• 4
  • 5
2021-12-31, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Emotionellt, inte mentalt.
Varför menar du att man ska acceptera att livet/samhället är värdelöst/orättvist? Det är ju själva anledningen till att det är skit, att folk som dig inte orkar bry er.
Du borde växa upp och ta ansvar för dig själv och ditt liv.

Om du inte gör det kommer ditt liv att bli ett levande helvete. Tro mig.

Och det är inte någon annan människans fel, det är ditt eget.
Citera
2021-12-31, 12:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Då är man "besvärlig" men det beror inte på den enskilde med värdigheten i behåll utan på det offentliga Sverige som alltmer skiter i mänskliga rättigheter.

Du verkar ha svårt att se objektivt på orsakssamband. Du verkar tro att du inte har någon skuld i dina egna problem, eftersom du har rätt på något sätt moraliskt plan. I verkligheten har det INGET med saken att göra.
Men det är ganska farligt tankesätt, som gör människor psykiskt sjuka när det väl har slagit rot. Har man den läggningen så ska man se upp. Har träffat killar som rasat ihop psykiskt redan tjugofemårsåldern, då de ansett vara utsatta, chanslösa, kränkta. Det var jättevanligt redan på åttio- och nittiotalen. Det blev aldrig någon familj, flickvän och till slut inga vänner. Bara en lång lista på allt som är fucked up här i världen. Kul att ta med sig den i graven.
Citera
2021-12-31, 12:40
Medlem
Älskar mitt jobb och alla pengar jag håvar in... Livet är tråkigt för alla då och då bland i. Längre perioder... Men när man jobbar njuter man mer av ledighet... Förstår inte varför man inte vill jobba... Det är endelav livet... och varför vill man ge upp livet..
Citera
2021-12-31, 18:53
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto