Läs på sida 2. Vilken "agenda" skulle jag ha. Detta är det första jag läser och jag reagerade. "Han säger vid tillfälle att han tror att han ska dö och att vi ska tala om för en kvinna(jag mins inte namnet) att jag älskar henne. Inget om barnen. Detta är till den första personen han pratar med.
Känns som mer avslöjande att dra fram en äldre och av de mer korkade resonemangen i tråden....
Normalt funtade och med empati intakt inser att det är en fruktansvärd situation att bli skjuten och säga vad som riskerar vara sista hälsningar i livet.
HOL är i chock, har uppenbar dödsångest och hälsar till både sin särbo och sina barn.
Enbart äckel skulle se det som ett tecken på nåt och likaledes nån avgörande prioritering.
Larmsamtal kl 09.00.49 via högtalartelefon:
"RLC-OP: [Till RLC-OP] RAPS 82
HOL: Han har skjutit mot hjärtat. Jag kommer dö (gråter), faan.
OP: Ja, men Henrik
HOL: Jag älskar mina barn."
"OP: Okej. Vet du vem det var?
HOL: Nä
OP: Okej.
HOL: [Henrik säger sitt fullständiga personnummer, sannolikt till någon på plats].
OP: Jaa..ehh ha
HOL: Hälsa xxx och xxx att jag älskar dom!"
Kvinnlig polis som anländer:
"Han säger vid ett tillfälle att han tror att han ska dö och att vi ska tala om för en kvinna (jag minns inte namnet) att han älskar henne. Detta sägs i samband med att en annan kvinna som jag uppfattar är hans granne är framme hos honom och lämnar över en mobiltelefon. Hon har ringt SOS Alarm och vill att han pratar med dem direkt.
Senast redigerad av develi 2020-11-10 kl. 12:42.
Det är cringe i Encrochatten snudd på olaglig nivå.
Paranoida KL måste kolla på bilder under sängen så inte Dickies bilder blir identifierade av eventuella kameror i stugan, förlåt mangårdsbyggnaden. Det är ju en släktgård värd ”10 miljoner”...
Lite viktigt där för henne att MR får veta att HOL har förhandlingar osv.
Framgår ju också att MR betalar Billys skuld i Tumba (Gamla FFL-grejer?) och det finns fler skulder som ska betalas. Där får man väl en fingervisning om varför han är inblandad i detta. Var han i pengaknipa så kan man kanske också fatta varför han satt i brytarbussen mitt i natten i Fagersta där på våren.
Glad att det inte finns utskrifter på röstsamtalen från BQ. Man hade väl fått men för livet av att lyssna igenom.
Oj oj oj vad MR håller på att stöka om fupen. Kan inte förstå hur någon har orkat fota av 600 sidor Billy-fup. Han är inte smartast i stan.
Hon vill ju inte berätta om sitt chattande i Encron i förhören. Det blev lite jobbigt där. Både FHL och F*alk är ju rörande överens om att det ger ett undertag bevismässigt sen i rätten när de pratar om MRs lika tysta inställning.
Fördel åklagaren där alltså när det gäller Encron. För på nåt sätt så måste hon väl bemöta det i rätten? Inte bara hänvisa till privatliv och integritet.
Sen glänser KL med sin engelska likt Shakespeare själv - ”reasleep” - vad fa-an?!
Citat:
Fördel åklagaren där alltså när det gäller Encron. För på nåt sätt så måste hon väl bemöta det i rätten? Inte bara hänvisa till privatliv och integritet
Han kommer trycka upp det här i ansiktet på henne..
Åklagaren som hon anser är too dangerous.
Det är intressant i sig att se hur hon fräser som en katt och totalt avskyr honom i förhör - men är rejält bekymrad över Lukas i encrochatten inför hemliga möten med MR, att få hemlig info förmedlad av en budbärare:
Det är Torped Style på det hela då dickie ska springa ärenden åt henne med kuvert som ska brännas.
Så jobbar domare Karin. Kallas kanske blow job?
Hennes meddelande blåser till MR....
Och som sagt:
Citat:
För att vara söndersupen, ha potentiella hjärnskador och eventuella psykoser så är hon rätt kreativ?
Senast redigerad av develi 2020-11-10 kl. 12:58.
Det är intressant i sig att se hur hon fräser som en katt och totalt avskyr honom i förhör - men är rejält bekymrad över Lukas i encrochatten inför hemliga möten med MR, att få hemlig info förmedlad av en budbärare:
Det är Torped Style på det hela då dickie ska springa ärenden åt henne med kuvert som ska brännas.
