2022-03-19, 16:49
Medlem
Södra länkens fartkameror bötfäller ej & hammarbytunnelns. Vet för jag fått blixt en gång där i hela mitt liv och inget brev. Går att hålla 100-105 i södra länken vid rätt tillfällen även när max hastighet är 70 och då åt båda hållen.
Senast redigerad av fonzen 2022-03-19 kl. 16:52.
Citera
2022-03-19, 16:54
Medlem
Det är smutsigt på vägarna så din nummerskylt borde vara oläslig som min och då har de ingen bevis och det var mörkt
Citera
2022-03-19, 19:04
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Varför har du en för kameran synlig skylt fram?
Citera
2022-03-19, 19:59
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Begränsningarna är satta med tanke på att ALLA som inte är lika duktiga som du ska klara av att framföra sitt fordon utan fara för andra eller sig själva, OAVSETT VÄGLAG eller körvana.

Tyvärr så tror många att skyltad hastighet alltid är säker att hålla, om folk begrep att man måste anpassa hastigheten efter väglag och andra omständigheter så kunde den skyltade hastigheten vara högre.
Men nu fungerar det inte så, utan en massa söndercurlade idioter tror att man ALLTID HAR RÄTT att hålla minst skyltad hastighet och att det alltid är säkert att göra det, annars är det "någon annans fel".

Om du gladeligen kör på ett barn och tycker att det är bara barnets eller föräldrarnas fel, så är du en ändå större idiot än dom som tror att man alltid kan hålla skyltad hastighet. Tycker jag. PUNKT.

Ingenting handlar om "att kontrollera folk" eller att "sabotera för privatbilismen" utan det handlar om trafiksäkerhet med ett färre antal poliser efter vägarna, och möjligen att få in några slantar till statskassan.

Konspirationsteorierna om att kontrollera folk passar nog bättre i något annat sammanhang.

Helvete vilket auktoritetstroende, hjärntvättat får du är.

"Trafikregler" och "Hastighetsgränser" är satta HELT UTAN annat än godtycke och åsikter från inkompetenta byråkrater som kommit upp sig genom att kyssa rätt bakparti.

"Trafikverket" består helt av inkompetenta byråkrater antingen utan kunskap eller "Forskare" som ger de forskningresultat som verket önskar.

Den som påpekar fakta som trafikverket inte gillar blir inte långvariga där.

Det är INGEN vetenskap eller kompetens inblandad i skapandet av "trafikregler".

Det är RENT tyckande och rövkyssande av politiker.

För övrigt hade jag då jag bodde i sverige alltid frontskylten monterad på ett sådant vis att den ej kunde ses av kameran.

Det har jag även nu, här på ön där vi har avsevärt färre kameror än i den tankeoförmögna, auktoritetstroende fårhagen sverige.

På inrådan av vår lokala trafikpolis för övrigt.

Och ja, ön tillhör formellt ett EU-land.
Citera
2022-03-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Helvete vilket auktoritetstroende, hjärntvättat får du är.

"Trafikregler" och "Hastighetsgränser" är satta HELT UTAN annat än godtycke och åsikter från inkompetenta byråkrater som kommit upp sig genom att kyssa rätt bakparti.

"Trafikverket" består helt av inkompetenta byråkrater antingen utan kunskap eller "Forskare" som ger de forskningresultat som verket önskar.

Den som påpekar fakta som trafikverket inte gillar blir inte långvariga där.

Det är INGEN vetenskap eller kompetens inblandad i skapandet av "trafikregler".

Det är RENT tyckande och rövkyssande av politiker.

För övrigt hade jag då jag bodde i sverige alltid frontskylten monterad på ett sådant vis att den ej kunde ses av kameran.

Det har jag även nu, här på ön där vi har avsevärt färre kameror än i den tankeoförmögna, auktoritetstroende fårhagen sverige.

På inrådan av vår lokala trafikpolis för övrigt.

