Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Just dom orden i den sitsen säger väldigt mycket om en person. Tror man att man ska dö så är det sina barn man tänker på oavsett om man är chockad.
Ämen va fan. Killen är skjuten och någon centimeter från döden, har precis slagits för sitt liv - en situation då man garanterat inte har riktig koll på prioriteringar och läget generellt - och ditt fokus och din analys är att HOL inte sätter sina barn i främsta rummet? För att du VET vad alla människor tänker på och säger i chock, i en sådan situation? Pajas.
Fattar inte detta behov som vissa i tråden har att hacka på brottsoffret. HOL kanske är en riktig skitstövel, vad vet jag, men kom då med belägg, något substantiellt (och något som är relevant för det som hänt - inte att han är gniden eller egoist eller har det för gott ställt eller äger en dyr tv). Och inte detta evinnerliga "Han har tagit allt från KL", "Han är skum" m fl vaga anklagelser.
Det är också slående att de som torgför uppfattningen att HOL är en dålig människa och/eller har någon sorts skuld i det hela sällan eller aldrig fördömer den/de som ligger bakom mordförsöket. Möjligen gör man sig lustig över att BR var klantig som inte lyckades ha ihjäl HOL. Det är för fan ett psykopatdrag om något.
alicia66, jag ser framför mig hur du och dina likar resonerar när ni läser om t ex en kvinna som blivit våldtagen och misshandlad av sin idiot till man, för hon bör väl nagelfaras beträffande sin kärlek (eller bristen på densamma) till sina barn? "Ja, ja, han våldtog och slog halvt ihjäl henne, men hon var ju för i helvete en riktig subba. Elak, snål, älskade inte sin barn, kanske lesbisk till och med!"