2020-11-06, 18:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Varför lämnade inte KL denna despot som våldtagit henne och barnen sedan 1998? Gott om vänner inom och utom rättsväsendet hade hon ju som kunde vara behjälpliga med det juridiska i bodelning- och skilsmässoprocessen. Varför leva med en man som våldfört sig på sina barn?

Var hon rädd att han skulle utsätta henne för ett mordförsök?
Varför följa efter till Turkiet och leka servitris vid hans bord och ligger på en solstol en halvmeter från sällskapet.

Stackars KL som är så exponerad för potentiell våld och våldtäkter. Vem har kört ner henne och lagt henne där?
Senast redigerad av develi 2020-11-06 kl. 18:30.
Citera
2020-11-06, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Grejen blir ju att de inte ens kan berätta varför de inte kan gå in på närmare vem hon är.

Ofta är det väl i stil med någon ”i nära relation”.

Så gör de även nu i Pandemitider. De kan veta att någons morsa insjuknat och därför måste nån politiker i karantän. Men de skriver då att det är någon i personens ”närhet”.

Fint på ett sätt att de stramat upp det lite men i detta fall så blir det bara rätt så krystat. Men i slutändan då vettigt pga ”familjesituationen” och samtidigt en bedömning av allmänintresset och nyhetsvärdet.

Nu ska HOL t o m hängas ut för att ha gift sig med denna galning. Man får se det positivt - han tog smällen så inte någon annan behövde genomleva detta. Tack HOL! Sen hennes första man - som våldtog henne enligt hennes vanligtvis så trovärdiga uppgifter - ska också ha en stor eloge som höll henne borta från andra män på den gamla goda tiden!
Den enda det varit tillräckligt med stake i är en kvinna.
Rätt ut i bästa sändningstid.

"Hon är livsfarlig."
Citera
2020-11-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför följa efter till Turkiet och leka servitris vid hans bord och ligger på en solstol en halvmeter från sällskapet.

Stackars KL som är så exponerad för potentiell våld och våldtäkter. Vem kört ner henne och lagt henne där?

Ja men du fattar ju ingenting haha!

Det var ju för att det skulle finnas vittnen. Hon hade ju gjort allt för att få fast denne Kungsholmens Professor Moriarty. Det var ju en brottsprovokation som hon läst om i alla de fupar hon studerat med gubbar genom åren.
HOL skulle bli så vansinnig, som vanligt, och ge sig på henne inför barnen, som vanligt, och spräcka skallen på henne och våldta henne.

Normalt gjorde ju han detta helt oprovocerat så klart det skulle vara lätt med en liten provokation där.

Värt att åka hem i gipsvagga med ambulansflyg för att äntligen få bevis för att denne familjens tyrann som tvingar henne att gå till terapeuter och prata med bästa vännerna om hennes alkoholproblem, det värsta man kan göra mot någon man älskar enligt KL och vissa skribenter här, äntligen ska hamna bakom lås och bom.

Tyvärr så satte HOLs vänner, de av honom manipulerade medkumpanerna, käppar i hjulet för hennes plan. Nu sitter de och ljuger i förhör för att skydda den advokat i Sverige, kanske i världen, som har mest på sitt samvete. Den likbleke med personskydd som inte sover på nätterna för att han ligger och funderar ut nästa sluga drag. Vaaaar ääääär KLs guuuuuld?!?!
Senast redigerad av Avel 2020-11-06 kl. 18:45.
Citera
2020-11-06, 18:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja men du fattar ju ingenting haha!

Det var ju för att det skulle finnas vittnen. Hon hade ju gjort allt för att få fast denne Kungsholmens Professor Moriarty. Det var ju en brottsprovokation som hon läst om i alla de fupar hon studerat med gubbar genom åren.
HOL skulle bli så vansinnig, som vanligt, och ge sig på henne inför barnen, som vanligt, och spräcka skallen på henne och våldta henne.

Normalt gjorde ju han detta helt oprovocerat så klart det skulle vara lätt med en liten provokation där.

Värt att åka hem i gipsvagga med ambulansflyg för att äntligen få bevis för att denne familjens tyrann som tvingar henne att gå till terapeuter och prata med bästa vännerna om hennes alkoholproblem, det värsta man kan göra mot någon man älskar enligt KL och vissa skribenter här, äntligen ska hamna bakom lås och bom.

