• 1
  • 2
2019-09-05, 12:24
Medlem
https://www.vasterastidning.se/vastm...hiX3ZccJILH1g/

Nån som har info??
Citera
2019-09-05, 12:36
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimPim3
https://www.vasterastidning.se/vastm...hiX3ZccJILH1g/

Nån som har info??
Lite text från artikeln
Citat:
Den polispatrull som först var på plats gjorde bedömningen att det var oklart varför kvinnan hade avlidit och därför kallades polisens tekniker till platsen. Teknikerna kommer att fortsätta sitt arbete på platsen även under torsdagen.

Den avlidna kvinnan har förts till rättsmedicinsk undersökning, detta för att bland annat kunna fastställa dödsorsaken.
Citera
2019-09-05, 12:36
Medlem
Finns inget i artikeln om misstänkt mord. Man har hittat en död kvinna i en lägenhet och eftersom dödsorsaken är oklar måste man starta en förundersökning med rubriken "förundersökning om mord" för att få resurser. Vad som sedan händer får vi se.
Citera
2019-09-05, 12:41
Medlem
Polisen bekräftar: Har inlett förundersökning om mord
Under onsdagen hittades en avliden kvinna i en lägenhet i Riddarhyttan i norra Västmanland. Omständigheterna kring dödsfallet bedöms vara oklara. Nu bekräftar polisen att de inlett en förundersökning gällande mord.//

Nån form av misstanke måste dom ju ha. Varför annars starta en förundersökning?
Citera
2019-09-05, 12:44
Medlem
Någon som vet vilken adress det rör sig om?
Citera
2019-09-05, 12:57
Medlem
Citat:
Polisen bekräftar: Har inlett förundersökning om mord
Under onsdagen hittades en avliden kvinna i en lägenhet i Riddarhyttan i norra Västmanland. Omständigheterna kring dödsfallet bedöms vara oklara. Nu bekräftar polisen att de inlett en förundersökning gällande mord.//

Just för att omständigheterna är oklara. Man vill helt enkelt få klarhet i om det handlar om naturligt dödsfall, olycka eller om någon ev har bragt henne om livet.
Citera
2019-09-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Just för att omständigheterna är oklara. Man vill helt enkelt få klarhet i om det handlar om naturligt dödsfall, olycka eller om någon ev har bragt henne om livet.

Jag förstår det. MEN jag vill ha en adress. Har bekanta där, så jag är lite orolig för OD vs Självmord.
Citera
2019-09-05, 14:38
Medlem
Citat:
Jag förstår det. MEN jag vill ha en adress. Har bekanta där, så jag är lite orolig för OD vs Självmord.

Och jag hoppas att ingen anger någon adress här förrän man vet om det handlar om ett mord. Du får stilla din oro via andra kanaler.
Citera
2019-09-05, 15:24
Medlem
Citat:

Jag vet adressen o vem det är, om du vill veta så skriv ett pm till mig.
O givetvis om det är släkting till dig så kontakta polisen då alla anhöriga ej är underrättade.
Så adress o vem det är lägger jag inte ut här, med hänvisning till det som hände i Fagersta för ett tag sedan.
Där två anhöriga blev uthängda som mördare o det visade sig att det va en naturlig död.
Tror att polisen i det hänseendet lärt sig en läxa nu.
Det är ännu inte säkert det är mord, men polisen har bekräftat att de startat en förundersökning om mord.
Det beror på att dödsorsaken är oklar och att polisen skall kunna nyttja helt andra resurser för att undersöka.
Polis har varit på plats från ca em igår o fram till lunch idag.
Då åkte sista bilen.
O jag vet detta då jag bor i byn o är nästan granne.
Ca 600 invånare så inte mycket som undgår oss.
Händer det något har vi koll, ganska bra iaf.
Senast redigerad av snorpan22 2019-09-05 kl. 15:32.
Citera
2019-09-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Jag vet adressen o vem det är, om du vill veta så skriv ett pm till mig.
O givetvis om det är släkting till dig så kontakta polisen då alla anhöriga ej är underrättade.
Så adress o vem det är lägger jag inte ut här, med hänvisning till det som hände i Fagersta för ett tag sedan.
Där två anhöriga blev uthängda som mördare o det visade sig att det va en naturlig död.
Tror att polisen i det hänseendet lärt sig en läxa nu.
Det är ännu inte säkert det är mord, men polisen har bekräftat att de startat en förundersökning om mord.
Det beror på att dödsorsaken är oklar och att polisen skall kunna nyttja helt andra resurser för att undersöka.
Polis har varit på plats från ca em igår o fram till lunch idag.
Då åkte sista bilen.
O jag vet detta då jag bor i byn o är nästan granne.
Ca 600 invånare så inte mycket som undgår oss.
Händer det något har vi koll, ganska bra iaf.

Jag kunde inte messa dig privat, pga för få inlägg. Sen är jag nog för ny här. Men det kan jag lova, jag hänger inte ut nån. För jag vet hur det känns. Usch får sitta här å undra. Men tack iaf.
Citera
2019-09-05, 16:45
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:

De startar en förundersökning om mord pga att de ger dem mer resurser att utreda med helt enkelt.
Citera
2019-09-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utdodochforkastad
De startar en förundersökning om mord pga att de ger dem mer resurser att utreda med helt enkelt.

Ja, jag har förstått det. En får sitta här å undra. Men tack ska du ha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in