2019-12-04, 16:05
Medlem
Tjena_67s avatar
Vilka advokater är inblandade i försvaret?
Citera
2019-12-04, 17:12
Medlem
Instämmer. Kom den här uppgifter före, under eller efter KL satt häktad ?
Citera
2019-12-04, 17:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vilka advokater är inblandade i försvaret?
Salomonsson (KL), Nordbåge (BR) om de inte bytt sen dagboksblad runt 7/11.
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Instämmer. Kom den här uppgifter före, under eller efter KL satt häktad ?
Vet inte när hon satte sig i den jättesköna polisbilen men hon greps väl runt 1,5 timme efter skotten.
Blondinbella i all ära, nu så finns Blondinbilly.
Senast redigerad av develi 2019-12-04 kl. 18:00.
Citera
2019-12-04, 19:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
Ibland läser jag in för mkt i saker och blir konspiratorisk. Kommer en användare ensam med den här typen av info utan källa kan det vara disinfo. När användarnamnet dessutom har ”Karin C” i användarnamnet ringer mina konspirations klockor.
Ja man vet aldrig med vilseledande info vad ändamålet är.
Det är oavsett inte BRs hårfärg.

Om det inte finns källa är det väl mer konstigt att åsikten fortsätter vara i bruk.
Jag blev dock fundersam via att BR inte är så värst blond och undrade vad jag missat i media
Citera
2019-12-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja man vet aldrig med vilseledande info vad ändamålet är.
Det är oavsett inte BRs hårfärg.

Om det inte finns källa är det väl mer konstigt att åsikten fortsätter vara i bruk.
Jag blev dock fundersam via att BR inte är så värst blond och undrade vad jag missat i media

”Tack vare” uppgiften om det blonda håret fördes också en herr Ol@fsen in i tråden och skapade stor oreda.
Citera
2019-12-04, 20:31
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
”Tack vare” uppgiften om det blonda håret fördes också en herr Ol@fsen in i tråden och skapade stor oreda.
Ja, så var det ju.
Citera
2019-12-04, 21:07
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Salomonsson (KL), Nordbåge (BR) om de inte bytt sen dagboksblad runt 7/11.

Vet inte när hon satte sig i den jättesköna polisbilen men hon greps väl runt 1,5 timme efter skotten.
Blondinbella i all ära, nu så finns Blondinbilly.
Tack!
Citera
2019-12-08, 11:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Vem är "man" med viss reaktion?
Det är ju snarare du som fortsätter på samna spår via en artikel i dagens juridik?
Om HOLs sk distans till ärendet vill säga:
"Han har "valt att hålla sig borta från det här"?"
Nån annan hakade på med svag argumentation...

Är din bättre?

Snabb access och exit
Jag brukar ju trampa tillbaka i ärenden - Det vet du ju.

Det är inte bara jag som reagerar över Henriks vilja att hålla distans till sitt målsägande. Jag tror att många läsare finner uttalet i vart fall en smula märkligt.
Argumentation? Tja vi kan pröva det då.. Se inlägg nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Du menar lägenheten på Strandvägen med Gudfadern? Jo Karin pratade om den. Men nu pratar vi 10 år tillbaka. Roland Bjuhr och Mikael Ljungman med 355 miljoner som försvann.

Numera är Mikael Ljungman knarkbossen på Östermalm. Så det kan bli riktigt rörigt.
Han sponsrar ju ekonomiskt mycket av införseln av knark och annat skit. Är Bjuhr och Ljungman inblandade så kommer det stå ut på tiden med utredningen.

10år tillbaka kanske inte är så mycket om det rör sig om stora summor pengar?
Ljungman har ju sadlat om till någon form av juridiskt bevandrad goodguy med politiska förtecken på ytan.
Om man (Polis) ska nysta i detta, behövs informationsinhämtning av gamla kollegor i sfären runt Karin. En gissning är nämligen att det inte passerade obemärkt i perioderna Henrik haft umgänge med av dig nämnt namn.
Citera
2019-12-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

10år tillbaka kanske inte är så mycket om det rör sig om stora summor pengar?
Ljungman har ju sadlat om till någon form av juridiskt bevandrad goodguy med politiska förtecken på ytan.
Om man (Polis) ska nysta i detta, behövs informationsinhämtning av gamla kollegor i sfären runt Karin. En gissning är nämligen att det inte passerade obemärkt i perioderna Henrik haft umgänge med av dig nämnt namn.

Tack för återkoppling. Mikael är på ytan en trevlig man, men med ett jäkligt obehagligt våldskapital. Det är enorma stora knarkpengar som passerar den mannen. Många dumskallar här på forumet sitter och gnäller över skottlossningar i förorterna där småkillar säljer knark. Men Mikael är ju en av kungarna i de högsta knarkleden.

Det är det jag sagt hela tiden, Karin är oskyldig.
Är Mikael inblandad och eller Bjuhr så är Henrik riktigt stressad nu.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-12-08 kl. 12:49.
Citera
2019-12-08, 14:07
Medlem
Citat:
Tack för återkoppling. Mikael är på ytan en trevlig man, men med ett jäkligt obehagligt våldskapital. Det är enorma stora knarkpengar som passerar den mannen. Många dumskallar här på forumet sitter och gnäller över skottlossningar i förorterna där småkillar säljer knark. Men Mikael är ju en av kungarna i de högsta knarkleden.

På vilket sätt skulle denne Mikael kunna ha med detta dåd mot HOL att göra? Har killen mkt stålar borde han ju kunnat leja en bättre torped kan man tycka, om nu syftet var att släcka HOL
Citera
2019-12-08, 15:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
På vilket sätt skulle denne Mikael kunna ha med detta dåd mot HOL att göra? Har killen mkt stålar borde han ju kunnat leja en bättre torped kan man tycka, om nu syftet var att släcka HOL

Ljungman skulle nog aldrig skicka torped på någon, han är inte oantastlig.
Däremot har Ljungman antagonister som nog kan vara värda en tanke. Det var ju liksom inte Ljungman´s egna 355milj kr som försvann.
Det var ju bla Tjock-Steffes pengar som försvann. Det faller nog inte väl ut att blåsa Uppsalamaffian på miljonbelopp, och om man inte kommer åt Ljungman kanske man resonerar som så - att man kan komma åt folk som varit i hans närhet då det begav sig.

Det är ju minst sagt speciellt att två män vid ett tidigare tillfälle ska ha försökt trycka på Henrik en mobiltelefon med handgemäng och lös misstankegrad mot exfrugan som följd.
Vem var i andra änden?
Citera
2019-12-08, 15:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Inget att tacka för.
Han är mycket svår att komma åt, han har mycket väl lärt sig vara toppredator.

Henrik förefaller pressad då frågan om hans målsägande kommer upp. Han vill inte ha med detta att göra.
Jag är inte obenägen att hålla Karin i periferin, men det finns samtidigt indikationer kring Henrik själv som känns mycket tveksamma.
Däremot så tror jag det är omöjligt i text/bild kunna visa upp dessa tveksamheter. Det bygger ju på rykten, observationer, hörsägen toppat av egen slutledningsförmåga.
Skulle dock vara en tvist om polisutredning faktiskt innehåller något av detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in