2020-10-24, 07:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Vem som bryr sig? Tja..Polisen? Domstolarna? Den icke-kriminella, icke-våldsbenägna allmänheten, folk med tilltro till och respekt för rättssamhället? Normala människor med empati för barnen som ju skulle mista sin enda trygghet om deras älskade pappa mördades, den enda fungerande och ansvarstagande förälder de haft under de senaste 10 åren?

Synd att hon inte lyckades komma ur missbruket innan det gick så långt att soc bedömde henne som olämplig som vårdnadshavare. Synd att hon inte blev avgiftad och nykter utan fortsatte år ut och år in att ramla runt på stan och skada sig och belasta sjukvården, fortsatte slåss med poliser och bedra folk, lockade tonåriga tilltänkta torpeder att begå brott och delade ut miljoner i guldtackor till gamla bankrånare för beställt mord. Synd att hon inte insåg att det var hennes slag, förnedrande och våld mot familjen, skammen över hennes uppträdande, som gjorde att barnen inte ville ha umgänge med henne. Synd att anhanget som pepprar henne att fortsätta försöka ta död på sina barns pappa för det lidande och kaos hon åstadkommit själv ännu finns i tråden
.

Väldigt bra skrivet. Vartenda ord! Det är människor där ute som beter sig likt "karlarna" i den här tråden som har bidragit till att Karin hamnat på botten. De som förringar hennes brott, de som tycker att hon har rätt att mörda den person som tagit hennes barn, de som enbart ser att hon är missförstådd, de som ger henne sprit (glögg?) för det är vad hon vill ha, de som ger henne en sängplats i utbyte av sex, de som möjliggör hennes fortsatta missbruk och låter hennes psykiska störningar frodas och till och med peppar henne att fortsätta försöka mörda. De har starkt bidragit till var hon befinner sig idag. Karin bär det största ansvaret men har sannerligen fått skjuts fram till stupet.

Karin kan bara bli hjälpt när hon kommer bort från dessa människor. Synd att det ska behöva gå så
långt som till inlåsning för att både Karin och hennes före detta familj ska få chans att hela.
Citera
2020-10-24, 07:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det finns extremt många fyllemord, så det finns en hel del som vill döda. Du vinner ingenting på att prata smörja om dom som inte delar din bubbla. Det handlar inte heller om K sexliv eller ert eviga överdrivna svagbegåvade chattande om ovidkommande saker som inte har med dom här misstänkta brotten att göra.
Hon kommer inte dömas mer för att du hittar på enmassa diagnoser och titlar tagna ur luften. Så kocko det är dom inlägg som rapat om samma dösnack hela tiden. Pinsamt låg nivå för att vara en brottstråd.
Alla har inte er åsikt och fler verkar känna K vilka delger betydligt mer saklig information än en massa påhittade titlar och diagnoser. Vem fan bryr sig om hon vill ta död på sin fd osmakliga make?
Hon får hedersplats på Hinseberg och jag förstår henne fullt ut. Ta aldrig en kvinnas barn ifrån henne då blir hon livsfarlig. Det är synd att hon inte lyckats bara.

Jo det är precis det alkoholister gör knäar och vräker ur sig. Det tillhör!
Du är helt störd:
Citat:
Hon får hedersplats på Hinseberg och jag förstår henne fullt ut. Ta aldrig en kvinnas barn ifrån henne då blir hon livsfarlig. Det är synd att hon inte lyckats bara.
1. Att snöa inne på hjärnblödningar som orsak till ett uppenbart stört beteende långt innan den första minimala stroken är trådens kardinalfel.
Det är i huvudsak tre nick som fortsätter, de flesta andra har kommit till sans efter FUP.

2. Att leta fel såsom frontallobsdemens samt hjärnskador när KL uppvisar ett extremt stört beteende redan i tidig ålder är trådens nästa fel.

Det stämmer inte med varken kronologi eller det sluga predatoriska beteende som KL uppvisar.

Det stämmer inte med det repetitiva mönster KL har av affektstörningar, gränslöshet, omoral, promiskuitet, skrupelfritt och manipulativ beteende.

Det överensstämmer helt med en personlighetsstörning.

