2019-09-09, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Bara jag som reagerar på att torpeden drar iväg i en svart SUV?
Utan att veta skick och årsmodell på kärran: De flesta SUV:ar är inte särskilt billiga, vilket kan tyda på att snubben har plånboken i hyfsad ordning.

Någon professionell hitman är han näppeligen med det resultatet. Men vem vet, det kan ju vara en suvkörande snubbe i ekonomiskt trångmål. Då är det ju vettigt att kränga bilen först.... //

Du tror inte bilen var stulen... .?
Senast redigerad av DEF1 2019-09-09 kl. 03:34.
Citera
2019-09-09, 03:40
Medlem
Inledningsvis tänkte jag att det var makalöst synd om denna KL. Föreföll vara en helt vanlig kvinna, som av någon anledning inte kunnat hantera sorg, täta dödsfall och något äktenskapligt trubbel. Äldsta dotterns födsel och dop finns det annonser för i SvD. En helt vanlig familj, verkar det som.

Efter det, fina dödsannonser för båda föräldrarna i samma tidning, med tack för vård och omsorg, kramar med mera till alla som brytt sig.

Söker man på föräldrarnas gravar finns det mer information, som sticker ut. Ett halvår tog det från begravning till gravsättning av modern. För fadern behövde man fyra månader. Varför då? Enda anledningen jag kan komma på är att systrarna varit oense om något. Tvister.

Före 2012 fick det gå högst 60 dagar från begravning till gravsättning, se gällde 30 dagar. Detta kunde KL inte hålla någon gång, trots att hon borde vara väl insatt i allt kring begravningar som den jurist hon är.

Systern gravsattes inte heller inom lagstadgad tid, det tog två månader. Tvist igen?

Gravrättstiden är även den udda. 32 år. Normalt är den 25 år. Förklaring?

Om man tänker på narcissisten som någon som ofta tvistar, kräver specialbehandling och inte följer lagar och regler som andra, så speglar hanteringen av dödsfallen det. Jag kan inte heller hitta någon dödsannons för systern. Det var tydligen inte viktigt.

Som kontrast till allt detta finns den fina levnadsbeskrivningen av mamman, tecknad av vännerna. Någon som alltid tog sig tid för barn och barnbarn, parallellt med riktigt många engagemang samt, maken som blev sjuk i alzheimers.

Dottern verkar totalt oduglig måste jag säga. Kan inte ens fixa upp att barnen får en normal uppväxt. Skandal. Mamman skulle verkligen ha blivit besviken.

Undrar varför systern avled i förtid.
Citera
2019-09-09, 04:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Inledningsvis tänkte jag att det var makalöst synd om denna KL. Föreföll vara en helt vanlig kvinna, som av någon anledning inte kunnat hantera sorg, täta dödsfall och något äktenskapligt trubbel. Äldsta dotterns födsel och dop finns det annonser för i SvD. En helt vanlig familj, verkar det som.

Efter det, fina dödsannonser för båda föräldrarna i samma tidning, med tack för vård och omsorg, kramar med mera till alla som brytt sig.

Söker man på föräldrarnas gravar finns det mer information, som sticker ut. Ett halvår tog det från begravning till gravsättning av modern. För fadern behövde man fyra månader. Varför då? Enda anledningen jag kan komma på är att systrarna varit oense om något. Tvister.

Före 2012 fick det gå högst 60 dagar från begravning till gravsättning, se gällde 30 dagar. Detta kunde KL inte hålla någon gång, trots att hon borde vara väl insatt i allt kring begravningar som den jurist hon är.

Systern gravsattes inte heller inom lagstadgad tid, det tog två månader. Tvist igen?

Om man tänker på narcissisten som någon som ofta tvistar, kräver specialbehandling och inte följer lagar och regler som andra, så speglar hanteringen av dödsfallen det. Jag kan inte heller hitta någon dödsannons för systern. Det var tydligen inte viktigt.

Som kontrast till allt detta finns den fina levnadsbeskrivningen av mamman, tecknad av vännerna. Någon som alltid tog sig tid för barn och barnbarn, parallellt med riktigt många engagemang samt, maken som blev sjuk i alzheimers.

Dottern verkar totalt oduglig måste jag säga. Kan inte ens fixa upp att barnen får en normal uppväxt. Skandal. Mamman skulle verkligen ha blivit besviken.

Undrar varför systern avled i förtid.
Mycket underligt alltihop
Angående systern finns det uppgifter i tråden att hon var gravt alkoholiserad och söp ihjäl sig.
Två systrar och båda super...
Nu lär ju Karin inte komma åt sprit på ett tag i alla fall. Häktet är en bra tork.
Citera
2019-09-09, 04:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkane64
De flyttade inni lägenheten i oktober 2004.

HOL arbetar inte längre på Altins advokatbyrå utan har startat sin egen med kontor på Sankt Eriksgatan.
Jag har för mig att HOL tvingades lämna Althins efter några oegentligheter.
Om det är så så verkar det vara ett trevligt par jurister vi har att göra med.
Citera
2019-09-09, 05:13
Medlem
vittne-xs avatar
Ingen brinnande SUV har setts/hittats de senaste dagarna, inte heller någon stulen sådan. Börjar faktiskt tro att det inte handlade om ett planerat mord på HOL, utan att det var en "indrivare" eller någon som skulle hota i något ärende, och kom i en brottningsmatch med HOL där vapnet brann av, som dessutom kan ha varit något egentillverkat (typ uppborrad startpistol).

