2021-01-24, 11:49
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tror att du missuppfattat mig resp underskattar Karin Lilja.
När hon låter ett advokatkontor agera lika delar värdedeponi och bank (för att förvara legalt guld), så är det väl närmast självklart att hon och kontoret reglerat detta i detalj?

Nu antyder du att allt guld skulle vara förbrukat. Det vore intressant att se din beräkning för att landa i den slutsatsen.

I min kalkyl, där Karin Lilja fortfarande är i besittning av säg två miljoner, så kan hon från fängelset via ombud/fullmakt fortfarande disponera detta guld relativt fritt.
Till skillnad från bankmedel är ju guld förvarat på ett advokatkontor inte utmätningsbart, så ett utkrävande av skadestånd blir inte så enkelt.
Det strider nog mot god advokatsed att förvara guld åt klienter.
Citera
2021-01-24, 12:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
😂😂😂 Jag älskar dig!!

När KL kommer ut har hon alla förutsättningar att börja på ny kula som standup el nån sitcom - utan större ansträngning.
Hon har färdiga manus i huvudet.
Statister som utför arbetet åt henne är hon redan van att engagera.
Är hon framgångsrik kommer guldtackorna att rulla in.
Vill hon inte ha för dramatiska förändringar komfortabelt sett - från soffor och ett par kvm i Ystad - så kan hon sova i studion och äta brödsmulor.

Skämt åsido så hoppas jag hon får medicinering och terapi. Hon har trots allt hållit ihop tidigare (iaf betydligt bättre, om än störd även då) när hon inte var så dekadent via fylla.
För barnens skull.
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 13:00.
Citera
2021-01-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Det strider nog mot god advokatsed att förvara guld åt klienter.
Jaså, varför tror du det?
God advokatsed hindrar ju inte advokater från att på sina kontor (i kassaskåp) för klients räkning, förvara värdefulla oljemålningar.
Så länge klienten på ett övertygande sätt kan visa sig vara ägare till verket ifråga, finns ju inget hinder för en advokat att ta hand om objektet.
För du menar väl inte att just förvaring av guld åt klient skulle vara oetiskt?

Edit: Eller menar du kanske att obearbetat guld (som t ex guldtackor) skulle skilja ut sig?
För bearbetat guld i form av t ex en guldkedja går ju bra att förvara hos advokat vad jag förstår.
Så länge inte det uppenbara syftet med förvaringen är att "främja orätt", bör advokat kunna bistå med att hjälpa till med förvaringen.
I alla tider har t ex testamenten, för klients räkning, förvarats hos advokat (motsv).

Edit 2: Vill inte fortsätta åt offt-hållet, men vill ändå bifoga denna länk rörande lag för att förhindra penningtvätt och terrorism:
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2017630-om-atgarder-mot-penningtvatt-och_sfs-2017-630
Så länge inte advokat/jurist bedriver handel med konst, kontanter eller motsv, så tycks det mig inte finnas nåt lagligt hinder för att förvara objekt.
Återstår då det där med "god advokatsed". Lämnar härmed detta till proffsen.
Senast redigerad av Carinah78 2021-01-24 kl. 16:09.
Citera
2021-01-25, 00:20
Medlem
Kan någon hänvisa mig till vart hennes sjukintyg finns (om de finns) och utredningen rörande vårdnaden? Har kollat igenom fup men hittar det inte och denna tråd är massiv!
Citera
2021-01-25, 02:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllera
Kan någon hänvisa mig till vart hennes sjukintyg finns (om de finns) och utredningen rörande vårdnaden? Har kollat igenom fup men hittar det inte och denna tråd är massiv!
Sjukintyg Det finns inga. Karin är mytoman om alla sina sjukdomar. Hon ramlar på fyllan ibland och slår sig och bryter en arm men det andra... och det är alltid HOL:s fel enligt Karin.
Det finns bara Karins påstående om sjukdomar och några rader från en dom när hon försökte ljuga om när hon fick sin lilla stroke.

Några vårdnadsutredningar finns inte i tråden, och dom ska inte ligga här heller.
Det finns barn att ta hänsyn till.
Det står i domar att det har varit många solutredningar osv och HOL fick vårdnaden.
Han blev tvungen att ta hela vårdnaden i dec 2013 för annars skulle soc sätta barnen på LVU om han inte skyddade dom mot Karin.

Då var det bråk, Karin ville in i lägenheten men fick inte komma in för hon var full.
Karin la sig nedanför en trappa, ringde polisen och anmälde HOL för misshandel och skyllde på att HOL hade knuffat henne, men hon hade inga som helst skador.
Det var vi det tillfället hon påstod sig ha fått en stroke men det fanns ingen.

Den påhittade stroken har hon sedan använt till förbannelse för att få vårdnaden och få HOL att framstå som våldsam. Men tyvärr för Karin finns det vittnen på motsatsen.
Det är Karin som är våldsam, t.ex slår en vinflaska i huvudet på HOL, skär sig själv i armarna och ringer polisen och anmäler HOL för misshandel.
Han blir anhållen men det fanns vittnen och han släpptes direkt.

Innan skilsmässan händer det en hel del.
Karin slår en köttyxa i en stor TV, 50 tum om jag minns rätt, för HOL ville se ett program och hon tyckte han skulle stänga av eller byta kanal.
Karin rispar HOL:s mage med en kniv... men det står ju i fupen som ligger i tråden.

