2019-09-11, 01:15
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Här kom en tråd som jag faktiskt reagerade lite på. Vad skulle du säga om den? Visst, användaren är förmodligen inte seriös, men jag tycker då inte att tråden är så dålig att den bör kastas.

(FB) Nackskott på arbetslösa?
Kanske skulle lagt den någon annanstans. Charmen med flashback är att man kan diskutera mycket tabu så varför ska den tråden skrotas?
Citera
2019-09-11, 01:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Här kom en tråd som jag faktiskt reagerade lite på. Vad skulle du säga om den? Visst, användaren är förmodligen inte seriös, men jag tycker då inte att tråden är så dålig att den bör kastas.

(FB) Nackskott på arbetslösa?

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Kanske skulle lagt den någon annanstans. Charmen med flashback är att man kan diskutera mycket tabu så varför ska den tråden skrotas?

Jag håller med om den tråden. Att den definitivt har ett diskussionsvärde. Tydlig och föredömlig trådstart.

1) Hitta ett bättre delforum för den.
2j Rensa ett antal inlägg som tjafsar om trollande.
3) Bifoga ett moderatorsmeddelande om att lägga ned trollsnacket.
Citera
2019-09-11, 18:55
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
I just det här fallet när en tråd kastas med så pass få inlägg gjorda är det ju bara för TS att starta den igen i ett lämpligare forum.
Det är betydligt värre när trådar med många inlägg och intressant debatt kommit igång kastas i soptunnan bara för att den är felplacerad. Då borde man ju kunna ha ett system där man kan ge TS en varning men utan att kasta hela tråden i soptunnan.
TS kan ju då naturligtvis starta tråden på nytt i ett bättre forumdel men resten av tråden som kanske innehåller hundratals inlägg är ju borta.
I det här fallet är det ju bara 12 inlägg varav många bara påpekade att TS trollade så den här tråden var ju ingen större förlust och bara att starta tråden på nytt.
Citera
2019-09-11, 19:02
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
I just det här fallet när en tråd kastas med så pass få inlägg gjorda är det ju bara för TS att starta den igen i ett lämpligare forum.
Det är betydligt värre när trådar med många inlägg och intressant debatt kommit igång kastas i soptunnan bara för att den är felplacerad. Då borde man ju kunna ha ett system där man kan ge TS en varning men utan att kasta hela tråden i soptunnan.
TS kan ju då naturligtvis starta tråden på nytt i ett bättre forumdel men resten av tråden som kanske innehåller hundratals inlägg är ju borta.
I det här fallet är det ju bara 12 inlägg varav många bara påpekade att TS trollade så den här tråden var ju ingen större förlust och bara att starta tråden på nytt.
Att ge någon varning för att ha startat tråd i fel forum tycker jag dom kan skrota. Bättre skriva PM om skärpning och om det förekommer kan man få en varning men det kanske vissa mods redan gör iofs. Om TS startar en liknande tråd i annan forumsdel och mods ser att liknande försöks skickats i PK kanske den per automatik ger varning. I dunno...
Citera
2019-09-11, 19:36
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Att ge någon varning för att ha startat tråd i fel forum tycker jag dom kan skrota. Bättre skriva PM om skärpning och om det förekommer kan man få en varning men det kanske vissa mods redan gör iofs. Om TS startar en liknande tråd i annan forumsdel och mods ser att liknande försöks skickats i PK kanske den per automatik ger varning. I dunno...
Om man skickar PM eller varnar får man ju givetvis avgöra beroende på om hur ofta personen startat fel osv. Huvudsaken är ju att övriga som skrivit i en tråd som förutom felplaceringen inte är dålig inte straffas.
Citera
2019-09-11, 21:55
Medlem
Monkeyspanks avatar
Skojaru eller?
Papperskorgen är det första jag besöker de gånger jag loggar in.
Visst, man får vada genom skit, men man hittar även många guldkorn som man undrar över varför modsen slängt.
En rejäl rensning bland SJW modsen skulle behövas och dessutom ett direktiv om att Flashback är till för kunderna, inte de själva och deras agenda.
Citera
2019-09-27, 00:03
Medlem
SYSTEMexes avatar
Man blir tokig på alla ihopbakstrådar! Man läser en intressant diskussion om någonting och helt plötsligt slängs den i papperskorgen med en länk till en samlingstråd.

