2020-04-05, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Så att i bästa fall för Billy kan det alltså bli så att han enbart döms för grovt vapenbrott för att åklagaren inte åtalat för annat???
Aldrig i havet. Jag besvarade om processen, å ena sidan ÅK, å andra sidan försvaret och sen är det upp till rätten.
Mordförsöket inkluderar ju kroppsskada.
Det är uppsåt och typ olycksfall i ämbetet som BR försöker med.
Jag skulle bara hota.F.låt. Typ.
Senast redigerad av develi 2020-04-05 kl. 18:57.
Citera
2020-04-05, 18:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aldrig i havet. Jag besvarade om processen, å ena sidan ÅK, å andra sidan försvaret och sen är det upp till rätten.

Ja, det skulle ju vara en skräll utan dess like om Billy endast torskade för grovt vapenbrott

Dessutom för ett vapen som inte har återfunnits.

Med lite tur kan han ju få maxstraffet på det som åklagaren yrkade, HR kommer väl att jämka om det blir så men fan vad gött det skulle vara om fanskapet fick fjorton år för sitt misslyckande.
Citera
2020-04-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Dessutom för ett vapen som inte har återfunnits.
Han har ju erkänt att han hanterat en pistol och skjutit så att vapnet inte hittats spelar ju ingen roll.
Citera
2020-04-05, 19:15
Medlem
Citat:
Mordförsöket inkluderar ju kroppsskada.
Det är uppsåt och typ olycksfall i ämbetet som BR försöker med.
Jag skulle bara hota.F.låt. Typ.
Ok så du hävdar att Billy alltså kan bli fälld för vapenbrott och något annat än mordförsök? Eller menar du att det kan bli ett "mildare" mordförsök så att det bara blir några år typ.
Citera
2020-04-05, 19:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok så du hävdar att Billy alltså kan bli fälld för vapenbrott och något annat än mordförsök? Eller menar du att det kan bli ett "mildare" mordförsök så att det bara blir några år typ.
Jag har redan gissat i tråden på 10 år för mordförsök, så det var mer allmänt om vad de försöker med.
Citera
2020-04-05, 19:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Det är ÅK framställan (mordförsök, grovt vapenbrott) som då advokaten och BR försöker tona ner till olaga hot.

Men det låter omöjligt att endast bli dömd för olaga hot då man erkänt att man skjutit?
Citera
2020-04-05, 19:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men det låter omöjligt att endast bli dömd för olaga hot då man erkänt att man skjutit?
Ja, men BR jobbar på fint med sina hot och inga kommentarer 🤣

Vet inte vad han sysslar med riktigt men det verkar röra det sig om försök till förkortad tid via lindrigare uppsåt.
Citera
2020-04-05, 20:03
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja, men BR jobbar på fint med sina hot och inga kommentarer 🤣

Vet inte vad han sysslar med riktigt men det verkar röra det sig om försök till förkortad tid via lindrigare uppsåt.

Det enda som skulle låta logiskt är ju isf att han skulle hota men var tvungen att försvara sig då HOL gav sig på honom. Både Billy och advokat verkar ju vara idioter,Billy skulle erkänt att han sköt honom för att markera, dvs grov misshandel. För då hade kanske rätten haft lite tilltro i hans berättelse.

Han kommer bli dömd för mordförsök då allt annat är ologiskt plus att rätten ser det som ett personligt angrepp då HOL är advokat, det kommer ju inte stå i domen men alla med lite förstånd kan ju räkna ut detta.
Citera
2020-04-05, 20:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det enda som skulle låta logiskt är ju isf att han skulle hota men var tvungen att försvara sig då HOL gav sig på honom. Både Billy och advokat verkar ju vara idioter,Billy skulle erkänt att han sköt honom för att markera, dvs grov misshandel. För då hade kanske rätten haft lite tilltro i hans berättelse.

Han kommer bli dömd för mordförsök då allt annat är ologiskt plus att rätten ser det som ett personligt angrepp då HOL är advokat, det kommer ju inte stå i domen men alla med lite förstånd kan ju räkna ut detta.
Han kör en slags blame-the-victim.
Om HOL inte blabla.
Så hade jag fått stå där med min skarpladadde pistol och bara hota.
Citera
2020-04-05, 21:51
Medlem
Citat:
Han kan väl inte dömas för olaga hot när han endast åtalats för mordförsök?

Jo, för dom yrkade själva på Olaga hot..
Citera
2020-04-05, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Utredningen fortgår mot KL och MR för anstiftan och medhjälp!
Om du seriöst tror något annat så är du totalt okunnig.
Att du inte kan läsa dig till detta är ju en självklarhet då det sker i det tysta tills den saknade bevisningen faller på plats för en häktning.
De kanske inte når ända fram men det får tiden utvisa!
De är alltså inte avskrivna ännu ska tilläggas!

Kan du skaffa en källa på MR som misstänkt medhjälpare eller skall du fortsätta vilseleda tråden med skitsnack? Jag visade ett förhör med Fredrik och vad han misstänktes för och det var alltså medhjälp till mordförsök. Jag visade också att han var avskriven från fallet, men du sitter och desinformerar tråden om annat. Nåväl det finns en till som står med i dagboksbladet sekretess E, så du som vet och kan allt här får steppa upp nu med lite backup.

Så häktade har ingen varit mer än B, och misstanke om medhjälp är avskrivet. Och K kunde åklagaren inte häkta.

Citat:
2019-11-05
FL: Men vi börjar med misstanken.
H: Mm.
FL: Fredrik S du delges medhjälp till försök till mord genom att ha främjat gärningen
genom att förse Billy R med bil att användas vid utförandet av och flykten efter
mordförsöket på Henrik Olsson Lilja, där Olsson Lilja sköts av Billy R den 6 september
2019, Norr Mälarstrand i Stockholm, med i vart fall ett skott, och Billy försökte skjuta
Olsson Lilja med ytterligare skott. Billy R uppvisade härvid synnerligen hänsynslöshet
och orsakade Henrik Olsson Lilja svår livshotande kroppsskada.
Slut på delgivningen.

Citat:
2020-03-03 SLUTLIGT BESLUT Avskrivet
2020-03-03 112 SLUTLIGT BESLUT - Fredrik S, City
åklagarkammare i Stockholm, Åklagarmyndigheten,
Lucas Eriksson
Kopia av Slutligt beslut (ej särskilt uppsatt), e-skickat till
City åklagarkammare i Stockholm, Åklagarmyndigheten,
e-postat till Advokat Bo Thorén, skickat med lösbrev till
Fredrik S
Expedieringsdatum: 2020-03-03
Citera
2020-04-05, 21:57
Medlem
LaLokals avatar
Citat:
Ja, precis.

Normalt folk gör adressändring vid flytt.
Sen dess har hon bytt mail, adress och gjort sig svårtillgänglig.
Att sen undanhålla adressen som misstänkt i en förundersökning vid mordförsök går i samma hjulspår och är rejält pantat.
Fast KL är bara omtänksam.

Bevis?
Problem med läsförståelsen igen?

Om hon pga bevisbrist inte kan dömas för anstiftan, så finns det ju verkligen bevis på att hon inte bott på sin folkbokföringssdress iallafall.

Tydligen kan det ge fängelse att bryta mot folkbokföringslagen. Oklart om det blir lika många år som anstiftan ger. Men iallafall nåt ,medan poliserna luskar vidare...

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/opbveR/tv-paret-zackari-bryter-mot-lagen-hade-ingen-aning-om-det
Senast redigerad av LaLokal 2020-04-05 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in