Och ja, ön tillhör formellt ett EU-land.
Du har helt rätt - bilarna är byggda för män som vill köra fort ,klarar av det och är inte rädda. Kärringar och fegisar vill hela tiden begränsa farten! Jag körde i Skåne för 3 år sedan under 15 minuter 242 km/timme med min BMW (tävlade mot en MC- tyvärr gick BMW inte fortare) På den sträckan fanns det inga kameror! Furt ska de gå - nu kör jag fort i Tyskland!
Citera
2022-03-19, 20:28
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
Du har helt rätt - bilarna är byggda för män som vill köra fort ,klarar av det och är inte rädda. Kärringar och fegisar vill hela tiden begränsa farten! Jag körde i Skåne för 3 år sedan under 15 minuter 242 km/timme med min BMW (tävlade mot en MC- tyvärr gick BMW inte fortare) På den sträckan fanns det inga kameror! Furt ska de gå - nu kör jag fort i Tyskland!

Här på ön är det inte många ställen man kan komma upp i sådana farter.

Nya motorvägen efter turistområdena, tunnlarna är väl egentligen det enda.

Mitt "rekord" på ön är 211 (enligt GPS) nattetid efter att installerat nytt insug, toppar och "underdrive" remhjul på MK7 an.

De enda som "mådde dåligt" av det var nog de turisttanter i en vit fiat 500 som jag passerade i tunneln sydgående.

De fick kanske lite knip när 2 ton amerikanskt 80 talslok passerade moppebilen i full fart med öppna cutouts.

Normalt sett är kurvorna för skarpa och fallhöjden för stor för allt för entusiastisk idiotkörning uppe på ön innanför motorvägsslingan.

Även med spidern.
Citera
2022-03-19, 20:41
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
HÄRLIGT!!!

inget jag gör "reguljärt" den "stora hunden" (mk7, inte jag, jag är kort och lönnfet) behöver inte skälla när lokalbefolkningens små Saxo GTI , Golfar och dylikt bjäbbar.

Jag VET vad jag och LSC klarar, och med detta behöver jag inget bevisa.

Så jag är sällan mer än 10-20 över skyltad fart.

Dock, barnsligt nog, det är lite kul att dra turister i hyrd Abarth Spider vid rödljus med en "krompråm" coupe från 1988.

Godnatt.
Citera
2022-03-31, 13:27
Medlem
Brev idag ifrån Polisen: Du är skäligen misstänkt för hastighetsöverträdelse

Körde 8 km för fort i Södra Länken och nu har de förarbild och regnummer som bevis på att man är skäligen misstänkt för fortkörning. Bara att erkänna och betala 1500 kronor eller strunta i att besvara brevet när man är skäligen misstänkt?
Citera
2022-03-31, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Brev idag ifrån Polisen: Du är skäligen misstänkt för hastighetsöverträdelse

Körde 8 km för fort i Södra Länken och nu har de förarbild och regnummer som bevis på att man är skäligen misstänkt för fortkörning. Bara att erkänna och betala 1500 kronor eller strunta i att besvara brevet när man är skäligen misstänkt?

Bara att betala, 1500 kr är inte mycket pengar.
Fick själv böter på 3000 kr för ett par år sedan i Nederländerna där jag fastnade på kamera.
Trots annat land så kommer ett brev hem med bild och allt ett par månader senare.
Citera
2023-08-19, 22:17
Medlem
Tar kamerorna bilder endast framifrån? Räcker det om jag tar bort skylten fram för att inte kunna åka dit?
Citera
2023-08-26, 11:11
Medlem
Flashshits avatar
Är det inga som har solskydd längre?
Citera
2023-08-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan1997
det konstiga att jag har aldrig hört att någon har blivit av med sitt körkort i norra/södra länken pga fartkameran som hänger där men däremot så vet jag att det finns folk som blivit av med körkortet på fartkameror som finns ut på landvägar osv.
Hur gick det för dig? Klarade du dig undan boten trots kamera blixten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in