3. Att lalla om fylla är likaså att springa hennes ärenden på andra oskyldiga människors bekostnad. Hon agerar nykter när hon planerar mord. Hon smygsuper inför barnen och hon kommer full till träning och skämmer ut dem.

Det är nämligen att falla in i KLs eget förljugna värld av fysiska tillstånd och fysika sjukdomar som uppförstoras.
Att skylla på än det ena och än det andra.

Hon kallar sin mor för hora och hon dör redan januari 2012.
Hon kommer även full på mammans julmiddag där barnen är med.

Absolut ingenting av det KL sysslar med kan tillskrivas nåt cerebralt - eftersom allt ska sättas i ett sammanhang, granskas kronologiskt - samt i förhållande till hennes fysiska och psykiska funktionsnivå.
Hon har affektstörningar långt innan 2012 och hon slår allt och alla.

KL är fullt kapabel att bedra (främst) män, hon är fullt kapabel på att få folk att agera för egen vinnings skull.
KL blåser förtroenden. Det är lån, lägenheter- vänner som hjälper henne skuldsätter hon.
Transaktioner till kontot skiter hon i att betala.
Hon ränner hellre på krogen och äter ute.

Hon använder specialtelefoner och chattar för grovt kriminella, byter SIM och telefoner.
Hon skriver brev, mail, överklagar och är fullt kapabel att försöka bedra rättsväsenden i spaltkilometer av dagboksblad.

Det går att fortsätta hur länge som helst med kognitiva funktioner som skulle göra vilken dement, hjärnskadad, söndersupen person grön av avund.

KL vore död för länge sen om 1/3 av hennes patetiska sjukdomsdrama vore sanna.

Och vidrigast av allt i hennes besatthet som borde få varje persons varningsklockor att ringa:

KL skiter totalt i barnen och har gett sig på dem fysiskt. Hon har utsatt dem för stor fara via att låsa in dem som små.
För många år sen.
Hon har svikit sina barn om och om igen och hon använder dem som redskap mot HOL.
Som ett argument att komma åt honom.

Det finns ingen anledning att förmildra och försköna hennes framfart och samtidigt göra henne en björntjänst.
Hon lever i total förnekelse och det sista hon behöver är sådana som dig ditt vider.
Du underhåller och bejakar hennes störda beteende.
KL behöver förändras. Hon behöver stöd och behandling och inte falsk omsorg.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 07:40.
Citera
2020-10-24, 07:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du är helt störd:

1. Att snöa inne på hjärnblödningar som orsak till ett uppenbart stört beteende långt innan den första minimala stroken är trådens kardinalfel.
Det är i huvudsak tre nick som fortsätter, de flesta andra har kommit till sans efter FUP.

2. Att leta fel såsom frontallobsdemens samt hjärnskador när KL uppvisar ett extremt stört beteende redan i tidig ålder är trådens nästa fel.

Det stämmer inte med varken kronologi eller det sluga predatoriska beteende som KL uppvisar.

Det stämmer inte med det repetitiva mönster KL har av affektstörningar, gränslöshet, omoral, promiskuitet, skrupelfritt och manipulativ beteende.

Det överensstämmer helt med en personlighetsstörning.

Att lalla om fylla och hjärnskador är likaså att springa hennes ärenden på andra oskyldiga människors bekostnad.
Det är nämligen att falla in i KLs eget förljugna värld av fysiska tillstånd och fysika sjukdomar som uppförstoras.
Att skylla på än det ena och än det andra.

Absolut ingenting av det KL sysslar med kan tillskrivas nåt cerebralt - eftersom allt ska sättas i ett sammanhang, grandskas kronologiskt samt i förhållande till hennes fysiska och psykiska funktionsnivå.

KL är fullt kapabel att bedra män, hon är fullt kapabel på att få folk att agera för egen vinnings skull.
KL blåser förtroenden på tagna lån, lägenheter som vänner ordnar skuldsätter hon.
Transaktioner till kontot som hon skiter i att betala.
Hon använder specialtelefoner och chattar för grovt kriminella, byter SIM och telefoner.
Hon skriver brev, mail, överklagar och är fullt kapabel att försöka bedra rättsväsenden i spaltkilometer av dagboksblad.