Tyvärr så satte KLs vänner, de av honom manipulerade medkumpanerna käppar i hjulet för hennes plan. Nu sitter de och ljuger i förhör för att skydda den advokat i Sverige, kanske i världen, som har mest på sitt samvete. Den likbleke med personskydd som inte sover på nätterna för att han ligger och funderar ut nästa sluga drag. Vaaaae ääääär KLs guuuuuld?!?!
Aaaa. Du tänker så.
Brottsprovokation och öppen ridå.

Fast otur för henne uppe i Långvind då. De vittnena kunde ju berätta att han inte våldtagit henne alls före hon skar sig i handlederna med flaskan hon drog i huvudet på honom.

Men skam den som ger sig kanske hon har som ordstäv broderat på en väggbonad... . i köket hon inte har.
KL köper hellre livvakter som försvinner, krypterade BQ till barnen (ska vi hänga på encro ikväll..) hotellrum nära HOL och guldtackor.
Senast redigerad av develi 2020-11-06 kl. 18:51.
Citera
2020-11-06, 18:53
Medlem
Citat:
Jättebra idé. Sharing is caring.
Browser har ingen aktbilaga på P7an. Det har vi redan konstaerat.

Jag har beställt dagboksbladet. Kommer på måndag. Får se vad jag hittar där och beställer hem aktbilagan om den är tillgänglig.
Citera
2020-11-06, 19:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Browser har ingen aktbilaga på P7an. Det har vi redan konstaerat.

Jag har beställt dagboksbladet. Kommer på måndag. Får se vad jag hittar där och beställer hem aktbilagan om den är tillgänglig.
👍
Undrar varför ditt megaFUP (omg, skriver som KL..) var så drygt först?
Sen gick det riktigt fort.
Citera
2020-11-06, 20:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag skiter totalt i om du tar henne i försvar och jag skiter i om du spraymålar HOL med verbal dynga.
Du får gärna tråna om hur vacker Karin är.

Det är fint att du anser hon ska ha ha högre straff för att hon skadar sina barn.

Men vad är det för svammel du ständigt levererar och flyr från min kärnfråga utifrån ditt påstående:

Hur kan HOL vara skyldig till att hon slår barn ända fram till dags datum:
Att hon är som hon är och gör som hon gör beror på HOL enligt dig.

Det är att vara ett monster i min värld.

Varför hotas barnen med LVU 2013.
Varför har HOL ensam vårdnad.
Detta ligger till grund för kvarsittningsrätt.
Detta är det centrala till aktuellt åtal.

Du kan inte sålla bort en del i historiken, göra ett kvantskutt till dags datum och anse att HOL har skuld i hennes störda beteende:
Hon är orsak till skilsmässa. Till turbulens, till våld mot barnen både psykiskt och fysiskt.
Hot om LVU.
Du anser barnen far illa. Bra.
Inse då att KL orsaken till ensam vårdnad på begäran av soc.

Jag har inte skrivit att han är orsak eller skyldig, jag har skrivit att han är den bidragande orsaken.
Väsentlig skillnad, och då vill jag understryka att Karin såklart är den som i huvudsak bär ansvar för skit hon själv ställt till med.
Men han har levt med henne och påverkat henne och det var runt här på tidsaxeln som problemen började komma till att det barkat helt åt skogen, och jag har visat på att en typ av kontrollbehov samt en fyrkantighet finns hos honom. Att leva i sådant gör att det kan vara lätt att man tar en sup i tid och otid, inte fan vet jag.
Eller så har hon fått ett internt bryt som skulle skett oavsett Henrik´s existens eller ej, men den tesen har du mfl ingen som helst benägenhet att fundera på.

Jag har nog ett helt batteri positiva saker att skriva om hur jag upplever Henrik - Jag kan ju börja med att gissa att han säkert har omdömet att inte gifta sig och skaffa barn med en skogstokig alkoholiserad promiskuös aggressiv oberäknelig och gränsöverskridande tyfon.
Men nu rörde det sig om varför media valt att inte beskriva bakgrundsförhållanden och du är så välkommen att försöka hitta en annan förklaring än dom två som jag tidigare angett.

Min huvudsakliga energi i denna tråd handlar om hur en ganska framstående och stadig person kunnat vända på sig så här, faktiskt oavsett om jag personligen känner henne eller ej.
Det där med att jag trånar osv - Lägg av. Bara för att jag beskrivet hennes utseende på förekommen anledning (medelstort intresse i trådens begynnelse samt att inga bilder av henne finns) betyder inte det att jag har något vidare intresse av henne.
Tvärtom faktiskt, om jag ska vara personlig. Hon är ej min typ, varken gamla eller nya versionen (!!!) av henne, och därtill för stor ålderskillnad.

Kärlek må vara blind, men inte dum
Citera
2020-11-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har inte skrivit att han är orsak eller skyldig, jag har skrivit att han är den bidragande orsaken.
Väsentlig skillnad, och då vill jag understryka att Karin såklart är den som i huvudsak bär ansvar för skit hon själv ställt till med.
Men han har levt med henne och påverkat henne och det var runt här på tidsaxeln som problemen började komma till att det barkat helt åt skogen, och jag har visat på att en typ av kontrollbehov samt en fyrkantighet finns hos honom. Att leva i sådant gör att det kan vara lätt att man tar en sup i tid och otid, inte fan vet jag.
Eller så har hon fått ett internt bryt som skulle skett oavsett Henrik´s existens eller ej, men den tesen har du mfl ingen som helst benägenhet att fundera på.

Jag har nog ett helt batteri positiva saker att skriva om hur jag upplever Henrik - Jag kan ju börja med att gissa att han säkert har omdömet att inte gifta sig och skaffa barn med en skogstokig alkoholiserad promiskuös aggressiv oberäknelig och gränsöverskridande tyfon.
Men nu rörde det sig om varför media valt att inte beskriva bakgrundsförhållanden och du är så välkommen att försöka hitta en annan förklaring än dom två som jag tidigare angett.

Min huvudsakliga energi i denna tråd handlar om hur en ganska framstående och stadig person kunnat vända på sig så här, faktiskt oavsett om jag personligen känner henne eller ej.
Det där med att jag trånar osv - Lägg av. Bara för att jag beskrivet hennes utseende på förekommen anledning (medelstort intresse i trådens begynnelse samt att inga bilder av henne finns) betyder inte det att jag har något vidare intresse av henne.
Tvärtom faktiskt, om jag ska vara personlig. Hon är ej min typ, varken gamla eller nya versionen (!!!) av henne, och därtill för stor ålderskillnad.

Kärlek må vara blind, men inte dum

Har du några teorier om varför hon anklagar sin första make för våldtäkt? Känns som det är en osanning från KL. Kan inte tänka mig att någon skulle ljuga i polisförhör om detta.

Något oväntat från en vettig kvinna tillika inom domarskrået att komma med en sådan osanning. Det hände innan HOL klev in med sitt dåliga inflytande. Ett tecken på att något inte stod rätt till med henne redan då?

HOL blev ju också varnad att inte gifta sig med henne. Eller var det t o m innan de blev ihop på riktigt?

Tyvärr finns det ingen instruktionsbok för hur man lever med någon som KL. Han testade, av kärlek, men det gick inte så bra.

Antagligen var HOLs största skuld i detta att han gav henne för mycket utrymme att leva ut sin störning. Han ska inte klandras för att ha provocerat fram en total personlighetsförändring. Hennes problem är medfödda. HOL sa ifrån emellanåt och det fixade hon inte. Föräldrarnas duktiga men störda flicka.
Citera
2020-11-06, 21:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Har du några teorier om varför hon anklagar sin första make för våldtäkt? Känns som det är en osanning från KL. Kan inte tänka mig att någon skulle ljuga i polisförhör om detta.

Något oväntat från en vettig kvinna tillika inom domarskrået att komma med en sådan osanning. Det hände innan HOL klev in med sitt dåliga inflytande. Ett tecken på att något inte stod rätt till med henne redan då?

HOL blev ju också varnad att inte gifta sig med henne. Eller var det t o m innan de blev ihop på riktigt?

Tyvärr finns det ingen instruktionsbok för hur man lever med någon som KL. Han testade, av kärlek, men det gick inte så bra.

Antagligen var HOLs största skuld i detta att han gav henne för mycket utrymme att leva ut sin störning. Han ska inte klandras för att ha provocerat fram en total personlighetsförändring. Hennes problem är medfödda. HOL sa ifrån emellanåt och det fixade hon inte. Föräldrarnas duktiga men störda flicka.

Jag är för min del övertygad om att hennes problem icke är medfödda.

