2020-11-08, 16:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägg ner ditt jävla dampbeteende i försök att avleda huvudfrågan om P7.
Det som Picasso laddat är FUP på bortåt 2500 sidor och om du sen laddat bilagor:
Applauds och thank you very much.

Vad som nu efterfrågas är P7 för att du påstår du har den och inte nån kukmätartävling i x antal uppladdade dokument.
Här: https://docdro.id/vFFA4NA
Och: https://docdro.id/gOpJEiJ
Citera
2020-11-08, 16:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nu är detta aktuella brott och kriminalfall som fokus ligger då brottet, polis, förundersökning, åklagaren, försvar, förundersökning samt domstol. Det är alltså inte en allmän psykiatrisk diagnostråd där man gissar diagnoser.

När det gäller ditt svar orkar jag inte ens läsa det eftersom du länkar in manualer för expertisen som sätter diagnoser. Det är alltså ingenting i detta fallet som ger underlag för några diagnoser ännu utan det är bara gissningar och åsikter. Om en RPU genomförs kommer det att meddelas. Så fokus är aktuellt brott ingenting annat.
Vi diskuterar KLs beteende som är extremt eftersom KL är misstänkt och åtalad i två rättsfall.

Vi kommer fortsätta diskutera och fundera på vad som felar damen.
"Vi gissar" om du föredrar det ordvalet...
Att vi" sätter diagnoser" är rent felaktigt.

Vill du ha en gissa-diagnos så säg bara till.
😂

Problemet när du leker kapten och förfasas är att det är hyckleri på hög nivå.
Du har nämligen ryggat KL in absurdum och tycker det är synd att hon inte lyckades döda HOL.
DET är rejält illa, Browser, och pekpinnar om förtal kroknar.

Du har själv gett henne hjärnskador som diagnos, det är permanent.
Om nu KL har nån personlighetsstörning som blommar upp på fyllan så är det mer hoppfullt....
Då kanske hon kan få hjälp. Byta hjärnan blir sämre och KL skriver att hon har gjort tester och intellekt är intakt.
Senast redigerad av develi 2020-11-08 kl. 16:17.
Citera
2020-11-08, 16:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
👍
Citera
2020-11-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Först var det jätte roligt när jag läste ditt inlägg! Särskilt det jag fetade.

Kronan i juvelen av alla dessa stolligheter man läser från HOL- entouraget.

Men skrattet fastnar i halsen när det som skett, handlar om hur en man slår sin frus liv sönder och samman, och framstår som en hjälte. Fakta är att HOL gjorde en riskbedömning där girigheten styrde, och kom fram till att förvisso är Karin tokig, men inte galen eller kapabel att mörda. Om det var en felaktig kalkyl döms Karin. HOL är det inte synd om. Han har hamnat i en situation som är självförvållad. Ingen sund person retar upp galningar, om man tror någon är galen

Du kom till slutsatsen att HOL borde förgifta KL med cyanid i brännvinet, och att det är rätt att mörda i förebyggande syfte, särskit om exet försöker mörda en man.

Orkade du läsa hela? För min del scrollas det en hel del och nej, mycket går helt bort.
Uppmaning till att förgifta någon är inte bara tramsigt det är ett lagbrott dessutom.
Nej, det är verkligen inte synd om HOL som gifte sig med KL och levde med henne i så många år. Att han beräknade hur han skulle roffa åt sig allt då hon var nere för räkning tycker jag är graverande. Dessutom anser jag att finns det 5 torpeder varav två grovt kriminella och ingen har lyckats ta död på honom så är det i sig konstigt. Han är förmodligen själv bidragande till att han utsätts för olika situationer. Han är polerad på ytan, men skrapar man tillräckligt så framträder en backstabber och en person som inte har några skrupler . Åratal av berättelser till advokatvänner, åklagare, poliser, GW osv är perfekt för honom då han skall spela martyr.
Citera
2020-11-08, 16:15
Medlem
Hunnerkungens avatar
Undrar hur Karin Lilja reagerat på alla omdömen om henne i FUP. Hon som säger sig vara extremt
högintelligent.
Citera
2020-11-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Undrar hur Karin Lilja reagerat på alla omdömen om henne i FUP. Hon som säger sig vara extremt
högintelligent.