Det går att fortsätta hur länge som helst med kognitiva funktioner som skulle göra vilken dement, hjärnskadad, söndersupen person grön av avund.

KL vore död för länge sen om 1/3 av hennes patetiska sjukdomsdrama vore sanna.

Och vidrigast av allt i hennes besatthet som borde få varje persons varningsklockor att ringa:

KL skiter totalt i barnen och har gett sig på dem fysiskt. Hon har utsatt dem för stor fara via att låsa in dem som små.
För många år sen.
Hon har svikit sina barn om och om igen och hon använder dem som redskap mot HOL.
Som ett argument att komma åt honom.

Det finns ingen anledning att förmildra och försköna hennes framfart och samtidigt göra henne en björntjänst.

Ändå har allt detta passerat kollegor & arbetsgivare och hennes egen make obemärkt i åratal...

I vart fall fram tills det briserar. Då rullar allt upp på relativt kort tid.
Det går inte annat än att instämma i att hon är en livsfarlig rabiat fyllekärring, men är det verkligen ingen som funderar över hur hon klarat sig i karriären, eller hur Henrik ens kunde gifta sig med henne och bilda familj, mot bakgrund av detta rabiata beteende?
Besitter hon sådan självkontroll att hon kan växla mellan att vara en balanserad och gedigen person, till att i det fördolda agera lika klantigt som vansinnigt/aggressivt?

Ska det verkligen vara så svårt att begripa att hon inte alltid varit som beskrivs genom fup?
Det finns en solklar anledning att i vart fall söka/fundera över ett förmildrande, och det är detta enorma gap mellan Karin nu och Karin då som person.

Som flera beskriver henne efter att ha läst på, så får man bilden att hon vandrat genom livet som en lös kanon ständigt omgiven av alkoholdoft och enbart skapat oreda vart hon än tar sig fram.
Jag är av uppfattningen att hon behöver hjälp, snarare än straff. Straffet kan dock vara början på hjälp i detta, då jag är lite nyfiken på om den gamla Karin finns kvar där inne någonstans.
Citera
2020-10-24, 07:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ändå har allt detta passerat kollegor & arbetsgivare och hennes egen make obemärkt i åratal...

I vart fall fram tills det briserar. Då rullar allt upp på relativt kort tid.
Det går inte annat än att instämma i att hon är en livsfarlig rabiat fyllekärring, men är det verkligen ingen som funderar över hur hon klarat sig i karriären, eller hur Henrik ens kunde gifta sig med henne och bilda familj, mot bakgrund av detta rabiata beteende?
Besitter hon sådan självkontroll att hon kan växla mellan att vara en balanserad och gedigen person, till att i det fördolda agera lika klantigt som vansinnigt/aggressivt?

Ska det verkligen vara så svårt att begripa att hon inte alltid varit som beskrivs genom fup?
Det finns en solklar anledning att i vart fall söka/fundera över ett förmildrande, och det är detta enorma gap mellan Karin nu och Karin då som person.

Som flera beskriver henne efter att ha läst på, så får man bilden att hon vandrat genom livet som en lös kanon ständigt omgiven av alkoholdoft och enbart skapat oreda vart hon än tar sig fram.
Jag är av uppfattningen att hon behöver hjälp, snarare än straff. Straffet kan dock vara början på hjälp i detta, då jag är lite nyfiken på om den gamla Karin finns kvar där inne någonstans.
Det har inte passerat obemärkt.

Självklart behöver hon hjälp men inte den hjälp som varken du, E08 eller Browser promotat hittills.

Jag hoppas du klarnar till. Du har uppenbart grundlurats av en manipulativ person.

Läs på om high functioning BPD så inser även du att en sån mycket väl klarar en karriär.
Om hon nu har den störningen återstår att se. Det var ett exempel som dock är överensstämmande i mångt och mycket.
Citat:
Här är lite intressant läsning om BPD vid skilsmässa, ur en mer juridisk aspekt.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 08:15.
Citera
2020-10-24, 08:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Det har inte passerat obemärkt.

Självklart behöver hon hjälp men inte den hjälp som varken du, E08 eller Browser promotat hittills.

