Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Begränsningarna är satta med tanke på att ALLA som inte är lika duktiga som du ska klara av att framföra sitt fordon utan fara för andra eller sig själva, OAVSETT VÄGLAG eller körvana.
Tyvärr så tror många att skyltad hastighet alltid är säker att hålla, om folk begrep att man måste anpassa hastigheten efter väglag och andra omständigheter så kunde den skyltade hastigheten vara högre.
Men nu fungerar det inte så, utan en massa söndercurlade idioter tror att man ALLTID HAR RÄTT att hålla minst skyltad hastighet och att det alltid är säkert att göra det, annars är det "någon annans fel".
Om du gladeligen kör på ett barn och tycker att det är bara barnets eller föräldrarnas fel, så är du en ändå större idiot än dom som tror att man alltid kan hålla skyltad hastighet. Tycker jag. PUNKT.
Ingenting handlar om "att kontrollera folk" eller att "sabotera för privatbilismen" utan det handlar om trafiksäkerhet med ett färre antal poliser efter vägarna, och möjligen att få in några slantar till statskassan.
Konspirationsteorierna om att kontrollera folk passar nog bättre i något annat sammanhang.

Helvete vilket auktoritetstroende, hjärntvättat får du är.
"Trafikregler" och "Hastighetsgränser" är satta HELT UTAN annat än godtycke och åsikter från inkompetenta byråkrater som kommit upp sig genom att kyssa rätt bakparti.
"Trafikverket" består helt av inkompetenta byråkrater antingen utan kunskap eller "Forskare" som ger de forskningresultat som verket önskar.
Den som påpekar fakta som trafikverket inte gillar blir inte långvariga där.
Det är INGEN vetenskap eller kompetens inblandad i skapandet av "trafikregler".
Det är RENT tyckande och rövkyssande av politiker.
För övrigt hade jag då jag bodde i sverige alltid frontskylten monterad på ett sådant vis att den ej kunde ses av kameran.
Det har jag även nu, här på ön där vi har avsevärt färre kameror än i den tankeoförmögna, auktoritetstroende fårhagen sverige.
På inrådan av vår lokala trafikpolis för övrigt.
Och ja, ön tillhör formellt ett EU-land.