Leker vi sen med tanken att HOL ev kan ha burit skyddsväst av den enklare modellen som inte syns på en advokat-kostym som egentligen är mot knivar, kan det ev förklara "det medecinska miraklet".
Så jag tror att bilen står parkerad någonstans och föraren har nog lämnat landet efter sitt klantiga uppdrag, jag kan inte släppa den där felaktiga utbetalningen på 100k där en okänd klient hos ett annat advokatkontor ligger ute med den summan, som inte ersätts av advokaternas försäkringar.

Fighten om lägenheten kan ev vara så att KL:s päron ev bodde där innan, jag vet personligen att det var jävligt förmånliga ombildningar på den gatan mellan 2001-2005, har för mig att vi langade upp runt 680.000:- i insats, målade om och sen sålde för 3,6mkr året efter....
Alltså mycket möjligt att KL:s päron "gåvade" lägenheten (om de nu bodde där) för ombildningspriset, där dom sen kan ha flyttat in på exempelvis STH:s sjukhem eller Alströmmerhemmet.

Det som ni alla däremot har missat är att snuten var utanför redan 07:30 (skotten kom 09:00)
Vad nu detta berodde på vet ingen än, men kling och klang verkar ha varit i farten igen....
Källa: https://mitti.se/nyheter/polisen-advokatens-skjutningen/?omrade=kungsholmen

Ödets ironi är också att mälarpaviljongen har samma adress på andra sidan gatan, som rekommenderas inom bögsvängen, QX länkar och rekommenderar den serveringen, och ASAP som många tjatat om gillar inte sådana, det var inte HOL:s dåliga engelska, för ASAP:s 2:a advokat var nästan sämre gällande språket. Däremot har HOL förlorat väldigt många mål de senaste åren.
Lägger inte ut denna länk då det strider mot reklamreglerna, ni får googla.
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-09 kl. 05:24.
Citera
2019-09-09, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu var det inte Henrik som var i rätten, det var en från hans firma så han var aldrig i rätten.
"Ombud och biträde enligt rättshjälpslagen: Advokat S***e Je***son

Det blir tydligare och tydligare var din sympati ligger.
Din trovärdighet sjunker som en sten...

Om du läst min historik så kunde du se att jag varit öppen med att skriva att jag inte är objektiv och att jag känner Karin. Läs tråden.

Jag har sagt flera gånger att Henrik inte skulle låtit sin firma försvara dottern till älskarinnan.
Citera
2019-09-09, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har också fått info om att hon ska ha kvittrat lite i förhören igår.
Samt därtill stor risk att skytten flytt landet.
Men det ger sig nog under början av veckan.

Karin är f.ö en god brukare av kontantkortstelefoner.

Komtantkortstelefon skulle förklara varför polisen inte hittar något om hon slängt den. Har som sagt väldigt svårt att tro att hon skulle ligga bakom. Hon hade ju planer på att gå tillbaka till universitetet. Sist vi träffades pratade vi om båtar. Fick inga mördarvibbar. Hon såg snygg och fräsch ut, hade färgat/tonat håret .
Citera
2019-09-09, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Du tror inte bilen var stulen... .?

Då skulle media ha skrivit det och det skulle varit en intervju med ägaren. Men konstigt att ingen gått ut med någon mobilfilm. Det var ju massor med människor vid den tiden. Någon borde ha filmat.
Citera
2019-09-09, 05:59
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt

Gravsättningarna ska man nog inte lägga för mycket vikt vid. Regeln är att begravning i kista eller kremering ska ske inom 30 dagar. Efter kremering är tiden för gravsättning ett år. Om de kremerades, vilket sker i 90 procent av fallen, så är de där tiderna inget som avviker från vad som är normalt. Gravrättstiden är heller inget konstigt, det kan vara en förlängd upplåtelse på en befintlig gravrätt där tiden då satts till återstoden av 50 år, vilket är maxgränsen i lagen.
Citera
2019-09-09, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Gravsättningarna ska man nog inte lägga för mycket vikt vid. Regeln är att begravning i kista eller kremering ska ske inom 30 dagar. Efter kremering är tiden för gravsättning ett år. Om de kremerades, vilket sker i 90 procent av fallen, så är de där tiderna inget som avviker från vad som är normalt. Gravrättstiden är heller inget konstigt, det kan vara en förlängd upplåtelse på en befintlig gravrätt där tiden då satts till återstoden av 50 år, vilket är maxgränsen i lagen.

Expressen gått ut med Henrik Liljas namn nu. Det står att man inte vet vem skytten är, att KL nekar till anklagelserna. Men det kanske är som någon skrev tidigare i tråden att polisen kanske inte vill gå ut med att man vet vem torpeden är för att han inte ska få veta det och gömma sig.
Citera
2019-09-09, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vi är många som skulle vilja ha en bild på KL. Verkar vara mycket svårt att få fram.
Det har diskuterats fram och tillbaka hur sjuk KL varit men någon tidsperiod när hon blivit direkt
avpolleterad från Svea hovrätt har inte framkommit.
Bifogar därmed en dom (länk) när hon med all säkerhet varit i tjänst.
Daterad 2013-12-10
https://www.nackskadeforbundet.se/Prejudikatdom20140626.pdf

Ovanstående ligger till grund för följande teori. Eftersom hon varit i tjänst 10 dec 2013 och sedan detta sammanfaller med Svea hovrätts 400 års jubileum 14 feb. 2014. Det finns en längre video på you tube.

Borde finnas en rejäl chans att KL finns med bland champagne drickande vimmel.
https://www.youtube.com/watch?v=EQ84DU3jnfE

4.55 i videon
Citera
2019-09-09, 06:39
Medlem
Jag tror inte det är Karin. Det måste finnas fler än hon som har motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in