkare att intyga med mindre än att patienten är utskriven för eftervård och rehabilitering eftervård på regionssjukhusnivå. Då finns hela epikrisen och sjukdomsberättelsen på HVC.
Citera
2019-09-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag fokuserar mer än gärna på en fortsättning mellan parterna (vilka parter det nu än må vara).
Det finns trots allt en skytt lös, och ett polisarbete som verkar trögt.

Jag känner till ganska mycket om relationen mellan Karin och Henrik, men jag tror egentligen ingen vet sanningarna förutom dom själva.
Helt ärligt har jag i det närmaste undrat när något stort skulle ske, och i min uppfattning kunde det lika gärna varit tvärtom att Karin funnits skjuten i en trappuppgång.

Även jag håller öppet för att det handlar om bara Henrik som orsak. Han har ett förflutet som inte är snyggt i alla hänseenden, och jag vet att flera ogillar honom.
Henrik själv ska ju ha uppgett att även klientmisstankar fanns innan dom lastade honom i ambulansen där i fredags.
Det sista arbetar han själv mycket med ekobrott, och hans firma verkar inte pyssla med så kring våldsbrottslingar, så bakåt i historiken kan ju finnas något som är svårt att se i dagsläget.

Fast rent statistiskt - hur många advokater utsätts för hot, hur många för våld och hur många för mordförsök ?

Statistiskt igen. Hur många fälls för anstiftan till mord ? (Och finns det någon statistik för kvinnor vs män?)

Hur många rån och inbrott sker ?

Betydligt fler, eller hur ? Jag skulle intressera mig mest för det vi faktiskt inte vet, vi som skriver här - hur mötet mellan gärningsman och HOL avlöper. Sades något ? Kom vapnet fram direkt ? Såg HOL ett vapen ?

Min tanke är denna, jag har haft den tvivelaktiga ”äran” att få ett vapen riktat emot mig. Den vanligaste reaktionen är inte att anfalla utan världen stannar. Fullständigt.

Ett fåtal tror jag får den adrenalinrushen - att de klarar av att attackera. Men - omständigheterna runt påverkar också. Handlar det om ekobrott så kommer HOL kanske inte att vilja säga något om eventuellt samtal eller hot- vilket jag hoppas utredarna tar hänsyn till.

Men skjuten och i chock. Klart jag skulle fundera på om de som vill mig illa varit framme. Det måste ju vara just då man är som mest misstänksam

Sanningen är ofta banal. Kanske är det trots allt ett klockrån som gått snett. Tex.
Citera
2019-09-10, 21:26
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Har man sett Cris Watts film där han efterlyser sin fru och sina barn efter att ha dräpt dem, så kan det ge perspektiv till hur en psykopat agerar. Dels viljan att snabbt komma ut i media (vilket KL gjorde nu), dels försöka framställa sig som offer och skapa rökridåer, gärna peka på någon annan (vilket KL verkar ha gjort, som pekar på "högt uppsatt" kriminell person).

Efter KL's intervju i AB är jag mer övertygad än innan om att hon har ett finger med i spelet. Hela agerandet tyder på psykopat med mordfasoner på agendan.

Jo vi är en handfull här inne som gjort samma iakttagelse. Jag håller med, jag har inte sett så mycket om den där Chris men Mats Alm och några andra i Sverige som gjort liknande men varit totalt genomskyldiga.
Citera
2019-09-10, 21:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Hur nedgången är KL egentligen? Hennes arm på bilden i den här artikeln ser hemsk ut tycker jag...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor

Hennes svar i intervjun är ganska konstiga. När hon pratar om att det "är viktigt för hela samhället" att brottet blir löst till exempel. Jag kan förstå varför BO ville ha ett besöksförbud på henne.

Ja armen ser konstig ut. Som en människa med reumatism eller att hon haft ett svårt benbrott vid handleden någon gång som inte blev bra vid läkningen?
Citera
2019-09-10, 21:27
Bannlyst
Låter som ett manus till en gammal Beckfilm, vilken soppa.
Citera
2019-09-10, 21:28
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissliss
Fast rent statistiskt - hur många advokater utsätts för hot, hur många för våld och hur många för mordförsök ?

Statistiskt igen. Hur många fälls för anstiftan till mord ? (Och finns det någon statistik för kvinnor vs män?)

Hur många rån och inbrott sker ?

Betydligt fler, eller hur ? Jag skulle intressera mig mest för det vi faktiskt inte vet, vi som skriver här - hur mötet mellan gärningsman och HOL avlöper. Sades något ? Kom vapnet fram direkt ? Såg HOL ett vapen ?

Min tanke är denna, jag har haft den tvivelaktiga ”äran” att få ett vapen riktat emot mig. Den vanligaste reaktionen är inte att anfalla utan världen stannar. Fullständigt.

Ett fåtal tror jag får den adrenalinrushen - att de klarar av att attackera. Men - omständigheterna runt påverkar också. Handlar det om ekobrott så kommer HOL kanske inte att vilja säga något om eventuellt samtal eller hot- vilket jag hoppas utredarna tar hänsyn till.

Men skjuten och i chock. Klart jag skulle fundera på om de som vill mig illa varit framme. Det måste ju vara just då man är som mest misstänksam

Sanningen är ofta banal. Kanske är det trots allt ett klockrån som gått snett. Tex.

Brukar man börja med att skjuta offret i ryggen bakifrån vid ett klockrån? För att sedan skjuta offret i skallen. Jag bara undrar, har inte mycket erfarenheter om klockrån i Sthlm.
Citera
2019-09-10, 21:28
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, enligt KL i enligt denna artikeln har hon varit behjälplig och svarat på samtliga frågor (en del här tror ju att hon varit tyst). Förutom en fråga som hon inte ville berätta initialt, vart hon bodde inneboende, för att "skydda" ägaren. Dock berättade hon det efter ett dygn.

Om man står som misstänkt för ett mord eller mordförsök, exakt vad vill man inte berätta för att rentvå sig själv?

I det här läget vinner man väl ändå mest på att lägga precis alla kort på bordet om man är oskyldig, inte minst om man är misstänkt GM genom torped?
Citera
2019-09-10, 21:29
Medlem
Fojoss avatar
Detta fallet är en skandal. Korruption i hög grad och vi ser som vanligt att kvinnosvin behandlas som änglar. Dra bort era minikukar från pedestalerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in