2019-09-10, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nyreggad, 7 inlägg, alla i denna tråd.
Partisk från inlägg 1. Upplever inte dina inlägg.som särskilt seriösa. Känns som du har en viss agenda

Jag har intresserat mig för dom och lyssnat sedan rykten började gå om KLs lögner och utbrott för länge sedan. Sättet och missbruket är känt i vida kretsar. Därifrån kommer jag.
Citera
2019-09-10, 08:40
Medlem
Jag vet, hovrätten gav avslag redan igår och jag sa ju i tråden att jag hade beslutet men ni kallade mig ju mytoman då.
Jag har beslutet och kan lägga upp den och även åklagarens överklagan.
Citera
2019-09-10, 08:41
Medlem
tigerwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Jo men visst. Torpeden råkar sikta så bra så att HOL överlever... HOL ställer gärna upp på att bli skjuten. Vem skulle frivilligt gå med på det.? Är han nu har barnen så varför riskera att bli av med dom? Varför leka med sitt eget liv?
Det är bara i dina o några tills fantasier. Större chans att då KL anlitat en torped. Om hon är skyldig så är det självklart att hon håller tyst. Men hon kan ju börja samarbeta med polisen för att leda misstankarna till nån annan..
Eller så är det bara någon random som ville avrätta HOL

Är man inte yrkeskriminell, har man nog svårt att förlika sig med tanken att det är flera som skulle vilja ta död på en på riktigt, självklart tänker man nog direkt att det är endast ett ex som isf skulle vilja det.
Men i det här fallet är det tveksamt, brottsmålsadvokater möter ju inte bara friska personer i sitt jobb som ombud och heller inte bara friska sunda motparter..
Citera
2019-09-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Är man inte yrkeskriminell, har man nog svårt att förlika sig med tanken att det är flera som skulle vilja ta död på en på riktigt, självklart tänker man nog direkt att det är endast ett ex som isf skulle vilja det.
Men i det här fallet är det tveksamt, brottsmålsadvokater möter ju inte bara friska personer i sitt jobb som ombud och heller inte bara friska sunda motparter..

Ja precis.. Så inte hyr man in nån som skjuter en..
Citera
2019-09-10, 08:46
Medlem
Citat:

De flesta som sitter på kåken är missbrukare, knäppa eller missbrukande knäppisar.. Resten av knäppisarna hittar man utanför murarna ;-)
Citera
2019-09-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så han i princip lurade döden 3ggr under samma dag?

Lika bra att han lämnar inte Lotto-kupongen också och betalar av KL:s halvan till lägenheten. Som turgubbe som han verkar vara..

Det går inte sätta skotten så "lyckosamt" med mening på avstånd, vilket gör att man garanterat lämnar krutmärken på skadorna om man skall göra detta med mening. Och då åker man dit ändå.

Ingen idé att köpa lotter, all tur är förverkad!
Citera
2019-09-10, 08:48
Medlem
Svea Hovrätts beslut från igår

https://minfil.com/D9Nat054na/Svea_20HR_20_C3_96_209474-19_20Slutligt_20beslut_20_ej_20s_C3_A4rskilt_20upp satt_202019-09-09_pdf

Åklagarens överklagan

https://minfil.com/E7N9t55dn6/Maskad_version_av_ab_1_9474-19_pdf
Citera
2019-09-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
HOL sa att han kommer börja arbeta om tio dagar. Tror han sa det igår eller förrgår. Så nästa måndag-tisdag. Men det innebär ju inte att han är helt återställd. Mer att han kan masa sig till jobbet och ta hand om eftersläpande fakturering. Typ.

Eller arbeta hemifrån med att läsa dokument, dvs det som en advokat gör allra mest. Läser!
Citera
2019-09-10, 08:50
Medlem
Tvistemålet som media har rapporterat om:

https://minfil.com/MdN6tf5fn8/Stockholms_TR_T_5134-17_Aktbil_21_SLUTLIGT_BESLUT_-_Karin_Lilja_pdf
Citera
2019-09-10, 08:54
Medlem
gomorron,

har nu plöjt genom nattens skörd av inlägg. Fastnade för det citerade nedan.

Istället för deckar läser jag intressanta FUP:ar. I dem är det slående att vanekriminella ofta väljer "no comments" genom hela utredningen och i alla förhör. De låter polisen bevisa deras skuld, inte försöka bevisa sin egen oskuld. Dett är ofta framgångsrikt.

Den som första gången sitter mittemot en utredare och är skyldig pratar oftast. Ljuger och hittar på. De snärjer sig och blir ett lätt offer för erfarna förhörsledare.

Oskyldiga har all anledning att prata på. De har åtminstone en möjlighet att bevisa sin oskuld. På en massa sätt. Sen är det tragiskt att många oskyldiga trots allt fälls. Allt för många.

KL med sin bakgrund som advokat och domare vet precis hur en slipsten ska dras. Hon är lika erfaren som en yrkeskriminell. No Comments kan ta henne långt...

Detta inlägg fastnade jag för alldeles speciellt;

Citat:
Ursprungligen postat av Qulturpersonlighet
Du har genomgått en skilsmässa från dina barns far och du är bitter eftersom det mesta gått hans väg vad gäller vårdnad om barnen och besittningen av eran gemensamma lägenhet. Då utsatts han för ett mordförsök, överlever men hamnar på sjukhus med tre kulor i kroppen. Du har ingenting med det här mordförsöket att göra. Inser du då allvaret i att barnens far kunnat dö, skärper till dig och samarbetar med polisen så att de kan avföra dig från utredningen - eller tiger du dig envist igenom förhören?

Finns det en enda rimlig förklaring till att hon som oskyldig skulle tiga sig igenom förhören? Hon är ju trots allt jurist och fd domare, inte en maffiamedlem bunden av någon uråldrig hederskodex som förhindrar henne från att samarbeta med polisen.
Citera
2019-09-10, 08:56
Medlem
Citat:

Det du skriver är intressant. Det kan finnas många personer som vill ta död på en brottmålsadvokat. Han har ju beröring med de värsta kriminella.

Man vet inget om hur andra människor reagerar, på de struntsaker de upplever som små eller stora oförrätter. Vi har ju sett vid skjutningar i förorten att det kan röra sig om för oss tramsiga kränkningar, "heder" och "respekt" som det dödas för.
Citera
2019-09-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Svea Hovrätts beslut från igår

https://minfil.com/D9Nat054na/Svea_20HR_20_C3_96_209474-19_20Slutligt_20beslut_20_ej_20s_C3_A4rskilt_20upp satt_202019-09-09_pdf

Åklagarens överklagan

https://minfil.com/E7N9t55dn6/Maskad_version_av_ab_1_9474-19_pdf

Ja då fortsätter detta drama då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in