Gällande tidigare våldtäktsanklagelse.
Jag har inga teorier annat än att med dagens samtyckeslag, hade det troligtvis renderat i åtal. Irrelevant således, och tunt.
Det där är inget någon vet något om, men det följer kanske det vanliga mönstret om varför ens samtyckeslag kommit på plats? En alltför stor osäkerhet på om det är okej eller inte, samt faktumet att ord oftast står mot ord då det gäller ett par.
Ens osanning kan vara en annans sanning, varför den lagen ens landat. Om du förstår?
Citera
2020-11-06, 21:50
Medlem
Citat:

Jag har inga teorier annat än att med dagens samtyckeslag, hade det troligtvis renderat i åtal. Irrelevant således, och tunt.
Det där är inget någon vet något om, men det följer kanske det vanliga mönstret om varför ens samtyckeslag kommit på plats? En alltför stor osäkerhet på om det är okej eller inte, samt faktumet att ord oftast står mot ord då det gäller ett par.
Ens osanning kan vara en annans sanning, varför den lagen ens landat. Om du förstår?
Tja, då är väl polisanmälningarna mot HOL ang grov kvinnofridskränkning samt våldtäkt mot barn också sanning? Men jag tvivlar på att ens KL tror på dom, trots att hon är anmälaren.
Citera
2020-11-06, 22:10
Medlem
Citat:

Ja jag fattar. Tycker bara att det sticker ut lite, om det stämmer att hon uttalade sig så, i sammanhanget att KL skulle fungera helt normalt innan hon träffade HOL. Ja det har vi ingen inblick i men det väcker funderingar.

Bilden av KL som en väl fungerande person i relationer har vi från några få personer här i tråden. Alla övriga vittnesmål tyder på motsatsen och att det var lite ”full fart” på henne redan när de blev lite kära i varandra där då.

Kan man sedan driva en kvinna till vanvett ytterligare genom att vara normal, rekorderlig och ansvarsfull make - ja vi har nog sett ett bevis på det här.
Senast redigerad av Avel 2020-11-06 kl. 22:38.
Citera
2020-11-07, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hur ska du ha det? Du har ju försökt få omkull henne men blev väl nobbad.
Så som du beskriver och har beskrivit henne i den här tråden stämmer dåligt med det du skriver nu, "kaktus inlindad av kungskobror".
Varför har du ändrat dig när det gäller Karin den åtråvärda, nu jävligt stickig och giftig
Vill du inte längre bläddra mellan hängpattarna
Jo så är det.
Fast det är väl steg 1 vid spellbound, att förtrollningen bryts.
Annars lär väl synen på tillvaron (el på henne) vara fortsatt lika förvrängd och skev som hennes..
Vantolkning och dåraktigt försvar.

Hon är en slags sol-och-vårarinna.
Växlande med sex appeal vädjar hon till folks omhändertagande sida och använder offerrollen konstant.
Jag antar det var hennes egen röst i Efterlyst?
Manipulativ så det förslår.

Skulle hon inte ha så stora alkoholproblem
så vore hon nog ännu mer farlig med fötterna på fel sida lagen eftersom hon är så besatt.
Fyllan gör att hon inte håller ihop.

Hennes nya hatobjekt är ÅK.
Det är sällan eller aldrig det ses en sån reaktion i förhör, hon fräser som en orm.

Här framkommer mer än tydligt att hon är störd och hur hon projicerar ut sin avsky.
Han är kolsvart. Den ultimata fienden.

KLs återkommande och arroganta ordval om HOL är "det förtjusande exet" eller "er förtjusande målsägande".

Intressant nog har ÅK hamnat i samma fack:

"Den förtjusande", "den här
förundersökningsledaren" samt* "din så
kallade förundersökningsledare."

Det är drama och förstärkningsord:

"fruktansvärd, fruktansvärd", "förskräckligt", "fruktansvärt obehagliga erfarenheter av Lukas Eriksson", "Lukas Erikssons fullkomligt bristande omdöme", "omdömeslös och integritetskränkande", "vanvettigt","inte speciellt omdömesgill", "den absolut dåliga smaken".

Folk har blivit så "ohyggligt lidande av hans jävla framfart, förlåt att jag svär men jag är så trött på honom…"

Att hon själv är den som går fram som ett lok tycks gå henne förbi.

Hela hennes liv har han förstört. Likt HOL.

"Jag har väl redan fått genom din förundersökningsledare mitt liv totalt förstört och krängt så det räcker och blir över."
Senast redigerad av develi 2020-11-07 kl. 01:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in