2021-12-23, 16:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du låter som en trulig femtonåring som gått med i ung vänster. Ingen i hela världshistorien har haft mer trygghet och större möjligheter än vad du har, ändå sitter du hemma vid datorn och skriver att världen är skit, och förklaringen är att "ingen bryr sig".
Jag tror inte ens att din kvinnliga skolkurator skulle kunna hålla sig för skratt, om du förklarade ditt problem.
Tror nog att möjligheterna för att lyckas var större på 80-talet. Alla som inte var efterblivna och hade någon sorts framåtanda kunde få helt OK jobb.
Citera
2021-12-23, 16:17
Medlem
Citat:
Du låter som en trulig femtonåring som gått med i ung vänster. Ingen i hela världshistorien har haft mer trygghet och större möjligheter än vad du har, ändå sitter du hemma vid datorn och skriver att världen är skit, och förklaringen är att "ingen bryr sig".
Jag tror inte ens att din kvinnliga skolkurator skulle kunna hålla sig för skratt, om du förklarade ditt problem.
Jag ger en förklaring, du kommer med påhopp, hur var det med den mentala kapaciteten?
Hur som helst så ber jag om ursäkt för kapandet av tråden, jag beskriver ju inte hur mina dagar ser ut, bara medger att jag gett upp livet.
Citera
2021-12-23, 18:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Jag ger en förklaring, du kommer med påhopp,

Du menar "världen är skit för att ingen gör något?". Lite mer kan du väl anstränga dig?
Citera
2021-12-23, 18:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tror nog att möjligheterna för att lyckas var större på 80-talet. Alla som inte var efterblivna och hade någon sorts framåtanda kunde få helt OK jobb.

Så var det, och så är det helt ärligt idag också. Om du är beredd att hugga i så finns det mängder med jobb. Arbetslösheten är extremt låg, TROTS att vi tagit hit typ hälften av världens flyktingar. De som är arbetslösa någon längre tid i dagens Sverige har problem, antingen sociala eller medicinska.
Statistiken ger mig rätt, men det finns alltid ledsna snubbar på Flashback som förklarar för mig hur tufft livet är för unga nu för tiden. Köper inte det.
Citera
2021-12-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Man måste anstränga sig för allt här i livet, annars kommer man ingenstans med ett skit.

En liten fråga dock

Vart kommer man någonstans om man anstränger sig eg ?
Citera
2021-12-23, 18:46
Medlem
Citat:
Så var det, och så är det helt ärligt idag också. Om du är beredd att hugga i så finns det mängder med jobb. Arbetslösheten är extremt låg, TROTS att vi tagit hit typ hälften av världens flyktingar. De som är arbetslösa någon längre tid i dagens Sverige har problem, antingen sociala eller medicinska.
Statistiken ger mig rätt, men det finns alltid ledsna snubbar på Flashback som förklarar för mig hur tufft livet är för unga nu för tiden. Köper inte det.

Jag tror inte problemet ligger i just att få ett jobb...

Utan meningslösheten trots jobb...

Ekorrhjulet blir nästan mer påtagligt med jobb än utan...
Citera
2021-12-23, 19:27
Medlem
vetenskapspartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Tänkte göra en tråd för dom som jag vet finns där ute, som av olika anledningar har gett upp livet (tillfälligt eller på lång sikt). Med livet syftar jag väl mest på arbetslivet och familjelivet, då jag ser hundratals trådar startas om ensamma män, ofta unga men även äldre.

Själv har jag inte jobbat på flera år, har depression och är motivations och orkeslös, lever ensam i en lägenhet och dagarna spenderas numera på soffan från morgon till kväll med tv:n på och gaming (wow Classic) och massa snacks, stundtals mysigt och trevligt men ibland ensamt meningslöst och deprimerande.

Ni?

Hur försörjer du dig?
Citera
2021-12-23, 21:41
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
En liten fråga dock

Vart kommer man någonstans om man anstränger sig eg ?
Det beror ju på i vilken riktning du anstränger dig.
Citera
2021-12-23, 23:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Aldrig har det varit så svårt för nyexaminerade att få sitt första jobb efter examen. Pandemin har stängt många tidigare instegsmöjligheter för unga. Exempelvis bank- och finansbranschen har fortfarande inte återhämtat sig.
Citera
2021-12-24, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Tänkte göra en tråd för dom som jag vet finns där ute, som av olika anledningar har gett upp livet (tillfälligt eller på lång sikt). Med livet syftar jag väl mest på arbetslivet och familjelivet, då jag ser hundratals trådar startas om ensamma män, ofta unga men även äldre.

Själv har jag inte jobbat på flera år, har deppression och är motivations och orkeslös, lever ensam i en lägenhet och dagarna spenderas numera på soffan från morgon till kväll med tv:n på och gaming (wow Classic) och massa snacks, stundtals mysigt och trevligt men ibland ensamt meningslöst och depprimerande.

Ni?
Samma. Man existerar och då och då drar man ut och festar/går på konsert/åker skridskor om vintern/drar till gymmet samt spenderar sommaren på stranden. Händer att man reser lite inom landet också..ibland.
Citera
2021-12-31, 01:11
Medlem
Auswanderers avatar
Citat:
Nu vet jag att det här är ett två år gammalt inlägg, men den här kommentaren illustrerar rätt så bra vad det här "män som ger upp"-fenomenet handlar om:

"Livet är inte rättvist, och då tänker inte jag vara med"

Män idag blir uppenbarligen inte mer än fem år rent mentalt.
hur länge ska man anstränga sig innan man får ger upp? Hur mycket ska jag behöva jobba, studera och gå i terapi innan jag får kasta in handduken?

ja, vi män är veklingar. Men har ingen lust att vara en riktig man i dagens sjuka samhälle anyways. Har gett så mycket o fått så lite tillbaka, får ont i hjärtat av det.
Citera
2021-12-31, 07:29
Bannlyst
Citat:

Problem, ja. Sociala, ja. Men man är väldigt regim-lojal när man undviker att peka på hur Sverige börjar bete sig. Krav reses i kommun efter kommun att vara vaccinerad. Det är förtryck och inget någon ska kunna tvingas att ställa upp på.

Då är man "besvärlig" men det beror inte på den enskilde med värdigheten i behåll utan på det offentliga Sverige som alltmer skiter i mänskliga rättigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in