Och som sagt:
It’s getting right at hell som KL skriver i Encron. Svengelskan när den är som bäst.
Hon ringer tingsrätten ”anonymt” och vill ha HOL:s målförteckning på den mejl som polisen redan är bekant med. Hon är så sugen på att han ska dö igen så hon tänker inte klart. Påsklovet hägrar där så hon ser väl en snar återförening med barnen. Kan hon berätta fina minnen som att hon blev lobad samma kväll som hon släppts av polisen och andra mysiga grejer hon hittar på under barnfria veckor.
It’s getting right at hell som KL skriver i Encron. Svengelskan när den är som bäst.
Hon ringer tingsrätten ”anonymt” och vill ha HOL:s målförteckning på den mejl som polisen redan är bekant med. Hon är så sugen på att han ska dö igen så hon tänker inte klart. Påsklovet hägrar där så hon ser väl en snar återförening med barnen. Kan hon berätta fina minnen som att hon blev lobad samma kväll som hon släppts av polisen och andra mysiga grejer hon hittar på under barnfria veckor.
Exet från helvetet messar till Lukas:
– Hör du du du!
– Hear you you you!
[ett skämt om nån frågar efter sidnr..]
Det är ju helt korkat i sig att hon skriver på engelska som om hon vore tvungen.
Rätt som det är översätter hon tex förkortningar som dickie inte begriper, t. ex. SU.
Sarskilda utredningar. 😂
Och som sagt:
Wow, tragikomedi när den är som bäst! Så färgstarkt och träffsäkert, Develi!
Jag hoppas att du har rätt angående hennes tillstånd. Rättspsykiatrisk tvångsvård känns som ett osäkert kort pga att hon framstår så fruktansvärt manipulativ och gränslös. Precis som Johanna Möllers besatthet att få mamman mördad lär KLs ambitioner inte heller avta inom överskådlig tid utan hon lär fortsätta vara ett allvarligt hot mot HOLs och barnens liv och trygghet—och mot samhället i stort eftersom det troligen fortfarande finns en hel del kvar av hennes undansmusslad förmögenhet, guldtackor nog att finansiera både nya torpeder och diverse annan brottsverksamhet som hennes yrkeskriminella bekantskapskrets kan tänkas syssla med.
När det gäller exakt hur extrem hennes manipulationsförmåga är får jag hänvisa till det faktum att kammarrättsrådet (tillika ordförande i PSA-nämnden, ämnesansvarig i Domstolsakademin, fd ämnesråd i Socialdepartementet och fd ledamot i Arbetsskadekommissionen) såg sig tvungen att sluta ta emot hennes samtal, sjukskriva sig och tillfälligt fly från sin egen lägenhet för att han var rädd att bli manipulerad till att fortsätta låta henne våldgästa honom:
Från FUP: ”KL har fortsatt att ringa och sms:a honom, han har inte svarat. Hon skriver att hon är besviken på honom, att han inte kan göra såhär osv. Han förstod det som hon befann sig utanför hans lägenhet när hon sms:ade, att hon inte kom in då hon inte hade nycklar till hans lägenhet. Han var dock orolig att hon skulle lyckas ta sig in i lägenheten, KL är otroligt listig /.../ Han uppger att han inte vill svara på hennes samtal då hon är mycket manipulativ och han vet inte om hon skulle kunna lyckas övertala honom till att bo hos honom igen, därför vill han inte svara på samtalen. Han uppger att han sjukskrivit sig denna vecka. Han är inte rädd för att hon ska bli våldsam mot honom, men han vet inte vad hon skulle kunna ställa till med på annat sätt, han känner obehag inför henne. Han har inte bott hemma sedan i fredags och kommer heller inte göra det på ett tag.”
[Mannen] släpps inte ut från rättspsyk – trots avtjänat straff • Professor: Lagen är otydlig:
JK var under många år en typisk kåkfarare, men rättspsyk var det aldrig tal om eftersom han inte bedömdes lida av en allvarlig psykisk störning. I alla fall inte förrän den där kvällen 1998 då han greps av polis och dömdes för misshandel, olaga hot, narkotikabrott och olovlig körning.
– Jag trodde att jag skulle komma ut snabbare om jag fick rättspsykiatrisk vård så jag spelade psykiskt sjuk när jag svarade på deras frågor. Och så sa jag att jag hade fått ett hårt slag mot huvudet med ett basebollträ. Det var fan det dummaste jag någonsin gjort, säger han.
