2020-11-06, 17:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Bästa beviset är ju att lägga ut P7 på docdroid
Jättebra idé. Sharing is caring.
Citera
2020-11-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla andra lägger ut aktbilagorna de/vi får tag på. Varför gör inte du det?

Jag har lagt ut det mesta jag har, men det är väl inte intressant med ett blad om resultat av en P7 jag har talat om innehållet, så vad är det med dig? Aktbilaga 165 kan du begära ut själv. Andra lägger ut ? Ja ofullständig FU lade du ut som saknade 4 aktbilagor är väl det korrekta.

Citat:
LÄKARINTYG Dnr. 820-4160 RÄTTSMEDICINALVERKET enligt 7 §lagen (1991:204 1) om särskild personutredning i brottmål, m.m.
Mål nr. B 5822-20 aktb 165

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Browser har läst dagboksblad.
Lögn.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Senast redigerad av Browser 2020-11-06 kl. 17:32.
Citera
2020-11-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla andra lägger ut aktbilagorna de/vi får tag på. Varför gör inte du det?

FYI, det går att läsa vad Browser skriver om domstolsdokument i tråden om "Freya" som dömdes för våldsamt motstånd bl.a. i somras, (FB) Freja nedbrottad av vakter 3 feb 2018 och nu dömd till fängelse , förslagsvis börja från inlägg #600 eller så, och särskilt bilda sig en uppfattning om hur trovärdig browser är när användaren påstår sig citera eller återge fakta ur handlingar.

Tl;dr: browser har för vana att ljuga om innehållet i domstolhandlingar.
Citera
2020-11-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag har lagt ut det mesta jag har, men det är väl inte intressant med ett blad om resultat av en P7 jag har talat om innehållet, så vad är det med dig? Aktbilaga 165 kan du begära ut själv. Andra lägger ut ? Ja ofullständig FU lade du ut som saknade 4 aktbilagor är väl det korrekta.

Lögn.

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Lägg ut skiten nu. Du parasiterar ju på det andra begär ut. Och du har mage att klaga på Picasso2 som fixade så den efterlängtade fupen dök upp här. Vad har du bidragit med annars?
Citera
2020-11-06, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lägg ut skiten nu. Du parasiterar ju på det andra begär ut. Och du har mage att klaga på Picasso2 som fixade så den efterlängtade fupen dök upp här. Vad har du bidragit med annars?

Picasso lade ut en aktbilaga resten lade jag ut och då hade jag även den aktbilagan. Så utan mina aktbilagor hade du fått läsa en enda aktbilaga. Ta ut själv du har inte lagt något i denna tråd.
Sluta tjata och ta ut lite själv och sitt inte och ta för givet att andra skall serva dig. Ni är inte ens kapabla att ta ut en hel FU.
Citera
2020-11-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är anmärkningsvärt att media duckar för att nämna bakgrundsrelationen. Det är väl egentligen bara Elisabet Höglund som tagit bladet från mun?
I många andra liknande fall är det självklart att redovisa vad för relation parter kan ha.
Man vill såklart ej kasta någon skymf över brottsoffret, men detta blir ungefär som att någonting ska skyddas då anonymiteten inte kan ha någon annan egentlig förklaring.

Som man bäddar får man ligga? Val av partner = Skyll dig själv?
Eller varför ser man så skört på bakgrunden?

Jag kan bara gissa att det beror på att media (knappast ingen) inte kan förklara hur en "ansenlig" advokat som Henrik levt med en kvinna som senare på tidsaxeln flippar till vad hon nu blivit.
Det blir en skymf mot Henrik om man väljer att berätta bakgrunden eftersom man därmed underminerar hans trovärdighet som brottsoffer, då han kan komma att anses ha dåligt omdöme som valt en sådan galning som partner.
Man vill inte meddela att kvinnan ifråga är rabiat skogstokig, livsfarlig etc etc i samma kontext som man berättar att hon även är vald av samt hon har valt Henrik som kärlekspartner under flera år.

Juridiskt är ju relevant, då ingetdera är maskat i fup gällande bakgrundsrelationen. Den är snarare bärande till varför dessa händelser sedermera skett.
Faktorn lär också med all tydlighet genomsyra domslut och fortsättning vidare, för som tur är fungerar domstolarna som dom skall vid sådana känsliga frågor.

Tänker fortsätta lite..
Det kokar ju ned till två alternativ som jag ser det;
Antingen förtjänar Henrik lite skymf för att han valt en sådan toka som partner,
Eller också kanske jag har rätt? Något avsevärt har under tid brakat inuti henne, och hon är kanske inte samma person då, som nu senare?