Att ha en samlingstråd som ska innehålla flera diskussioner samtidigt, på en seriös nivå, är helt omöjligt! Något måste göras!
Citera
2019-10-07, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Problemet med för många samlingstrådar är enligt mig det mest akuta, och något jag också planerar att gå till botten med. ]

Varför skäller inte admin till då? Varför försätter det som vanligt?

(FB) Tar bort konspirationstrådar i forumavdelningen för konspirationer

(FB) Gör om formuleringarna i Flashbacks regelverk
Citera
2019-10-07, 16:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtleexpress

Fast det där är ju pissedåliga exempel. Det första är ett klockrent regelbrott och det andra en hänvisning till en tråd med exakt samma ämne.

Inga samlingstrådar där inte.
Citera
2019-10-08, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av turtleexpress

Ska jag uppfatta tystnaden som att admin håller med sin huvudlösa ryttare?

Den första tråden handlar så klart om det som skrivits i den, inte tråden själv.
Citera
2019-10-09, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Problemet med för många samlingstrådar är enligt mig det mest akuta, och något jag också planerar att gå till botten med.

]
Det här är ditt jobb admin, det som ger dig lön till mat och hyra. Varför svarar du inte? Det jag tar upp är något du säger dig prioritera högt, men nu bryr du dig inte?

Du behöver inte nå nån "botten" för att lösa problemet, du behöver bara separera diskussionerna och låta användarna diskutera på ditt diskussions forum, problem solved.

Jag får be admin och tempezzt förstå att det inte handlar om vad ni tycker om saken eller vad era heliga regelbok säger, så om ni lyfter huvudet från regel boken och tittar på vad verkligheten säger i 2sec, så ser ni att det det handlar om i verkligheten är att medlemmar får sina diskussioner kvävda. Vad du, tempezzt och regelboken har att säga om saken förändrar inte verkligheten omkring er.

Nå admin, är det viktigt för dig att dina medlemmar får yttra sina diskussioner? Eller är dina ord bara varmluft? Från där jag står ser du ut som en ljugande politiker. Kanske du vill ändra min syn?
Citera
2019-10-09, 19:04
Medlem
Drullknulls avatar
Drullknull har svaret på problemet: Flashback Beta!

Flashback Beta är den låg kvalitativa delen av forumet, lite som B-film, inte särskilt genomtänkta trådar, mycket testosteron, jobbiga personangrepp, insnöade konspirationsteorier, ihållande ryggdunk.
Indelningen av subforumen är grövre, modereringen är mer slapphänt och godtycklig och ribban för varningar är högre. Riktigt skitnödiga användare och kroniska haverister ges möjligheter att posta mycket mer än på Flashback Alpha.
Gränsen för OT är givetvis högre.

Efter en tid permanentas Flashback Beta. Alla nya medlemmar får börja på Beta, visa prov på högvärdig diskussionsförmåga, prestera genomtänkta trådar, efter beslut i moderatorkollektivet får betamedlemmen grönt kort till Alpha.

Beta blir snabbt känt som soptunnan, zoo, sandlådan, dårhuset, foliehattarnas Mecka e.t.c. Vanliga människor roas av knastertorr-fis trådar om det genetiska utbytet i germanien, cis-hannens ständiga spyor om kvinnors svekfullhet och Dödochåterfödds antiintellektuella inlägg.
Hela Flashback lyfts upp, intäkterna ökar, media refererar Beta som soptunnan där vanligt folk får säga sin mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in