I den rättspsykiatriskaundersökningen drog man slutsatsen att JK förutom sitt blandberoende också hade en hjärnskada med frontallobsprägel, borderline och antisocial personlighetsstörning. Enklare uttryckt: Han bedömdes lida av en allvarlig psykisk störning.
Vägen in i den slutna rättspsykiatriska vården var enkel. Att ta sig ut skulle bli en helt annan sak. Ett flertal olika läkare och psykologer har med åren bedömt att J inte lider av en allvarlig psykisk störning.
/.../
Hur kan både överläkare och domare göra så pass olika tolkningar av vad som faktiskt krävs för att hålla någon inlåst på rättspsyk i decennier?Kanske är lagen för otydlig. Det tycker i alla fall Marianne Kristiansson, professor och överläkare vid Rättsmedicinalverket.
– [M]an ska ha en allvarlig psykisk störning för att tvångsvården ska kunna fortsätta. Men skrivningen är sådan att den kan tolkas som att det räcker med en psykisk störning och risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag. /.../ [E]n stor andel av de som sitter i fängelse har en psykisk störning och i vissa fall också risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag. Och motsvarande lagstiftning finns inte för dem. Så det blir väldigt orättvist.
Senast redigerad av fiatigerlilja 2020-11-10 kl. 17:54.
Wow, tragikomedi när den är som bäst! Så färgstarkt och träffsäkert, Develi!
Jag hoppas att du har rätt angående hennes tillstånd. Rättspsykiatrisk tvångsvård känns som ett osäkert kort pga att hon framstår så fruktansvärt manipulativ och gränslös. Precis som Johanna Möllers besatthet att få mamman mördad lär KLs ambitioner inte heller avta inom överskådlig tid utan hon lär fortsätta vara ett allvarligt hot mot HOLs och barnens liv och trygghet—och mot samhället i stort eftersom det troligen fortfarande finns en hel del kvar av hennes undansmusslad förmögenhet, guldtackor nog att finansiera både nya torpeder och diverse annan brottsverksamhet som hennes yrkeskriminella bekantskapskrets kan tänkas syssla med.
När det gäller exakt hur extrem hennes manipulationsförmåga är får jag hänvisa till det faktum att kammarrättsrådet (tillika ordförande i PSA-nämnden, ämnesansvarig i Domstolsakademin, fd ämnesråd i Socialdepartementet och fd ledamot i Arbetsskadekommissionen) såg sig tvungen att sluta ta emot hennes samtal, sjukskriva sig och tillfälligt fly från sin egen lägenhet för att han var rädd att bli manipulerad till att fortsätta låta henne våldgästa honom:
Från FUP: ”KL har fortsatt att ringa och sms:a honom, han har inte svarat. Hon skriver att hon är besviken på honom, att han inte kan göra såhär osv. Han förstod det som hon befann sig utanför hans lägenhet när hon sms:ade, att hon inte kom in då hon inte hade nycklar till hans lägenhet. Han var dock orolig att hon skulle lyckas ta sig in i lägenheten, KL är otroligt listig /.../ Han uppger att han inte vill svara på hennes samtal då hon är mycket manipulativ och han vet inte om hon skulle kunna lyckas övertala honom till att bo hos honom igen, därför vill han inte svara på samtalen. Han uppger att han sjukskrivit sig denna vecka. Han är inte rädd för att hon ska bli våldsam mot honom, men han vet inte vad hon skulle kunna ställa till med på annat sätt, han känner obehag inför henne. Han har inte bott hemma sedan i fredags och kommer heller inte göra det på ett tag.”
[Mannen] släpps inte ut från rättspsyk – trots avtjänat straff • Professor: Lagen är otydlig:
JK var under många år en typisk kåkfarare, men rättspsyk var det aldrig tal om eftersom han inte bedömdes lida av en allvarlig psykisk störning. I alla fall inte förrän den där kvällen 1998 då han greps av polis och dömdes för misshandel, olaga hot, narkotikabrott och olovlig körning.
– Jag trodde att jag skulle komma ut snabbare om jag fick rättspsykiatrisk vård så jag spelade psykiskt sjuk när jag svarade på deras frågor. Och så sa jag att jag hade fått ett hårt slag mot huvudet med ett basebollträ. Det var fan det dummaste jag någonsin gjort, säger han.
I den rättspsykiatriskaundersökningen drog man slutsatsen att JK förutom sitt blandberoende också hade en hjärnskada med frontallobsprägel, borderline och antisocial personlighetsstörning. Enklare uttryckt: Han bedömdes lida av en allvarlig psykisk störning.
