2020-04-16, 11:40
Medlem
showdowns avatar
Går det att koppla exfrun till denne gärningsman? Har hon t ex dömt honom i rätten tidigare?
Citera
2020-04-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Går det att koppla exfrun till denne gärningsman? Har hon t ex dömt honom i rätten tidigare?

De har inte hittat någon koppling alls.
Citera
2020-04-16, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tackar! 12 år, vi får se om de kommer överklaga och om domen ändras i hovrätten? Hoppas inte, 12 år låter bra!
Ja men då gissade jag rätt i går på 12 år. Om domen ändras i hovrätten så blir det förstås mer inte mindre.
Citera
2020-04-16, 13:16
Avslutad
Det var väl den gynnaren som blev gripen när de gjorde ett stort bankrån för ett antal år sedan. Vad gänget inte visste var att polisen redan hade span på dem som gamla förhärdade brottslingar. De såg när de träffats före. Tappa bort dem sen. Men de kunde plocka dem när de satt i nån lgh och räkna rånbytet som väl var nån miljon.
Glömmer inte filmen från banken där en av jepparna hysteriskt ropar Öpnaa valvet, öppnaa vaaalvet!

De borde ha fått livstid då hade man sluppit detta.
Citera
2020-04-16, 13:20
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja men då gissade jag rätt i går på 12 år. Om domen ändras i hovrätten så blir det förstås mer inte mindre.

Det beror helt på om de yrkade på mer än 12 år eller ej. Yrkades 12, o han överklagar kan han självklart inte få mer.
Citera
2020-04-16, 13:29
Medlem
Så återigen visade det sig vara en importerad kulturell apa som begått ett brott, han försökte mörda men lyckades inte när BO slogs för sitt liv.
För detta döms han till enbart 12 års fängelse vilket innebär att han kommer avtjäna 8 år sedan släpps apan ut för att kunna berika igen.

Denna kulturberikare har begått brott sedan 80 talet, skapat tusentals med brottsoffer och gång på gång har han fått låga skitstraff.
Anledningen till enbart 12 års fängelse är enligt tingsrätten, ja men han lyckades ju inte att döda sitt offer, som om det skulle spela roll, apan borde ha fått livstid för länge sedan och framför allt blivit utvisad men tyvärr tycker våra politiker att vi inte klarar oss utan dessa kulturella apor.
Citera
2020-04-16, 13:33
Medlem
George Wittigs avatar
Otroligt irriterande att man i Sverige bakar ihop alla brott till ett enda straff. Naturligtvis borde den åtalade ha fått 12 år för mordförsök plus två till fem år för grovt vapenbrott. Straffen avtjänas efter varandra.
Citera
2020-04-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Det beror helt på om de yrkade på mer än 12 år eller ej. Yrkades 12, o han överklagar kan han självklart inte få mer.
Jag har för mig att åklagaren från början yrkade på 12 till 14 år.
Då lär han väl kunna få lite mer. Tycker det känns lite som om det iallafall varit en snäll dom.
Citera
2020-04-16, 13:36
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk

Jag trodde åklagaren yrkade på 12 år men det var 14. Hovrätten får gärna höja till 14 år men jag tror inte de kommer bli så.
Citera
2020-04-16, 13:37
Medlem
De borde ha fått livstid då hade man sluppit detta.[/quote]

Knappast då det inte bara är han som gör sånna beställningsjobb. Var väl i detta fallet väldigt bra att han inte fick livstid så han antog sitt uppdrag som han så klantigt utförde och gjorde ett så dåligt jobb vilket gör att HOL tack och lov nu lever. Så det tackar vi för. Nu ska det bara fram bevis för den som beställt jobbet. För oavsett bevis eller inte så är det ju någon som beställt jobbet och som med rätta bör sättas i riktigt karantän Så är båda stoppade för ett tag. Så kan den familjen få lugn och ro, om nu det går efter allt hon ställt till med.
Senast redigerad av Smartart 2020-04-16 kl. 13:40. Anledning: Konstig meningsbyggnad
Citera
2020-04-16, 13:39
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Ja, du fick rätt Jag vill inte att du får rätt då du tror att han släpps efter åtta år. De får gärna hålla honom inlåst hela tiden.
Citera
2020-04-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Det var väl den gynnaren som blev gripen när de gjorde ett stort bankrån för ett antal år sedan. Vad gänget inte visste var att polisen redan hade span på dem som gamla förhärdade brottslingar. De såg när de träffats före. Tappa bort dem sen. Men de kunde plocka dem när de satt i nån lgh och räkna rånbytet som väl var nån miljon.
Glömmer inte filmen från banken där en av jepparna hysteriskt ropar Öpnaa valvet, öppnaa vaaalvet!

De borde ha fått livstid då hade man sluppit detta.
Det stämmer, dom vart gripna när dom räkna pengarna, drygt 8miljoner.. Aspudden var det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in