• 1
  • 2
2019-09-02, 17:50
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Om du går in på en massagestudio och köper 45 minuters massage för 600 kr, så kan du mycket väl betala med kontanter och sedan är det bra. De tar möjligtvis ett namn men inte mer än så. Jag har då aldrig varit med om att en sådan här tjänst registrerar adress och kontaktuppgifter på sina kunder, och det är inte heller någonting Skatteverket kan kräva. Det är väl det som är hela grejen med att tvätta pengar, att det ska bli en gråzon som är omöjlig att bevisa?

Nu vet inte jag hur seriösa massagestudios är med redovisningen, men de måste såvitt jag vet enligt lag ha en kontrollerad kassaapparat att slå in intäkterna på och skapa kvitton med. Endast torgförsäljare (av någon anledning) är befriade från det kravet. (Och dessa kassaapparater är dyra i inköp.)

Det var därför jag tänkte på handskrivna verifikationer i första hand.
Citera
2019-09-02, 18:17
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Nu vet inte jag hur seriösa massagestudios är med redovisningen, men de måste såvitt jag vet enligt lag ha en kontrollerad kassaapparat att slå in intäkterna på och skapa kvitton med. Endast torgförsäljare (av någon anledning) är befriade från det kravet. (Och dessa kassaapparater är dyra i inköp.)

Det var därför jag tänkte på handskrivna verifikationer i första hand.

Ja, det är väl det TS tänkt göra? Och skulle skatteverket göra en kontroll så är det inga problem att ha låtsaskunder när man tvättat pengarna.

Jag vet inte riktigt vart du vill komma varför det inte skulle gå. Du lägger bara upp motargument som du direkt själv förkastar i dina inlägg.
Senast redigerad av Fenjal888 2019-09-02 kl. 18:36.
Citera
2019-09-02, 20:35
Medlem
Det är bara att inse...svarta pengar förblir svarta även om dus ätter in de på banken...
Citera
2019-09-02, 22:48
Medlem
dentrognes avatar
https://www.expressen.se/nyheter/pro...ick-i-konkurs/
Citera
2019-09-02, 23:29
Medlem
Jag skattar gärna men syftet är ju givetvis inte att få skatta utan att få in pengarna på banken.

Hur funkar det med penningtvätt om det nu är för krångligt att vara en hederlig medborgare? Är det säkert?
Citera
2019-09-03, 00:46
Medlem
StefanHeterJags avatar
Även om det är lagligt att sälja sex så är det ju olagligt att köpa.

Så vet inte hur bra det är för affärerna att vara öppen med det, för sina kunders skull, blir ju lättplockat av polisen.
Citera
2019-09-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av londontoibiza
Jag skattar gärna men syftet är ju givetvis inte att få skatta utan att få in pengarna på banken.

Hur funkar det med penningtvätt om det nu är för krångligt att vara en hederlig medborgare? Är det säkert?
Du säljer sex för att få pengar men har inget emot att bli av med hälften av det du tjänat ihop när du betalar skatt?
Trodde man var ganska desperat efter pengar om man säljer sex.
Det är inte okomplicerat att tvätta pengar. Du tar en risk och en del kommer i de flesta fall att försvinna under "tvätten". Anställ användaren Vekruset som kombinerad hallick och revisor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in