Jag tror att dom flesta omdömen är kamrater till hennes man det är också därför det blir ointressant.
Citera
2020-11-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tack DT! Så det är hela P7 som "någon" skrivit inlägg efter inlägg om? De vanliga konstateranden och inget annat? Nå, får se vad jag kan få ut av dagboksbladet. Men i vanlig ordning är den säkert sekretessbelagd.

Edit. Det misstänks kunna föreligga allvarlig psykisk störning både vid gärningstillfället samt undersökningstillfället. Dock är det inte fullt ut konstaterat. Därför finns skäl att en RPU görs om hon befinns skyldig. Allt enligt det blad som är offentligt hittills.
Senast redigerad av Picasso2 2020-11-08 kl. 16:53.
Citera
2020-11-08, 16:22
Medlem
Citat:
Nu är detta aktuella brott och kriminalfall som fokus ligger då brottet, polis, förundersökning, åklagaren, försvar, förundersökning samt domstol. Det är alltså inte en allmän psykiatrisk diagnostråd där man gissar diagnoser.

När det gäller ditt svar orkar jag inte ens läsa det eftersom du länkar in manualer för expertisen som sätter diagnoser. Det är alltså ingenting i detta fallet som ger underlag för några diagnoser ännu utan det är bara gissningar och åsikter. Om en RPU genomförs kommer det att meddelas. Så fokus är aktuellt brott ingenting annat.

Ja, jag har varit tydlig med att det är gissningar, spekulation och egen teori. MGMs person, bakgrund, mentala tillstånd och allmänna beteende är relevant för brottet även om du inte gillar det. Du vet att det finns en hel gren inom psykatri och psykologi som befattar sig med just brott och brottslingar?
Du förstår väl att DSM-V inte baserar på "gissningar och åsikter"? Om du tycker att det jag skriver är OT får du väl rapportera mina inlägg. Lycka till med det!

Patetiskt att du är så desperat att klamra dig fast vid din redan bildade uppfattning att du inte ens läser andras argument och tankar. Det var ju DU som efterfrågade vad jag grundar det på, sedan när jag levererar vägrar du läsa? Förstår heller inte varför du inte vill läsa en text som är för expertisen om den kan ge insikt och förståelse?
Senast redigerad av morboso 2020-11-08 kl. 16:41.
Citera
2020-11-08, 16:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag tror att dom flesta omdömen är kamrater till hennes man det är också därför det blir ointressant.
Då kan man ju undra varför inte hennes vänner avlevererar lite positiva omdömen om henne? Vi kan nog gissa varför...
Citera
2020-11-08, 16:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Uppmaning till att förgifta någon är inte bara tramsigt det är ett lagbrott dessutom.
Javisst är det.
Det är ju dumt att spela i samma division som KL.
Citat:

Vem fan bryr sig om hon vill ta död på sin fd osmakliga make?
Hon får hedersplats på Hinseberg och jag förstår henne fullt ut. Ta aldrig en kvinnas barn ifrån henne då blir hon livsfarlig.
Det är synd att hon inte lyckats bara.
Citera
2020-11-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det går att bocka av allt eller rättare sagt citera och ge exempel på varenda punkt förutom dissociation som mer är en upplevelse.
Varav en hel del kan kvala in på självskadebeteende om det så är drama kring "suicid" (flaskskärvor och handled), promiskuös eller självmedicinering och fylla.
Separation är det centrala då hon höjer tonart.

Ja, vissa punkter är supertydliga (impulsiv, aggressiv) och för andra hittar man snarare indikatorer på att det skulle kunna vara så, senare utelämnade jag. T.ex. det jag skrev tidigare om att hennes föräldrar flyttat efter henne i vuxen ålder. Eller att man kan se hennes ständiga processande om lägenheten och faktumet att hon inte flyttat "ett enda papper" (eller vad det var hon sa) som ett desperat försök att undvika separation från HOL+barnen+föräldrarnas lägenhet. Så länge det är igång är separationen ännu inte ett faktum. Men med tanke på vem det var jag riktade inlägget till valde jag att bara feta det som är absolut obestridligt.
Citera
2020-11-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
högintelligent.

Du ser väl på hennes engelska meddelanden i Encro chat att hon är högintelligent? Bästa täckmanteln, hade det varit KL hade hon ju logiskt sett skrivit, eller ska jag säga "shitshattat", på svenska!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in