Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Förstår inte vad du vill komma med kommentaren mer än att du påvisar att du inte förstår vilka mekanismer som spelar in i en förundersökning. Bara för att man önskar något som du gör betyder det inte att det blir verklighet. Du kan ha den inställningen hur mycket du vill men det blir bara naivt.
Att du tycks tro genom ditt inlägg att någon som BR skulle prata om andra är bara skrattretande.
Skratta på du.
Jag skrev att det låter förunderligt att använda kriminella och KLs argument.
Att det är smartast att tiga.
Att det är idioter som talar sanning.
För övrigt anser jag att hans beteende i rätten inte gynnar hans position.
Lika lite som att köra "ingen kommentar" och börja anpassa sig efter att ha läst FUP.
ÅK har bevisbördan men har BR tänkt sig flytta fram positionerna via trovärdig argumentation har han hittills inte vunnit mark.
Jag antar att han är ute efter att förbättra oddsen.
Hade han levererat en story -
innan delgivning - som sammanfaller med hans påstådda hotbild och svamlat ihop what ever,
att han varit pressad, hotad och jagad av en rabiat störd kärring; legat i position tjänster och gentjänster aka skuld; att hon bett honom hota HOL
.... Så hade det låtit betydligt mer trovärdigt i relation till att det blir tumult och skott går av.
Han hade fått ett bättre flöde i sin story.
Om det sen stått sig gentemot bevisning är en annan femma.
Rätten bedömer sannolikhet och trovärdighet i en sammantagen bild.
Om A faktiskt stämmer så kan B låta mer trovärdigt.
Så nej.
Detta mantra om golande och smartast att tiga som en slags smart kriminell mall köper jag inte.