Jag hoppas du klarnar till. Du har uppenbart grundlurats av en manipulativ person.

Läs på om high functioning BPD så inser även du att en sån mycket väl klarar en karriär.
Om hon nu har den störningen återstår dock att se. Det var ett exempel som dock är mycket överensstämmande.

I flera sidor rantas det på om hennes haveri, till synes obekvämt och rent av tabu att ens fundera på hur eller varför hon havererat i relation till hennes tidigare år.
Jag har inte lurats av henne, då min egna erfarenhet enbart omfattar hennes beteende som beskrivs genom fup.
Vill minnas att jag bland mina första inlägg i denna tråd skrev att jag inte skulle vara minsta förvånad om hon ligger bakom. Det är väl klarsynt om något?
Det jag vet och fått till mig gällande hennes bakgrund, har mestadels kommit från personer som upplevt och levt kring henne förr.
Strimmor av den beskrivna personen finns än idag, tillräckligt för att förstå att hon inte alltid varit som beskrivet i fup.

Köper inte helt någon diagnosbeskrivning även om det må vara relevant i vissa valda delar, då hon omöjligt kan ha levt 24/7 flera år utan att något uppdagats antingen genom ämbete eller privat.
Skit i rykten/tråduppgifter/mediauppgifter osv, men det går att odiskutabelt konstatera att hon tagit sig fram som hovrättsaccessor samt landat ett familjebildande med en i övrigt klarsynt vaken man (Henrik).
Jag vill poängtera att hon merparten av sina år levt klanderfritt och framgångsrikt, och en människa kan i min värld omöjligt i det fördolda agerat gränsöverskridande mordisk fyllekaja och samtidigt ta sig runt i samhället som hon i tidigare år gjort.

Jag sitter ej på något självklart svar om hur allt kommer sig, men jag tror lite på en vädjan till hennes tidigare person om hon ska ha någon form av hjälp.
Tror mer på det, än att sitta i sida in och sida ut och repetera vilket djävla svin hon är (ej riktat mot dig).

Redigering mot bakgrund av din redigering:
Det är givet intressant med beskrivningen BPD, många träffpunkter finns. Men det brister också i viktiga träffar, och det gäller nog främst att hon flera år levt på bra.
Förfallet kom inte gradvis, det kom ganska abrupt. Klart att någon diagnos föreligger, men oftast kommer väl varningsklockor först?
I Karins fall klappade allt ihop på så kort tid att jag har svårare att se diagnos som främsta orsak.

Om jag skulle gissa, skulle jag snarare gissa att något rent medicinskt inträffat, men som passerat henne själv relativt obemärkt.
Det kan räcka med ett tillfälle av huvudvärk och yrsel, sen klickar något fel däruppe?
Detta ligger dock långt utanför mitt kunskapsfält.
Senast redigerad av rotesau 2020-10-24 kl. 08:23.
Citera
2020-10-24, 08:21
Medlem
develis avatar
Citat:
I flera sidor rantas det på om hennes haveri, till synes obekvämt och rent av tabu att ens fundera på hur eller varför hon havererat i relation till hennes tidigare år.
Jag har inte lurats av henne, då min egna erfarenhet enbart omfattar hennes beteende som beskrivs genom fup.
Vill minnas att jag bland mina första inlägg i denna tråd skrev att jag inte skulle vara minsta förvånad om hon ligger bakom. Det är väl klarsynt om något?
Du har haft helt fel när hjärnblödning skett tidsmässigt, i vilken omfattning de varit och likaså om knivskärning buk.

Detta har du haft som huvudsakliga argument för att bortförklara KLs beteende och ta hennes parti.

Jag antar det i huvudsak är uppgifter från henne?
Då har hon manipulerat dig likt alla andra.
Det är beklagligt och inte nåt att göra åt.

Det är dock värre om man fortsatt springer hennes ärenden efter aktuellt FUP och ihop med tidigare uppgifter.
Det kan man dock göra nåt åt.

La två spoilers du kan läsa vid tillfälle i förra inlägget.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 08:25.
Citera
2020-10-24, 08:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Du har haft helt fel när hjärnblödning skett tidsmässigt, i vilken omfattning de varit och likaså om knivskärning buk.

