Ingen brinnande SUV har setts/hittats de senaste dagarna, inte heller någon stulen sådan. Börjar faktiskt tro att det inte handlade om ett planerat mord på HOL, utan att det var en "indrivare" eller någon som skulle hota i något ärende, och kom i en brottningsmatch med HOL där vapnet brann av, som dessutom kan ha varit något egentillverkat (typ uppborrad startpistol).
Leker vi sen med tanken att HOL ev kan ha burit skyddsväst av den enklare modellen som inte syns på en advokat-kostym som egentligen är mot knivar, kan det ev förklara "det medecinska miraklet".
Så jag tror att bilen står parkerad någonstans och föraren har nog lämnat landet efter sitt klantiga uppdrag, jag kan inte släppa den där felaktiga utbetalningen på 100k där en okänd klient hos ett annat advokatkontor ligger ute med den summan, som inte ersätts av advokaternas försäkringar.
Fighten om lägenheten kan ev vara så att KL:s päron ev bodde där innan, jag vet personligen att det var jävligt förmånliga ombildningar på den gatan mellan 2001-2005, har för mig att vi langade upp runt 680.000:- i insats, målade om och sen sålde för 3,6mkr året efter....
Alltså mycket möjligt att KL:s päron "gåvade" lägenheten (om de nu bodde där) för ombildningspriset, där dom sen kan ha flyttat in på exempelvis STH:s sjukhem eller Alströmmerhemmet.
Det som ni alla däremot har missat är att snuten var utanför redan 07:30 (skotten kom 09:00)
Vad nu detta berodde på vet ingen än, men kling och klang verkar ha varit i farten igen....
Källa:
https://mitti.se/nyheter/polisen-advokatens-skjutningen/?omrade=kungsholmen
Ödets ironi är också att mälarpaviljongen har samma adress på andra sidan gatan, som rekommenderas inom bögsvängen, QX länkar och rekommenderar den serveringen, och ASAP som många tjatat om gillar inte sådana, det var inte HOL:s dåliga engelska, för ASAP:s 2:a advokat var nästan sämre gällande språket. Däremot har HOL förlorat väldigt många mål de senaste åren.
Lägger inte ut denna länk då det strider mot reklamreglerna, ni får googla.