Citat:
Begränsningarna är satta med tanke på att ALLA som inte är lika duktiga som du ska klara av att framföra sitt fordon utan fara för andra eller sig själva, OAVSETT VÄGLAG eller körvana.
Tyvärr så tror många att skyltad hastighet alltid är säker att hålla, om folk begrep att man måste anpassa hastigheten efter väglag och andra omständigheter så kunde den skyltade hastigheten vara högre.
Men nu fungerar det inte så, utan en massa söndercurlade idioter tror att man ALLTID HAR RÄTT att hålla minst skyltad hastighet och att det alltid är säkert att göra det, annars är det "någon annans fel".
Om du gladeligen kör på ett barn och tycker att det är bara barnets eller föräldrarnas fel, så är du en ändå större idiot än dom som tror att man alltid kan hålla skyltad hastighet. Tycker jag. PUNKT.
Ingenting handlar om "att kontrollera folk" eller att "sabotera för privatbilismen" utan det handlar om trafiksäkerhet med ett färre antal poliser efter vägarna, och möjligen att få in några slantar till statskassan.
Konspirationsteorierna om att kontrollera folk passar nog bättre i något annat sammanhang.
Tyvärr så tror många att skyltad hastighet alltid är säker att hålla, om folk begrep att man måste anpassa hastigheten efter väglag och andra omständigheter så kunde den skyltade hastigheten vara högre.
Men nu fungerar det inte så, utan en massa söndercurlade idioter tror att man ALLTID HAR RÄTT att hålla minst skyltad hastighet och att det alltid är säkert att göra det, annars är det "någon annans fel".
Om du gladeligen kör på ett barn och tycker att det är bara barnets eller föräldrarnas fel, så är du en ändå större idiot än dom som tror att man alltid kan hålla skyltad hastighet. Tycker jag. PUNKT.
Ingenting handlar om "att kontrollera folk" eller att "sabotera för privatbilismen" utan det handlar om trafiksäkerhet med ett färre antal poliser efter vägarna, och möjligen att få in några slantar till statskassan.
Konspirationsteorierna om att kontrollera folk passar nog bättre i något annat sammanhang.

Jag kör inte på några jävla ungar så du kan vara lugn. Däremot ser jag föräldrar hela tiden som rattsurfar och kliver rakt ut i gatan med småbarn och allt, helt utan att se sig för. Där har du de riktiga idioterna, inte jag som är uppmärksam och som ALLTID stannar för folk vid övergångsställen.
Men jo du är duktigt hjärntvättad och väldigt naiv om du inte ser att det finns en agenda som går ut på att förstöra så mycket som möjligt för privatbilismen.
Citat:
Det gör jag också, trots att det nästan aldrig är nödvändigt.
Citat:
Japp. Polarn fick sin från polisen. Typ 1 månad efter fortkörningen.
körde 9kmh för fort på en 70väg och 1500kr gick det på.
Då vi var på väg hem från en bandycupsmatch så delade vi på kostnaden .
Här i Kungsör har de extremt många fartkameror och mobila kameror som lastas på släpvagnar och dumpas vid varje motorvägspåfart eller där man kör ut ur en rondell.
http://www.laddy.se/visa-bild/1614/
Så ja, kör inte mer än 5km/h för fort på landsvägar är ni snälla.
Ska ni gasa så gör det på motorvägar.
körde 9kmh för fort på en 70väg och 1500kr gick det på.
Då vi var på väg hem från en bandycupsmatch så delade vi på kostnaden .
Här i Kungsör har de extremt många fartkameror och mobila kameror som lastas på släpvagnar och dumpas vid varje motorvägspåfart eller där man kör ut ur en rondell.
http://www.laddy.se/visa-bild/1614/
Så ja, kör inte mer än 5km/h för fort på landsvägar är ni snälla.
Ska ni gasa så gör det på motorvägar.
Det där är ju helt enkelt legaliserat rån som snutfittorna ägnar sig åt. De borde hängas på närmsta bensinmack tillsammans med sina skitungar. Så otroligt jävla löjligt, särskilt med tanke på att de själva ofta kör som idioter.
Fartkamerorna borde slås sönder tillsammans med politikernas skallar.
Fast vad menar du med "mobila kameror som lastas på släpvagnar och dumpas vid varje motorvägspåfart eller där man kör ut ur en rondell"?
Senast redigerad av Agens56 2022-02-20 kl. 06:14.
Senast redigerad av Agens56 2022-02-20 kl. 06:14.