2019-09-05, 07:23
Medlem
Jirens avatar
Vinden viner, och Ebbas kappa fladdrar åt alla väderstreck. Idag vill Ebba göra upp med SD om migrationen!

Citat:
Migrationspolitiken och synen på invandringen var länge det politikområde som gjorde att inget annat av riksdagspartierna ville ha med Sverigedemokraterna att göra.

Men nio år efter att SD kom in i riksdagen vill Kristdemokraterna nu få med SD på just en bred uppgörelse om migrationspolitiken.

– Jag tror att det vore bra. Sverigedemokraterna är i dag ett stort parti som representerar en stor del av den svenska befolkningen, säger Ebba Busch Thor.

– Jag tror det skulle bidra till den långsiktighet som svensk migrationspolitik behöver ha och ge det den legitimitet som också behövs. Sedan kommer inte alla vara nöjda med en sådan överenskommelse, men jag tror det vore välgörande, fortsätter hon.

Hela artikeln: https://www.expressen.se/nyheter/ebb...m-migrationen/

Sant eller bara en ny lögn? Har Kristdemokraterna verkligen förstått behovet av Sverigedemokraternas migrationspolitik, eller tänker man blåsa sina väljare igen, så som man gjorde med anhöriginvandringen? Kommer medierna att skrämma henne till att göra en pudel?

Själv litar jag inte på Ebba. När det gäller migrationen så litar jag inte på någon politiker inom sjuklövern. De lever samtliga i en helt annan värld. Värdegrundssekten!
Senast redigerad av Jiren 2019-09-05 kl. 07:51.
Citera
2019-09-05, 07:36
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vinden viner, och Ebbas kappa fladdrar åt alla väderstreck. Idag vill Ebba göra upp med SD om migrationen!

Sant eller bara en ny lögn? Kommer Ebba och Kristdemokraterna att hålla denna kurs nu eller tänker man blåsa sina väljare igen, så som man gjorde med anhöriginvandringen? Kommer medierna att skrämma henne till att göra en pudel?

Själv litar jag inte på Ebba. När det gäller migrationen så litar jag inte på någon politiker inom sjuklövern.

Snart kommer någon hårt inavlad komma dragandes med ”rasist”.

Tror inte ett dugg på detta, många jobbar hårt för undergången.
Citera
2019-09-05, 07:39
Medlem
sinewaves avatar
Det jag anser vara fröken Ebbas mål är att kanabalisera SD:s väljarstöd för att säkra sitt egna inflytande i framtiden.

Beklagligt nog fungerar denna typ av "strategier på dagisnivå" i Sverige. Saker som inte på något vis inte ens tål att man börjar fundera kring att kritiskt granska något.

Det första som går att anmärka på är att SD+KD knappast utgör en majoritet så följdfrågan till KD blir givetvis hur de tänker sig att på något vis nå någon typ av majoritet i någon ståndpunkt ty annars är alla dessa utspel och samtal helt värdelösa.

En rad logiska följdfrågor som inte tas upp av reportern på Expressen. Det hela går därför att avfärda som floskler och röstfiske från KD.
Citera
2019-09-05, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det jag anser vara fröken Ebbas mål är att kanabalisera SD:s väljarstöd för att säkra sitt egna inflytande i framtiden.

Beklagligt nog fungerar denna typ av "strategier på dagisnivå" i Sverige. Saker som inte på något vis inte ens tål att man börjar fundera kring att kritiskt granska något.

Det första som går att anmärka på är att SD+KD knappast utgör en majoritet så följdfrågan till KD blir givetvis hur de tänker sig att på något vis nå någon typ av majoritet i någon ståndpunkt ty annars är alla dessa utspel och samtal helt värdelösa.

En rad logiska följdfrågor som inte tas upp av reportern på Expressen. Det hela går därför att avfärda som floskler och röstfiske från KD.

Skall man vara ärlig dock så är det ju så att de gamla partierna har bildats utifrån andra frågor än migrationen. Nu har migrationsfiaskot gjort alla övriga frågor sekundära vilket bevisas av JÖKen där det mest extremt marknads/nyliberala partiet, alltså (C), utan problem samsas med Sovjet-kommunisterna inom (V). Det är helt enkelt synen på invandringen som dominerar alla övriga frågor just nu.

För att kunna återgå till de frågor som partierna vill driva så måste migrationsfrågan desarmeras. Nu har det gått för långt för att en block-överskridande överenskommelse skall lyckas. Problemen är för stora. Det kommer alltid att finnas akuta saker att diskutera oavsett.

