2019-09-09, 16:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Polisen lär väl fortsätta leta bevis mot henne och efter skytten. Han skall väl ha betalt efter avslutat uppdrag också.

Uppenbarligen så tror ju åklagaren på det scenario de gick till tingsrätten på för häktning, frisläppandet är ju överklagat till Hovrätten.

Jag tror inte på framgång där heller, bevisläget är nog tyvärr för klent, likt hur det blev i Piper-fallet, trist för HOL men han lär nog få gilla läget och skydda sig så gott det går, tror inte att sista ordet(skottet) är sagt från KL,s sida.
Citera
2019-09-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tack👍 äntligen fler som fått upp ögonen

Jag tvivlade från första stund. Det är HOL som hittar på en massa saker för att "bevisa" en en massa skit, i den ovärdiga kamp han för om KLs tillgångar. Att han hade framgång i domstol, betyder inte att han kommer undan med att inte göra rätt för sig ekonomiskt, om man läser domen från HD.

Han har väl suttit där i lägenheten på Norr Mälarstrand med sin advokatflickvän och i rödvinsruset har de konspirerat om olika scenarior som undergräver KL trovärdighet systematiskt, där det utan konkreta bevis framgår för hela världen att KL velat anlita torped för att döda honom!

HOL är inte den sortens karl kvinnor dödar för, eller anlitar torped för att döda.
Citera
2019-09-09, 16:33
Medlem
Browndawgs avatar
Någon som vet när Hovrätten tar upp överklagan? Imorgon eller?
Citera
2019-09-09, 16:34
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det står inte vad målet gäller. Men hon har lämnat in för sent tror jag att jag tolkar det som. Hur vet man vilket tvistemål det avser? Tack ändå!

Hon har förlorat ett mål i Svea Hovrätt:
"Svea hovrätts beslut 2018-03-08 i mål Ö 12073-17"
Någon Flashbackare lär begära ut detta!

Domslutet har hon överklagat men för sent. Nu ber hon Högsta Domstolen att hennes överklagan ändå skall gälla. Hon måste då åberopa "laga förfall" för att hon inte överklagade i tid:
"Det innebär att sökanden ska visa, förenklat uttryckt, att förseningen beror på något som han eller hon inte kunde råda över eller hade anledning att räkna med, t.ex. att en allvarlig sjukdom utgjorde hinder att skicka in ett överklagande i tid."
HD sade nej, hon hade inte laga förfall.
Citera
2019-09-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Henrik väntas bli helt återställd efter att ha blivit skjuten i huvudet. Vad sköts han med?

Han har väl själv sagt "pistol" till polisen. Det bör framgå i rättsläkarintyget som åklagaren bör ha presenterat vad för slags kulor han sköts med och hur skottet har tagit. Hur nära de avlossats och vilken riktning det haft.
Citera
2019-09-09, 16:36
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tvivlade från första stund. Det är HOL som hittar på en massa saker för att "bevisa" en en massa skit, i den ovärdiga kamp han för om KLs tillgångar. Att han hade framgång i domstol, betyder inte att han kommer undan med att inte göra rätt för sig ekonomiskt, om man läser domen från HD.

Han har väl suttit där i lägenheten på Norr Mälarstrand med sin advokatflickvän och i rödvinsruset har de konspirerat om olika scenarior som undergräver KL trovärdighet systematiskt, där det utan konkreta bevis framgår för hela världen att KL velat anlita torped för att döda honom!

HOL är inte den sortens karl kvinnor dödar för, eller anlitar torped för att döda.

Scenariot att HOL sitter med sin nya advokatflickvän i den lägenhet som han och KL fick i gåva (?) av KL:s numera avlidna föräldrar, känner lite väl magstarkt. Speciellt om det stämmer att han och den "nya" flickvännen träffades redan under äktenskapet med KL...
Citera
2019-09-09, 16:37
Medlem
Hänger inte med så ursäkta om någon annan laddat upp detta redan

dagboksbladet

https://minfil.com/a9w6r15dnb/Stockholms_TR_B_11982-19_Dagboksblad_2019-09-09_pdf

Häktningsframställan

https://minfil.com/Z1v0r452n6/Stockholms_TR_B_11982-19_Aktbil_4_H_KTNINGSFRAMST_LLAN_PDF

Tingsrättens beslut

https://minfil.com/X1v4re5fn1/Stockholms_TR_B_11982-19_Aktbil_8_BESLUT_-_H_ktningsyrkandet_avs_pdf
Citera
2019-09-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Uppenbarligen så tror ju åklagaren på det scenario de gick till tingsrätten på för häktning, frisläppandet är ju överklagat till Hovrätten.

Jag tror inte på framgång där heller, bevisläget är nog tyvärr för klent, likt hur det blev i Piper-fallet, trist för HOL men han lär nog få gilla läget och skydda sig så gott det går, tror inte att sista ordet(skottet) är sagt från KL,s sida.
Håller med. Sista skottet kanske eventuellt är satt men hon lär smida planer. Jag skulle inte känna mig trygg i hans sits.
Citera
2019-09-09, 16:38
Medlem
Det är bäst att inte bli skjuten. Blir man det och dessutom är välkänd brottmålsadvokat får man schavottera i folkets domstol på Flashback. Gamla hyenor dyker upp under nya nick och sprider etter och galla omkring sig, mot den attackerade och skjutne. Det är så klart alltid bäst att inte bli skjuten, advokat eller ej.
Citera
2019-09-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
ok, så hon får kåken av sina päron. De skiljer sig. Hon blir av med vårdnaden pga alkoholmissbruk och hot mm, hon får lite ersättning för sin del i kåken och blir galen på riktigt? Typ? Dessvärre är det väl så att man blir av med hälften av det man äger vid skilsmässa även om man köpt allt själv. De flesta som tjänar på det har ju varit kvinnor genom alla tider. Inget konstigt?

Det rör sig om lägenheten på Norr Mälarstrand.

Jag tycker det är "konstigt" när dessa förhållanden kvarstår att kvinnor lämnas nästan lottlösa och utan varken hem, familj eller hälsa och arbete kvar.

Utredningen kommer säkert att fortgå och även fortsätta bakom stängda dörrar.
Citera
2019-09-09, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hänger inte med så ursäkta om någon annan laddat upp detta redan

dagboksbladet

https://minfil.com/a9w6r15dnb/Stockholms_TR_B_11982-19_Dagboksblad_2019-09-09_pdf

Häktningsframställan

https://minfil.com/Z1v0r452n6/Stockholms_TR_B_11982-19_Aktbil_4_H_KTNINGSFRAMST_LLAN_PDF

Tingsrättens beslut

https://minfil.com/X1v4re5fn1/Stockholms_TR_B_11982-19_Aktbil_8_BESLUT_-_H_ktningsyrkandet_avs_pdf

Tjusigt! Stort tack
Citera
2019-09-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sexuella affärer med män, kan gärningsmannen vara en av Henriks avlagda älskare?

Hur uppstod den här ”sanningen”? Tror mest det är nån i tråden som fantiserat fritt om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in