Tror att du missuppfattat mig resp underskattar Karin Lilja.
När hon låter ett advokatkontor agera lika delar värdedeponi och bank (för att förvara legalt guld), så är det väl närmast självklart att hon och kontoret reglerat detta i detalj?
Nu antyder du att allt guld skulle vara förbrukat. Det vore intressant att se din beräkning för att landa i den slutsatsen.
I min kalkyl, där Karin Lilja fortfarande är i besittning av säg två miljoner, så kan hon från fängelset via ombud/fullmakt fortfarande disponera detta guld relativt fritt.
Till skillnad från bankmedel är ju guld förvarat på ett advokatkontor inte utmätningsbart, så ett utkrävande av skadestånd blir inte så enkelt.
Det strider nog mot god advokatsed att förvara guld åt klienter.
När KL kommer ut har hon alla förutsättningar att börja på ny kula som standup el nån sitcom - utan större ansträngning.
Hon har färdiga manus i huvudet.
Statister som utför arbetet åt henne är hon redan van att engagera.
Är hon framgångsrik kommer guldtackorna att rulla in.
Vill hon inte ha för dramatiska förändringar komfortabelt sett - från soffor och ett par kvm i Ystad - så kan hon sova i studion och äta brödsmulor.
Skämt åsido så hoppas jag hon får medicinering och terapi. Hon har trots allt hållit ihop tidigare (iaf betydligt bättre, om än störd även då) när hon inte var så dekadent via fylla.
För barnens skull.
Senast redigerad av develi 2021-01-24 kl. 13:00.
Det strider nog mot god advokatsed att förvara guld åt klienter.
Jaså, varför tror du det?
God advokatsed hindrar ju inte advokater från att på sina kontor (i kassaskåp) för klients räkning, förvara värdefulla oljemålningar.
Så länge klienten på ett övertygande sätt kan visa sig vara ägare till verket ifråga, finns ju inget hinder för en advokat att ta hand om objektet.
För du menar väl inte att just förvaring av guld åt klient skulle vara oetiskt?
Edit: Eller menar du kanske att obearbetat guld (som t ex guldtackor) skulle skilja ut sig?
För bearbetat guld i form av t ex en guldkedja går ju bra att förvara hos advokat vad jag förstår.
Så länge inte det uppenbara syftet med förvaringen är att "främja orätt", bör advokat kunna bistå med att hjälpa till med förvaringen.
I alla tider har t ex testamenten, för klients räkning, förvarats hos advokat (motsv).
Kan någon hänvisa mig till vart hennes sjukintyg finns (om de finns) och utredningen rörande vårdnaden? Har kollat igenom fup men hittar det inte och denna tråd är massiv!
Kan någon hänvisa mig till vart hennes sjukintyg finns (om de finns) och utredningen rörande vårdnaden? Har kollat igenom fup men hittar det inte och denna tråd är massiv!
Sjukintyg Det finns inga. Karin är mytoman om alla sina sjukdomar. Hon ramlar på fyllan ibland och slår sig och bryter en arm men det andra... och det är alltid HOL:s fel enligt Karin.
Det finns bara Karins påstående om sjukdomar och några rader från en dom när hon försökte ljuga om när hon fick sin lilla stroke.
Några vårdnadsutredningar finns inte i tråden, och dom ska inte ligga här heller.
Det finns barn att ta hänsyn till.
Det står i domar att det har varit många solutredningar osv och HOL fick vårdnaden.
Han blev tvungen att ta hela vårdnaden i dec 2013 för annars skulle soc sätta barnen på LVU om han inte skyddade dom mot Karin.
Då var det bråk, Karin ville in i lägenheten men fick inte komma in för hon var full.
Karin la sig nedanför en trappa, ringde polisen och anmälde HOL för misshandel och skyllde på att HOL hade knuffat henne, men hon hade inga som helst skador.
Det var vi det tillfället hon påstod sig ha fått en stroke men det fanns ingen.
Den påhittade stroken har hon sedan använt till förbannelse för att få vårdnaden och få HOL att framstå som våldsam. Men tyvärr för Karin finns det vittnen på motsatsen.