Vägen in i den slutna rättspsykiatriska vården var enkel. Att ta sig ut skulle bli en helt annan sak. Ett flertal olika läkare och psykologer har med åren bedömt att J inte lider av en allvarlig psykisk störning.
/.../
Hur kan både överläkare och domare göra så pass olika tolkningar av vad som faktiskt krävs för att hålla någon inlåst på rättspsyk i decennier?Kanske är lagen för otydlig. Det tycker i alla fall Marianne Kristiansson, professor och överläkare vid Rättsmedicinalverket.
– [M]an ska ha en allvarlig psykisk störning för att tvångsvården ska kunna fortsätta. Men skrivningen är sådan att den kan tolkas som att det räcker med en psykisk störning och risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag. /.../ [E]n stor andel av de som sitter i fängelse har en psykisk störning och i vissa fall också risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag. Och motsvarande lagstiftning finns inte för dem. Så det blir väldigt orättvist.
Skrev hon inte i chatten att hon var bra på att pladdra (typ vilseleda) i förhör?
Isf är det väl i högsta grad tecken på manipulation och medveten vad hon sysslar med.
Egentligen så spelar det inte nån roll om hon anses sky galen. Huvudsaken är att de låser in henne, att åtal håller.
Gällande RPU så bedöms psykisk status i direkt närtid till brottet (pre, per och post).
Hur det fungerar när hon härjar bakom kulisserna i åratal vete tusan.
Jag tycker hennes Exorsistenbeteende är intressant. När hon väser om våldtäkt.
Sen poff!.. normal.
Ett annat vittne ( ML?) beskrev henne som två personer.
Dissociation ger inte bara typ dagdrömmeri, amnesi och ut ur kroppenkänsla. Vid svår ångest, kraftigt stresspåslag rör det sig om att hantera extrema känsloreaktioner vid trigger. Tydligen kan det bli extremt och personen upplevs som nån annan, en förändring som skrämmer.
Senast redigerad av develi 2020-11-10 kl. 18:45.
Förvrängd röst för att inte kännas igen är nog ganska vanligt i sammanhang ej dömd.
Hennes advokat uttalar sig också i inslaget om att det varit möten på olika platser vid olika tidpunkter, men inte med det inslaget som CF berättat.
Det är ju försvararen som skall mosa sönder psykfallet CF som härjat i denna tråden. Har han lyckats göra hål på CF berättelser, så blir det rimligt tvivel. Det är inte lätt för en åklagare att ha en psykiskt sjuk som huvudvittne i ett av åtalspunkterna.
Pojkarnas försvarare pratar också, och det framgår att dom köpt tv spel och kläder och något mord har väl aldrig varit tänkt från deras sida. Så det rullar på. Snart bör det vara MR och då blir det svårt för åklagaren av det man kan utläsa i FU.
Senast redigerad av Browser 2020-11-10 kl. 22:48.
Förvrängd röst för att inte kännas igen är nog ganska vanligt i sammanhang ej dömd.
Hennes advokat uttalar sig också i inslaget om att det varit möten på olika platser vid olika tidpunkter, men inte med det inslaget som CF berättat.
Det är ju försvararen som skall mosa sönder psykfallet CF som härjat i denna tråden. Har han lyckats göra hål på CF berättelser, så blir det rimligt tvivel. Det är inte lätt för en åklagare att ha en psykiskt sjuk som huvudvittne i ett av åtalspunkterna.
Pojkarnas försvarare pratar också, och det framgår att dom köpt tv spel och kläder och något mord har väl aldrig varit tänkt från deras sida. Så det rullar på. Snart bör det vara MR och då blir det svårt för åklagaren av det man kan utläsa i FU.
Årets julklapp - inslaget i inslaget inslaget.
Blir spännande att se hur rätten tolkar äventyret som Femgänget varit ute på.
KL med förmögenheten som fixar andras stålar hit och dit. Klart killarna ska lite kläder.
Några av de unga killar som dömdes i nåt mordfall här för nåt år sen sprang ju direkt till stans tuffaste butik och köpte Versace-tshirt eller nåt annat märke m.m. Det är inte vad de köpte för pengarna utan varför de ens fick dem som är det väsentliga tänker jag. I den fupen användes de köpen hur som helst som bevis då de fastnade på kamera i köpcentret.
När killar som i vårt fall får pengar de normalt inte har så brukar myndigheterna intressera sig. Vilket de nu mycket riktigt gjort.