2019-09-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det där handlar om ärendet år 2015 när hon försökte leja den första mördaren, men han gick till polisen.

Det har du rätt i, ser jag. Pudel på den.

En annan grej som jag då har svårt att se hänger ihop att hon säger att hon presenterar en teori på vem som är ute efter just Henrik för att sedan uttala rädsla för brottslighet i gemen, som om det vore en random skjutning och Henrik bara råkade komma i vägen:

”Hoppas du att man hittar skytten?
– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.”

Edit: hade det varit min expartner hade jag blivit förfärad!

Men hon verkar inte tänka så mycket på just hans väl och ve, utan på samhällets.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-10 kl. 21:33.
Citera
2019-09-10, 21:30
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Jo vi är en handfull här inne som gjort samma iakttagelse. Jag håller med, jag har inte sett så mycket om den där Chris men Mats Alm och några andra i Sverige som gjort liknande men varit totalt genomskyldiga.

Jag tycker dock intervjun med Chris Watts är så övertydlig, så rekommenderar er alla att se den. Exakt så fungera en psykopat som precis begått helt sjuka mord.
Citera
2019-09-10, 21:31
Medlem
Citat:
Efter att polisen redan visste vad hon bodde så öppnade hon käften och berättade. Skumt ändå. Du sitter misstänkt för anstiftan till mordförsök men vägrar säga var du bor. Det är ju något knas här.

Nja, hon kanske ville "skydda" sin väninna som hon fått bo hos, eller ngn ny pojkvän o s v, och ville inte att polisen skulle åka dit och göra en husrannsakan. Kanske bara bott där någon vecka, vad vet vi. Konstigt att polisen frågade var hon bodde om de redan visste det. Är väl bara att åka dit och hämta dator, surfplatta, gamla telefoner o s v.

Men visst är det lite märkligt att hon går ut i media kan man tycka.
Citera
2019-09-10, 21:32
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det har du rätt i, ser jag. Pudel på den.

En annan grej som jag då har svårt att se hänger ihop att hon säger att hon presenterar en teori på vem som är ute efter just Henrik för att sedan uttala rädsla för brottslighet i gemen, som om det vore en random skjutning och Henrik bara råkade komma i vägen:

”Hoppas du att man hittar skytten?
– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här.”

Ja samtidigt som hennes bästa försvar angående 2015 är "jag hade känt igen hans namn, definitivt".

Jahaa men dåså, då är hon oskyldig haha.
Citera
2019-09-10, 21:33
Medlem
Johanna Möller gick också och blev intervjuad efter att hon släpptes för att ge ”sin version”
Citera
Medlem
Tragisk Expressen-intervju. Ingen fråga om varför hon kom till brottsplatsen. Hade hon lejt en mördare, hade hon hört att någon skjutit hennes exman och hon ville kolla hur barnen hade det, bodde hon hos någon i närheten eller något annat?

Intervjuerna i Aftis och Expressen gör att det med okulärbesiktning ser ut som att hon inte är frisk. Nu har hon dragit in en välmenande bekant/älskare in i skiten och fått hans bostad genomsökt av polisen också. Var ska hon slagga nu? Plågsamt att se och läsa.

Men konsten att manipulera verkar hon ha kvar. Får vi snart en nyreggad expert här på tråden som vet allt? Hoppas på att få namnet på den eventuella mafioson på hög post som skulle kunnat vara bakom skjutningen. Även om det inte stämmer är det ju kul att få någon utpekad. Hen har säkert något annat på sitt samvete.
Citera
Medlem
Citat:
Brukar man börja med att skjuta offret i ryggen bakifrån vid ett klockrån? För att sedan skjuta offret i skallen. Jag bara undrar, har inte mycket erfarenheter om klockrån i Sthlm.

Jag får erkänna att min privata erfarenhet av klockrån är högst begränsad - men jag undrar också om det är fastslaget hur skotten föll ?

Återigen - två personer vet vad som skedde och det är inte helt säkert att de inblandande gått ut med hela sanningen.

Brukar man efter att ha blivit skjuten i ryggen hamna i handgemäng med den som sköt ?

Det är många frågetecken här och jag ställer frågor snarare än hävdar en sanning.
Citera
2019-09-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Nej, så fungerar det inte organisatoriskt med den här formen av hjärnblödning. Kanske söker någon sin husläkare för huvudvärken. Det är i så fall bra och kanske utreds den värken. Sjukdomen 'migrän' är ganska populär som diagnos för flera olika former av huvudvärk. Men det värk som är förbunden med aneurysm pga kärlmissbildning brukar inte klassas som "migrän" hemma i stugorna.