Någon annan är givetvis välkommen att fylla på med fler alternativ, men jag kan på förhand säga att detta är dom enda två obekväma alternativen som existerar, oavsett hur mkt man investerat i ståndpunkt genom denna tråd.
Jag tror att du har rätt. Media vill skydda HOL. Det är ju tyvärr inte någon merit i allmänhetens ögon att
ha varit partner eller gift med en sådan person som Karin tycks vara. Om det sedan är så att det ev. finns förklaringar till varför K har blivit sådan är det inte många som bryr sig om. HOL får stå med skammen att ha haft dåligt omdöme. Därför försöker media att mörka relationen i den mån det går.
Citera
2020-11-06, 18:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Lögn.[/i]

Nej då. Du påstod att en RPU var utförd (Utvidgad P7a, vård 7a) i dagboksblad.

Picasso2 frågade:

Jag sa att det är överstruket:

Så ut med P7an istället för att gaffla om dina egna felaktiga påståenden i tråden.

Du, E08 och Rotesau verkar ha svårt att läsa dagboksblad?
Senast redigerad av develi 2020-11-06 kl. 18:08.
Citera
2020-11-06, 18:04
Medlem
Citat:
Picasso lade ut en aktbilaga resten lade jag ut och då hade jag även den aktbilagan. Så utan mina aktbilagor hade du fått läsa en enda aktbilaga. Ta ut själv du har inte lagt något i denna tråd.
Sluta tjata och ta ut lite själv och sitt inte och ta för givet att andra skall serva dig. Ni är inte ens kapabla att ta ut en hel FU.

Den första omaskade dagsaktuella bilden (förutom biblioteksbilden) på KL, vem fixade den?
Citera
2020-11-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att du har rätt. Media vill skydda HOL. Det är ju tyvärr inte någon merit i allmänhetens ögon att
ha varit partner eller gift med en sådan person som Karin tycks vara. Om det sedan är så att det ev. finns förklaringar till varför K har blivit sådan är det inte många som bryr sig om. HOL får stå med skammen att ha haft dåligt omdöme. Därför försöker media att mörka relationen i den mån det går.

Det sista de bryr sig om när de rapporterar är hans livsval.

Det ligger dock en infekterad vårdnadstvist i botten. Våld mot barn osv. Därav pressetiken. Jag har delat i tidigare inlägg hur redaktionerna resonerar.

Arbogakvinnan hette hon ju i början vid rättegång och det skrevs inte något om relation.

I annat fall så var någon ”mannen” men blev sedan den mördande morbrorn.
Jag respekterar att du tror det beror på att skydda HOLs livsval men jag är av annan åsikt.

Sen blir det lite konstigt ju som någon var inne här idag på att i t.ex Efterlyst så pratas det om två jurister som är i luven på varandra men av etiska skäl, inte bara för HOLs skull utan hela gängets, så måste utgivarna dra gränsen någonstans.

Hur det än är så förstår väl de flesta att det är exfrun.
Citera
2020-11-06, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hört talas om pressetik och att de kan åka på stämning om de lämnar ut hennes namn?
Hon har gått ut i två intervjuer, båda maskade på hennes begäran.
Blurrat, Kalle Anka röst och video filmad från ryggsidan.
Det är givet att ingen går ut med namn och namnger henne.
KL anmäler allt och alla.

Höglund är stendum så hon är ingen att ha som referens.
Citera
2020-11-06, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hört talas om pressetik och att de kan åka på stämning om de lämnar ut hennes namn?
Hon har gått ut i två intervjuer, båda maskade på hennes begäran.
Blurrat, Kalle Anka röst och video filmad från ryggsidan.
Det är givet att ingen går ut med namn och namnger henne.
KL anmäler allt och alla.

Höglund är stendum så hon är ingen att ha som referens.

Grejen blir ju att de inte ens kan berätta varför de inte kan gå in på närmare vem hon är.

Ofta är det väl i stil med någon ”i nära relation”.

Så gör de även nu i Pandemitider. De kan veta att någons morsa insjuknat och därför måste nån politiker i karantän. Men de skriver då att det är någon i personens ”närhet”.

Fint på ett sätt att de stramat upp det lite men i detta fall så blir det bara rätt så krystat. Men i slutändan då vettigt pga ”familjesituationen” och samtidigt en bedömning av allmänintresset och nyhetsvärdet.

Nu ska HOL t o m hängas ut för att ha gift sig med denna galning. Man får se det positivt - han tog smällen så inte någon annan behövde genomleva detta. Tack HOL! Sen hennes första man - som våldtog henne enligt hennes vanligtvis så trovärdiga uppgifter - ska också ha en stor eloge som höll henne borta från andra män på den gamla goda tiden!
Citera
2020-11-06, 18:26
Medlem
Citat:
Om du tror att du lagt ut hela FUn så är du så fullständigt ute och cyklar här också. Som i många andra inlägg. Det som ligger ute är förundersökningsPROTOKOLLET. Förundersökningen, den du kallar FU, består även av en slask som ofta är lika stor som själva fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in