Det är Karin som är våldsam, t.ex slår en vinflaska i huvudet på HOL, skär sig själv i armarna och ringer polisen och anmäler HOL för misshandel.
Han blir anhållen men det fanns vittnen och han släpptes direkt.
Innan skilsmässan händer det en hel del.
Karin slår en köttyxa i en stor TV, 50 tum om jag minns rätt, för HOL ville se ett program och hon tyckte han skulle stänga av eller byta kanal.
Karin rispar HOL:s mage med en kniv... men det står ju i fupen som ligger i tråden.
Karin har överklagat och överklagat vårdnaden men hon kommer ingenstans.
Från början fick hon inte ens umgängesrätt.
När hon väl fick umgängesrätt under övervakning så gick hon några gånger och sen struntade hon i att komma dit.
Barnen är INTE Karins prio 1. Hon använder dom som ett vapen för att jävlas med HOL.
Kopierar in en del från en dom så får du döma själv vad du tror...
Lägger den i spoiler.
Från domen om vårdnaden i slutet av 2015.
Märta Berthold-Lindstedt är överläkare på strokeenheten.
Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.
Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.
Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.
Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem.
Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt
förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013.
Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.
Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.
Karin slåss när hon blir LOBad för är ju inte full anser hon.
Karin Lilja förekommer i belastningsregistret under tre avsnitt.
Den 15 april 2016 meddelades hon besöksförbud gentemot HOL.
Den 20 oktober 2017 dömdes hon för bl.a. våld mot tjänsteman till villkorlig dom och dagsböter.
Den 26 september 2018 dömdes hon för våldsamt motstånd till dagsböter.
Sammanfattningsvis skrev jag om det hela förut som svar på frågan varför Karin gör så här.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom är skilda, han lämnade henne för hon söp och barnen for illa.
Hon fick nästan 10 miljoner för sin del av lägenheten.
Barnen fick hon inte för skyddade inte HOL dom mot Karin så hade dom blivit omhändertaga enligt LVU av soc.
Den som har vårdnaden om barnen får besittningsrätten till lägenheten. Han fick köpa ut hennes del.
Karin har gjort allt för att jävlas vid skilsmässan, vårdnaden om barnen, bodelningen osv men hon kommer ingenstans för det finns för mycket i utredningar om hennes leverne, bl.a ett antal LOBar.
En alkoholiserad galen kärring som gör livet till ett helvete för exman och barn.
Den största anledningen är nog att han ville skiljas. Hämnd för att han lämnade henne!
Bild på KL med en troligen fejkad blåtira som hon använde som en orsak till att inte inställa sig i rätten eller ens orka prata i telefon. Men sitta upp vid ett köksbord går bra.
Karin Lilja bild blåtira 2018-09-11 https://imgur.com/a/XDMchYP
Och som hängdes ut med namn och bild, fast skillnaden var fyra:
Det var för mord, inte för anstiftan till mordförsök.
Mördaren har inga barn.
Mördaren är inte toppjurist.
Mördaren är inte kvinna.
Jag skrev ju det att bilden är försvunnen.
Det är ofta länkar blir tomma och bara länken finns kvar.
Inte mycket att se heller. Man ser inte Karin ordentligt. Hon halvlåg i en soffa och sov och man såg henne bara från sidan.
Jag sparade inte ner bilden för den var för dåligt. Att det ens var Karin gick inte att se.
Jag skrev ju det att bilden är försvunnen.
Det är ofta länkar blir tomma och bara länken finns kvar.
Inte mycket att se heller. Man ser inte Karin ordentligt. Hon halvlåg i en soffa och sov och man såg henne bara från sidan.
Jag sparade inte ner bilden för den var för dåligt. Att det ens var Karin gick inte att se.
Jag trodde i min enfald att du länkade till bilden, inte till dess spöke
Och som hängdes ut med namn och bild, fast skillnaden var fyra:
Det var för mord, inte för anstiftan till mordförsök.
Mördaren har inga barn.
Mördaren är inte toppjurist.
Mördaren är inte kvinna.
Att hon inte hängs ut har med de gemensamma barnen att göra. Inget annat.