Det som återstår är att ge folket vad de önskar. Alltså att gå (SD) till mötes. Det är nog till och med så att man måste gå rätt mycket längre än vad (SD) önskar om man skall kunna avföra migrationen från den politiska dagordningen. Dessutom måste brottsligheten och arbetslösheten i andra generationen lösas snabbt. Mardrömmen vore väl om folk i allmänhet, och ledarskribenter i synnerhet, började tycka att andra och tredje generationens migranter är en del an invandringsproblemet. Alltså att man börjar se dem som gäster som egentligen är någon annans problem trots att de, och deras föräldrar, är svenska medborgare. Händer det tror jag att Sverige är slut som demokrati. Då blir det för polariserat för att någon samling skall vara möjlig.
Citera
2019-09-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren

Sant eller bara en ny lögn? Har Ebba och Kristdemokraterna verkligen förstått behovet av Sverigedemokraternas migrationspolitik, eller tänker man blåsa sina väljare igen, så som man gjorde med anhöriginvandringen? Kommer medierna att skrämma henne till att göra en pudel?

Själv litar jag inte på Ebba. När det gäller migrationen så litar jag inte på någon politiker inom sjuklövern. De lever samtliga i en helt annan värld.

En poäng har hon dock. SD lika lite som något annat parti kommer inte att få igenom allt när det nu blir frågan om en förhandling.

Frågan är om SD-väljarna i gemen inser det? Det kommer inte som många SD-väljare tror och hoppas att ex. SD köper hela M:s eller KD:s skattepolitik mot att M och KD köper hela SD:s invandringspolitik.

Då är frågan hur SD- ledningen kommer att förbereda medlemmarna på hur det hela ska hanteras. Är det bättre med ett SD som en sanningssägare i sidan om eller som ett parti som tar del aktivt och kompromissar fram en lösning? Det kan bli ett vågspel.

När ett förhandlingsresultat presenteras är ju alla halvnöjda eller halvmissnöjda om man ser det från andra hållet.
Citera
2019-09-05, 08:01
Medlem
KD o M ångrar nog bittert att de inte gick samman med SD när de nyligen hade chansen. Istället var detta med att hålla ihop Alliansen ledstjärnan. Men så gick C bakom ryggen på dem och gjorde sin egen deal för att få mer makt. Där står nu KD och M och försöker alla möjliga knep för att få en maktposition.
Citera
2019-09-05, 08:04
Medlem
Finnj-vels avatar
Frågan är vem man ska lita på? Anser ni experter att SD är att räkna med? Har röstat SD 2x men tänkte rösta M nästa val. Ska jag rösta SD eller KD nästa val istället?

Otroligt bra nyheter om KD skulle kunna fullfölja detta, men jag har för mig att detta inte är första gången Busch yttrar någonting liknande.
Citera
2019-09-05, 08:13
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Frågan är vem man ska lita på? Anser ni experter att SD är att räkna med? Har röstat SD 2x men tänkte rösta M nästa val. Ska jag rösta SD eller KD nästa val istället?

Otroligt bra nyheter om KD skulle kunna fullfölja detta, men jag har för mig att detta inte är första gången Busch yttrar någonting liknande.
Det är en bra fråga.

Jag tyckte betydligt bättre om SD för ca 6 - 7 år sedan. Sedan dess har partiet tonat ner sig och blivit riktigt mesiga. Jag hoppas att den mjukare hållningen bara är en fasad för att dämpa hatet från Sveriges flyktingvurmande journalistkår. Men detta återstår att se.

Hur som helst så röstar jag fortfarande på SD. Det är åtminstone en symbolisk handling.

Vad annars ska man rösta på? Jag hoppas du skojade när du skrev att du tänker rösta på självaste Tuffe Uffe.
Senast redigerad av Rufos 2019-09-05 kl. 08:21.
Citera
2019-09-05, 08:32
Medlem
johanjosefssons avatar
Väntat och väldigt roligt! Minns när Ebba drog i Jimmies snabel under partiledardebatten. Jimmie såg väldigt vilsen ut och förstod först några sekunder senare att han fått in en flirt.
Citera
2019-09-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel

Vill man stoppa invandringen till Sverige så röstar man AFS, alternativt taktikröstar på SD. M bär det direkta ansvaret för kaoset vi ser idag och skall inte tas i, ens med skyddshandskar. KD är kappvändare av rang och bör behandlas som M.
Citera
2019-09-05, 09:09
Medlem
Stones avatar
Jävla panikdrag av Ebba. Hon vinglar ju som en gammal flaggstång. Hon kunde inte ens profilera sig i abortfrågan och stå för kristna värden. Sen vill hon ha massinvandring i form av anhöriginvandringen.

Lämna detta till SD, M och S att lösa. Löfvèn ser att LO folket lämnar partiet. Det måste stoppas. S måste bita i det sura äpplet och samtala med SD.
Citera
2019-09-05, 09:10
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
Vill man stoppa invandringen till Sverige så röstar man AFS, alternativt taktikröstar på SD. M bär det direkta ansvaret för kaoset vi ser idag och skall inte tas i, ens med skyddshandskar. KD är kappvändare av rang och bör behandlas som M.

AfS har 20 till att arbeta upp ett förtroende. Kasselstrands torgmöten kommer att förfölja honom så länge som han är politiker. AfS brände sina broar innan de var byggda så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in