Detta har du haft som huvudsakliga argument för att bortförklara KLs beteende och ta hennes parti.

Jag antar det i huvudsak är uppgifter från henne?
Då har hon manipulerat dig likt alla andra.
Det är beklagligt och inte nåt att göra åt.

Det är dock värre om man fortsatt springer hennes ärenden efter aktuell FUP och ihop med tidigare uppgifter.
Det kan man dock göra nåt åt.

La två spoilers du kan läsa vid tillfälle i förra inlägget.

Läste, och intressant. Jag redigerade mitt inlägg efter ditt.

Nej, det jag förmedlat kommer inte från henne själv utan det kommer dels ur mina egna observationer, men också dels från personer ur hennes historia som känt henne länge både genom yrkesutövning såväl som privat.
Jag har förvisso talat med henne under denna pågående utredning, men jag tar inte ett ord hon själv säger för sanning då jag som sagt känns vid hennes förfallna jag.
Citera
2020-10-24, 08:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Läste, och intressant. Jag redigerade mitt inlägg efter ditt.

Nej, det jag förmedlat kommer inte från henne själv utan det kommer dels ur mina egna observationer, men också dels från personer ur hennes historia som känt henne länge både genom yrkesutövning såväl som privat.
Jag har förvisso talat med henne under denna pågående utredning, men jag tar inte ett ord hon själv säger för sanning då jag som sagt känns vid hennes förfallna jag.
Då har hon blåst personer i hennes historia och det är sekundär manipulation.
Vilket du i sin tur trott på.
Lögner kan ta sig fram som en skogsbrand.

Hur som haver är hon extremt bedräglig och hon är inte den första att kunna hantera avancerade yrken eller ro i land företag med miljonomsättning.
Femme fatale som blev Femme letal...

Nåt gör dock att fasaden krackelerar, om det så är en livskris (upplevs som nederlag el kränkning) eller att balla ur via droger el alkohol.
Inte ett dugg ovanligt, personer med p-störningar kommer tyvärr inte med en varningstext.

Och ja. Hon behöver få professionell hjälp, medicinsk terapi - efter behandling av missbruk.
För sin skull. För barnens skull i huvudsak.
Citat:
I Karins fall klappade allt ihop på så kort tid att jag har svårare att se diagnos som främsta orsak.
Nej. Nej. Nej.

I FUP ses mångårig problematik gällande beteende.

Vad jag citerade är att hon hållit tingen i schack utåt även om hon ballat ur på fyllan (promiskuöst beteende). Kastat tallrikar, kallat sin mor hora osv osv.
Hon håller ihop dagtid, high functioning, men ballar främst ur hemma och mot närstående.

Sen går det utför i jämn takt när fyllan tilltar.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 08:54.
Citera
2020-10-24, 08:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Då har hon blåst personer i hennes historia och det är sekundär manipulation.
Vilket du i sin tur trott på.
Lögner kan ta sig fram som en skogsbrand.

Hur som haver är hon extremt bedräglig och hon är inte den första att kunna hantera avancerade yrken eller ro i land företag med miljonomsättning.
Femme fetale som blev Femme letal...

Nåt gör dock att fasaden krackelerar, om det så är en livskris (upplevs som nederlag el kränkning) eller att balla ur via droger el alkohol.
Inte ett dugg ovanligt, personer med p-störningar kommer tyvärr inte med en varningstext.

Och ja. Hon behöver få professionell hjälp, medicinsk terapi - efter behandling av missbruk.
För sin skull. För barnens skull i huvudsak.

Så många som lurats så länge då?
Nej, någon genom hennes livshistoria bör reagerat tidigare om hennes störningar uppvisat sig, även om en diagnos kan kamouflera sig på ett högst avancerat vis.
Hon har ju verkat inom ett yrke där just uppmärksamhet föreligger, tänker jag...
Hon har ju inte suttit i en kub och arbetat ensam, utan egentligen konstant flera år omgivits av människor som har fallenheten att upptäcka saker, såväl inom ämbetet som hemma.
Är man advokat, åklagare, eller tjänstgör i domstolarna, så bär man i regel just karaktärsdraget uppmärksam.

Det känns lättvindigt att bara hänvisa till alkohol/droger/diagnoser, som om det skulle uppstått från ingenstans.
Med betoning på känns.
Jag kan mycket väl ha fel och det kan föreligga en diagnos som flugit under radarn, men det tar nog priset i så fall.
Jag känner mer att något abrupt skett som framkallat dessa sidor hos henne.

Sett till att hon ändå gått runt i detta svarta under flera år nu, tror jag chans till räddning är liten.
Även om någon form av återhämtning skulle ske, kommer ju livet för barnen och henne själv aldrig vara sig likt och i praktiken ej tänkbart.
Skadan är redan skedd, och det går liksom inte att dra ett streck över allt som nu skett.
Hon kommer ut om sisådär femton år, sen är det ett kort fortsatt liv på bänken eller under någon viadukt för henne tror jag. Hårt och otroligt tragiskt, men så tror jag.

Redigering:
Ja visst, "mångårig" problematik, men inte i förhållande till hur hon var innan.
Jag tycker man ska försöka se skillnaden ur aspekten vem hon var, kontra vem hon blivit, snarare än att hänga upp sig på en gängse definition av mångårig.
Med abrupt menar jag givetvis inte på en dag - Hennes förfall tog åratal, men hennes motsats var gällande betydligt längre.
Samt skillnaden mellan då och nu är milsvid.
Senast redigerad av rotesau 2020-10-24 kl. 09:02.
Citera
2020-10-24, 08:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Så många som lurats så länge då?
Nej, någon genom hennes livshistoria bör reagerat tidigare om hennes störningar uppvisat sig, även om en diagnos kan kamouflera sig på ett högst avancerat vis.
Se tillägg på ditt föregående tillägg.

Har du öht läst FUP eller är du faktaresistent?
Jag skrev även en spoiler om high functioning.
Att de klarar att kamouflera. Vissa tider på dygnet men inte mer. Ballar ur mot närstående. Ballar ur på fylla.

Ballar ur helt om fylla tar överhanden.
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 09:05.
Citera
2020-10-24, 09:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Se tillägg på ditt föregående tillägg.

Har du öht läst FUP eller är du faktaresistent?
Jag skrev även en SPOILER om high functioning.
Att de klarar att kamouflera. Vissa tider på dygnet men inte mer.Ballar ur mot närstående. Och ballar ur på fylla.

Läst 3/4-delar ungefär.
Jag skriver vad som känns, ställt mot vad jag har för uppfattning själv.
Jag skriver ju också att jag kan ha fel
Det går inte att applicera en beskrivning av en diagnos på Karin, särskilt inte om man inte har någon koll på hennes bakgrund.
Man kan ju inte läsa en fup, och sedan leta upp en diagnos på nätet och säga att såhär är det.
Däremot kan man säga att: Såhär kan det vara.
Citera
2020-10-24, 09:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Läst 3/4-delar ungefär.
Jag skriver vad som känns, ställt mot vad jag har för uppfattning själv.
Jag skriver ju också att jag kan ha fel
Det går inte att applicera en beskrivning av en diagnos på Karin, särskilt inte om man inte har någon koll på hennes bakgrund.
Man kan ju inte läsa en fup, och sedan leta upp en diagnos på nätet och säga att såhär är det.
Däremot kan man säga att: Såhär kan det vara.
Du kan fortsätta i samma hjulspår, du kan ignorera BPD ("leta upp en diagnos på nätet").

Men du kan inte ignorera och argumentera mot vad BPD de facto innebär.
Det märks mycket väl att du inte vet vad p-störningar är.
Så antingen fördjupar du dig och tar dig en funderare.
Det har jag gjort och jag har mer kött på benen än att googla..
Om så är fallet, att hon har en störning, så handlar det om att vara kapabel att sköta jobb.
Det handlar om att gå hem och balla ur vilket närstående och några i närmsta krets ser.
Det står mängder i FUP.

Du hör inte till hennes närmsta krets. Det är typiskt BPD likt andra p-störningar att spela rollspel inför andra och tappa masken hemma el på fyllan
Senast redigerad av develi 2020-10-24 kl. 09:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in