När jag arbetade med denna kategori patienter så var det alltid fråga om öppen kirurgi, vilket det inte är nu för tiden. När blödningen debuterar så är det akut insjuknande på fläcken. Det är möjligt man befinner sig hos husläkaren men man kan lika gärna vara på gym, stå i kassakön på ICA eller sitta på kontoret eller hemma framför TV:n.

Nu behandlas de drabbade, som är vid liv när de anländer till sjukhus, med röntgengenomlysning och på samma vis som när man sätter in stent då man vidgar kärl vid hjärtinfarkt. Fast vid subarachnoidalblödning så gäller det att stoppa blödningen.

En bekant till mig som är mattelärare satte sig på verandan med en kopp kaffe, föll omkull och fick i ambulansen lite information om "nät i huvudet". Han rök sen ihop med sjuksköterskan på neurokirurgen för hon skulle inspektera hans sår och lyfte, försökte lyfta, på täcket. Han tog tag i täcket och stretade emot och röt till åt henne "Det är i huvudet jag är opererad!" Han hade inte förstått att man går in med en ledare i en ven i ljumsken och inte sågar upp skallbenet och går in den vägen.

Men detta är inget som man åtgärdar på vårdcentralen eller kan få en husläkare att intyga med mindre än att patienten är utskriven för eftervård och rehabilitering eftervård på regionssjukhusnivå. Då finns hela epikrisen och sjukdomsberättelsen på HVC.

Du missar poängen här. Jag vet vad en stroke är. Poängen är att det som citeras i domskälen är vagt formulerade ord om hennes sjukdomsbild (yrsel osv) som hypotetiskt skulle kunna komma från henne själv. Varför nämns inte ordet stroke i domskälen? Det kan man också fråga sig.
Citera
2019-09-10, 21:35
Medlem
Mind.hunters avatar
Jag har en liten omogen teori - vi har ju konstaterat att skytten, GM var kass. Om nu ex-frun verkligen ville ha han död, tror jag knappast hon lejer amatör. Det har tidigare uppkommit anklagelser mot henne om att hon velat röja honom. Perfekt att utnyttja för skuld! En annan observation var att någon här i tråden var väldigt snabb med att komma ut med ”fakta” - alltså någon närstående till Henrik. Mycket av informationen personen kom ut med var till Henriks favör och definitivt negativt för ex-frun. Varför ens bry sig om Flashback om det inte fanns ett syfte?? Någon som tänkt i banorna på att Henrik själv kanske iscensatte allt för att röja undan henne? Kanske far fetched..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Jag tycker dock intervjun med Chris Watts är så övertydlig, så rekommenderar er alla att se den. Exakt så fungera en psykopat som precis begått helt sjuka mord.

Ja alla intervjuer med honom är sjukt intressanta att se. Allt han säger ger så mycket information han ger omedvetet.
”It was a ghost town” osv
Absolut värt att titta på. Rekommenderar alla kanalen Jim Cant Swim på youtube
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför blev du så övertygad? Det verkar inte som att det finns mer bevis på hennes skuld än att hennes exmake har droppat hennes namn. Vem som helst fattar att detta inte räcker. Men med tanke på att Arbogakvinnan också släpptes på brist på bevis, till en början, så kanske kommer det fram mer bevis mot henne så småningom, om det är hon som ligger bakom detta.

För det första att hon framträder så snabbt i media efter att ha blivit frisläppt.
För det andra att hon snyftar ut om hur jobbigt det har varit i media.
För det tredje att hon rätt snabbt lyfter en ledtråd till vad som kan vara "gm".. "hon har en teori" skrivs det.

Hennes agerande är på pricket det agerandet som flera mördare eller folk som har anstiftat till mord har haft. Man 1) går ut i media snabbt, man 2) verkar ledsen och offer och man 3) pekar på en rökridå och "någon annan".

Här kan du se hur Chris betedde sig efter att ha slagit ihjäl sin gravida fru + sina barn;
https://www.youtube.com/watch?v=ugoYkx04E2Q
Citera
Medlem
Citat:
Toppjuristen om detaljen hon undanhöll från polisen i förhör https://www.aftonbladet.se/a/70Ll94

Lite nya uppgifter, för mig iaf. Hon vägrade uppge var hon bodde för Polisen i förhör. (Hon bor ej där hon är folkbokförd som vi vet).

Vi vet det. Leif LW vet det. Och halva poliskåren vet det. Så jag kan inte tänka mig att detta skulle komma som en överraskning till den som höll förhören.

Däremot att hon inte ville ange adressen behöver inte vara lika med = hon har något med skjutningen att göra. Man kan ju hyra en lgh svart och vill inte sätta dit ägaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in