Karin har överklagat och överklagat vårdnaden men hon kommer ingenstans.
Från början fick hon inte ens umgängesrätt.
När hon väl fick umgängesrätt under övervakning så gick hon några gånger och sen struntade hon i att komma dit.
Barnen är INTE Karins prio 1. Hon använder dom som ett vapen för att jävlas med HOL.

Kopierar in en del från en dom så får du döma själv vad du tror...

Lägger den i spoiler.

Karin slåss när hon blir LOBad för är ju inte full anser hon.
Karin Lilja förekommer i belastningsregistret under tre avsnitt.
Den 15 april 2016 meddelades hon besöksförbud gentemot HOL.
Den 20 oktober 2017 dömdes hon för bl.a. våld mot tjänsteman till villkorlig dom och dagsböter.
Den 26 september 2018 dömdes hon för våldsamt motstånd till dagsböter.

Vill du ha lite mer så finns det sammanfattningar på första sidan. Här är direktlänkar.
Den här gjordes innan rätt skytt hade hittats så det ska inte vara Olafsen utan Billy.
Men den beskriver Karins liv fram till skotten mot HOL.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Den här är i kronologisk ordning om Karins liv.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Sammanfattningsvis skrev jag om det hela förut som svar på frågan varför Karin gör så här.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom är skilda, han lämnade henne för hon söp och barnen for illa.
Hon fick nästan 10 miljoner för sin del av lägenheten.
Barnen fick hon inte för skyddade inte HOL dom mot Karin så hade dom blivit omhändertaga enligt LVU av soc.
Den som har vårdnaden om barnen får besittningsrätten till lägenheten. Han fick köpa ut hennes del.

Karin har gjort allt för att jävlas vid skilsmässan, vårdnaden om barnen, bodelningen osv men hon kommer ingenstans för det finns för mycket i utredningar om hennes leverne, bl.a ett antal LOBar.

En alkoholiserad galen kärring som gör livet till ett helvete för exman och barn.
Den största anledningen är nog att han ville skiljas. Hämnd för att han lämnade henne!

Det finns sammanfattningar på första sidan i tråden.
Dom är gjorda tidigt innan man visste vem som var skytten så den uppgiften är felaktig men det övriga är rätt.
Du kan läsa här (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Här finns en annan sammanställning med årtalen utskrivna i kronologisk ordning med årtal.
Bedrövlig läsning.

Bild på KL med en troligen fejkad blåtira som hon använde som en orsak till att inte inställa sig i rätten eller ens orka prata i telefon. Men sitta upp vid ett köksbord går bra.
Karin Lilja bild blåtira 2018-09-11
https://imgur.com/a/XDMchYP

Här är en bild från polisens spaning https://anonymousfiles.io/SsDfegFz/

Karin Lilja fortsatte kartlägga HOL efter domen mot skytten och planerade nytt mordförsök.
https://www.expressen.se/nyheter/olsson-lilja-kartlagd-av-toppjuristen-efter-skotten/
Senast redigerad av Timeout 2021-01-25 kl. 02:34.
Citera
2021-01-25, 09:42
Medlem
Var tog bilden från Långvind vägen? Den som C tog?
Citera
2021-01-25, 15:15
Medlem
Här en brottsling som idag dömdes till ett lika långt straff som Karin Lilja fick, nämligen 14 år.
https://www.expressen.se/kvallsposten/emilia-mordades-med-sin-egen-kokskniv/

Och som hängdes ut med namn och bild, fast skillnaden var fyra:
Det var för mord, inte för anstiftan till mordförsök.
Mördaren har inga barn.
Mördaren är inte toppjurist.
Mördaren är inte kvinna.
Citera
2021-01-25, 17:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkadinka
Var tog bilden från Långvind vägen? Den som C tog?
Bilden är försvunnen från det inlägget.
Här är länken till bilden.
https://www.bildtagg.se/tagg/karin-lilja
Citera
2021-01-25, 17:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Bilden är försvunnen från det inlägget.
Här är länken till bilden.
https://www.bildtagg.se/tagg/karin-lilja
funkar inte dessvärre
Citera
2021-01-25, 17:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
funkar inte dessvärre
Jag skrev ju det att bilden är försvunnen.
Det är ofta länkar blir tomma och bara länken finns kvar.

Inte mycket att se heller. Man ser inte Karin ordentligt. Hon halvlåg i en soffa och sov och man såg henne bara från sidan.
Jag sparade inte ner bilden för den var för dåligt. Att det ens var Karin gick inte att se.
Citera
2021-01-25, 17:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag skrev ju det att bilden är försvunnen.
Det är ofta länkar blir tomma och bara länken finns kvar.

Inte mycket att se heller. Man ser inte Karin ordentligt. Hon halvlåg i en soffa och sov och man såg henne bara från sidan.
Jag sparade inte ner bilden för den var för dåligt. Att det ens var Karin gick inte att se.
Jag trodde i min enfald att du länkade till bilden, inte till dess spöke
Citera
2021-01-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Här en brottsling som idag dömdes till ett lika långt straff som Karin Lilja fick, nämligen 14 år.
https://www.expressen.se/kvallsposten/emilia-mordades-med-sin-egen-kokskniv/

Och som hängdes ut med namn och bild, fast skillnaden var fyra:
Det var för mord, inte för anstiftan till mordförsök.
Mördaren har inga barn.
Mördaren är inte toppjurist.
Mördaren är inte kvinna.

Att hon inte hängs ut har med de gemensamma barnen att göra. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in