• 1
  • 2
2019-09-01, 23:59
Medlem
Hej!
Jag undrar hur man gr om man fr ett antal 500-lappar i mnaden genom att slt sexuella tjnster och vill f in dem i banken.
Jag antar de undrar om man stter in typ 20 000 i mnaden s tnkte att jag kanske kunde skaffa f-skattsedel. Har inget emot att skatta p det jag gr.

Mitt frslag r d att jag skriver att mitt sk fretag gnar sig t massage mm.
Tror ni det kan funka och att jag i s fall kan stta in motsvarande en normal mnadsln lite nu och d och sedan deklarera p detta utan att ngon blir misstnksam?
Jag gr ju liksom inget olagligt..

Det hr rknas vl inte som penningtvtt? Jag fr pengar utan att beg brott och vill skatta p dem.
Citera
2019-09-02, 00:20
Medlem
Hyckleri lagar, undrar hur du ska kunna bevisa att det inte r penningtvtt? Ingen kund lr intyga att de beskt dig.
Citera
2019-09-02, 03:33
Medlem
StefanHeterJags avatar
Om du driver affrsverksamhet och inte har ngon bokfring, eller kvitton/underlag fr dina inkomster s lr du bli sknstaxerad. Undrar hur dom rknar d. Nr dom sknstaxerade en pizzeria som de trodde slde fr mer n de redovisade s kollade dom upp hur mycket mjl dom kpte in och tyckte att det mjlet rckte till X antal pizzor, rknade ut hur stor inkomsten skulle bli p det och sknstaxerade dom p mellanskillnaden och lite till.

Hur sknstaxerar man en prostituerad? Kollar hur tight fiffin r och hur snygg hon r och vilket sexutbud hon ger, och rknar fram ett timpris och antal mjliga kunder per dygn?

Haha. mitt inlgg r lite skmtsamt skrivet, men det vcker nd en hel del frgor.
Citera
2019-09-02, 07:29
Medlem
https://lawline.se/answers/hur-kan-m...uella-tjanster
Citera
2019-09-02, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
https://lawline.se/answers/hur-kan-m...uella-tjanster

S ring skatteverket och sg som det r.
Citera
2019-09-02, 08:49
Medlem
Fenjal888s avatar
Idn med massagestudio kommer fungera utmrkt.

Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Hyckleri lagar, undrar hur du ska kunna bevisa att det inte r penningtvtt? Ingen kund lr intyga att de beskt dig.

Hur mnga gnger har du blivit uppringd av Skatteverket med en frga om du faktiskt var hos den dr pizzerian och kkade frra ret? Man kontrollerar inte mot kunder, och man behver inte bevisa att det inte r penningtvtt.
Citera
2019-09-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Hur mnga gnger har du blivit uppringd av Skatteverket med en frga om du faktiskt var hos den dr pizzerian och kkade frra ret? Man kontrollerar inte mot kunder, och man behver inte bevisa att det inte r penningtvtt.

Vilken penningmaskin! Inte bara pengarna den producerar, utan ven lite andra cash br kunna slinka igenom?
Citera
2019-09-02, 12:54
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Vilken penningmaskin! Inte bara pengarna den producerar, utan ven lite andra cash br kunna slinka igenom?

Jag vet inte riktigt vad det svaret ska betyda. Jag undrar om du mjligtvis missfrstod mig, eller om det r ngot annat du vill sga?
Citera
2019-09-02, 14:25
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Idn med massagestudio kommer fungera utmrkt.

Det kan dock vara lite skillnad hr. Det r inte brottsligt att ta pizza, men rttsvsendet vill nog helt klart f tillgng till fullstndiga verifikationer, med namn och adress, om TS vill bokfra och skatta.

PS till TS! Som egen fretagare betalar du inte bara skatt, utan ven dina sociala avgifter (egenavgift). Du fr rkna med att ungefr hlften frsvinner i skatt - d v s att du fr behlla 10 000:- av 20 000:-.

Om Skatteverket beslutar att du r momspliktig, frsvinner 20% till...
Citera
2019-09-02, 15:04
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Det kan dock vara lite skillnad hr. Det r inte brottsligt att ta pizza, men rttsvsendet vill nog helt klart f tillgng till fullstndiga verifikationer, med namn och adress, om TS vill bokfra och skatta.

PS till TS! Som egen fretagare betalar du inte bara skatt, utan ven dina sociala avgifter (egenavgift). Du fr rkna med att ungefr hlften frsvinner i skatt - d v s att du fr behlla 10 000:- av 20 000:-.

Om Skatteverket beslutar att du r momspliktig, frsvinner 20% till...

Om du gr in p en massagestudio och kper 45 minuters massage fr 600 kr, s kan du mycket vl betala med kontanter och sedan r det bra. De tar mjligtvis ett namn men inte mer n s. Jag har d aldrig varit med om att en sdan hr tjnst registrerar adress och kontaktuppgifter p sina kunder, och det r inte heller ngonting Skatteverket kan krva. Det r vl det som r hela grejen med att tvtta pengar, att det ska bli en grzon som r omjlig att bevisa?
Citera
2019-09-02, 15:07
Medlem
Vad r syftet? Att f betala skatt eller att f in pengarna p banken?
Om det inte r s mycket pengar r det bara att stta in i p kontot via ngon automat.
Citera
2019-09-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Hur sknstaxerar man en prostituerad? Kollar hur tight fiffin r och hur snygg hon r och vilket sexutbud hon ger, och rknar fram ett timpris och antal mjliga kunder per dygn?

Haha. mitt inlgg r lite skmtsamt skrivet, men det vcker nd en hel del frgor.
Hon(?) verkar dock inte ha ngot emot att betala skatt. S den biten n inga problem.

Undrar om ngon prostituerad blivit sknstaxerad i Sverige? Det var ngon som frskte skatta och sedan anmlde staten fr koppleri om jag inte minns fel.

Edit: Jo, och s gick det.
https://www.expressen.se/nyheter/pro...ick-i-konkurs/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här