2019-09-03, 11:40
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Var på samma spår när jag kollade mammas vänner på fejan och flickans insta, afghanska namn som Mohammed, Motjaba, Naziri, akbari osv som comments och på den länk frågar någon om det var "äckel med en afghan eller... ", graviditeten kan iof vara inbillning men men.

Inte förvånnande om denna mamma är en VSIT:are och har eller har haft afghaner som inneboende. Media kommer inte å gräva i den historien om det visar sig att mångkulturen är inblandad

Gällande flickan så verkar hon uppföra sig/vara mogen som någon yngre 8-9 år och då kan hon i princip accepterat vem som helst till Instagram. Om det nu är systern som skrev här så är hon lätt att lura då hon inte verkar förstå om någon ljuger. Så man ska nog inte dra för stora växlar på varför hon har afghaner på insta. De kan ju ha sökt upp henne och inte tvärtom
Citera
2019-09-03, 11:57
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
– En kvinna berättar att hon satt bredvid Emelie på McDonalds i Ludvika vid 13-tiden på söndagen. Emelie pratade då i telefonen och ska ha sagt att ”då försöker jag komma iväg så fort jag kan”. Troligtvis har hon använt wifi inne på McDonalds, berättar Daniel Brodin.

Han säger även att det finns andra uppgifter som framkommit kring Emelie, som har en funktionsvariation, som gör att det finns all anledning att påskynda sökandet.

– Jag kan inte gå in på detaljer, bara att vi anser att det är väldigt bråttom att hitta henne.

Citat:
Det pågår inget aktivt sökande från vår sida då vi inte har någon tydlig utgångspunkt att gå efter men vi följer upp alla tips vi får in. Det är inte första gången som hon har avvikit men ju längre tid som går desto mer orolig blir man ju som förälder, säger Stefan Dangardt vid polisen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...unna-emelie-15

Det känns som om de misstänker att hon har stämt träff med någon/några som inte är särskilt lämpliga eller pålitliga.

Detta känns olustigt.
Citera
2019-09-03, 12:18
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Var på samma spår när jag kollade mammas vänner på fejan och flickans insta, afghanska namn som Mohammed, Motjaba, Naziri, akbari osv som comments och på den länk frågar någon om det var "äckel med en afghan eller... ", graviditeten kan iof vara inbillning men men.

Inte förvånnande om denna mamma är en VSIUT:are och har eller har haft afghaner som inneboende. Media kommer inte å gräva i den historien om det visar sig att mångkulturen är inblandad
Om det förståndshandikappade barnet nu är gravid så innebär det inte per automatik att hennes barn också blir det. Även om risken är överhängande om fadern är av icke vit härkomst.

Det viktiga är nu att försäkra sig om att polisen vet var hon befinner sig och därmed inte idkar sök på grund av icke brottslig situation. Hon gömmer sig hos pappan till barnet och de knullar förmodligen varje dag i syfte att stärka deras relation så att barnet får en stabil uppväxt. Kanske i en hyrd husbil från stället hon skulle till.

Knulla är det bästa som finns eftersom det innebär kärlek och relation.

Om situationen är denna att polisen inte vet något, missing peephole inte vet något och hennes släkt och vänner inte vet något.... ja då är det betydligt mer oroväckande och då måste vi ut och leta bums.

Elsparkcyklar går fort. Det är lätt att missa en kurva och åka nedför en slänt in i en skogsdunge och skada sig eller dö. Var kan hon ha åkt?
Senast redigerad av ModerRota 2019-09-03 kl. 12:26.
Citera
2019-09-03, 12:25
Medlem
Om hon befinner sig på en åttaårings nivå är det ytterst märkligt att polisen inte är mer aktiv.
Men de tog väl chansen att avsluta så fort nån hade tyckt sig se henne i Storvik.

Ligger Storvik åt rätt håll, om hon skulle hem till sin riktiga mamma?
Kan hon ha åkt tåg dit tidigare? Små barn kan ibland mer än vad man tror. (Om man ser henne som åtta år)

Jag har själv blivit guidad av en fyraåring när jag körde bil till ett sjukhus en väldigt lång och krånglig sträcka på landet med många vägskäl och blev väldigt överraskad av att han hittade.

Jag befarar att serien snart 13 har lockat fel folk till Ludvika, och att det har samband med hennes försvinnande.
Citera
2019-09-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emz90
Hej!

Jag blir riktigt ledsen att vissa av er sprider en massa falska rykten om min syster. Men vad kan förvänta sig av folk här.

Men för att göra era patetiska liv lite enklare så kan jag svara på lite falska saker som ni påstår.

Nej hon har inte downsyndrom. Nej, hon är inte utländsk. Hon är helt svensk. Hon har ett mentalt handikapp som "försvinner" när man är äldre. Hon är inte sexuellt aktiv. Nej hon är inte en hora. Hon har inte rymt till sin mamma då det var hon som anmälde henne borta. Och hon visste inte att Emelie var borta förrens sent på kvällen.

Men tanke på hennes handikapp så har troligtvis någon lurat henne. Då hon inte förstår sånt. Jag uppskattar om ni kan hålla en god ton och försöka hjälpa oss och hitta henne ist. För att påstå massa elaka saker.

Skäms på er

Skriv något vettigt själv som hjälper då du som känner henne.

Har hon autism/aspergers? På vilket sätt är hon lätt att lura? Naiv nog att kliva in i okändas bilar?
Brukar hon åka iväg själv och hittar i sin omgivning? Vänner/kille på annan ort?
Hade hon det bra där hon bodde eller kan hon ha rymt därifrån?
Har hon en bra relation till sin mamma/dig/resten av familjen eller finns det skäl att tro att hon med flit undviker er?
Har hon pengar att röra sig med? Köpa mat tex.
Citera
2019-09-03, 12:46
Medlem
Man leds genom hennes Facebook till Örebro län, kan hon ha tagit sig dit? Vet man om hon har pengar, bankomatkort? På en bild på instagram ses ett tågspår, hon verkar således bekant med ”resemiljö”. Som sagt tiden tickar och chanserna för att hon utsatts för ett brott ökar.
Citera
2019-09-03, 13:25
Medlem
Polisen misstänker människorov

.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-manniskorov
Citera
2019-09-03, 13:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Troligtvis några araber eller negrer som lurat i väg henne till nån kvart där de nu knullar skiten ur henne. Hoppas de inte bara dödar henne..... fy fan så det blivit här i landet....

Så skrev även folk när det var Engla som var borta.

Visade sig vara en som ser ut som dig. Kritvit.

Sluta spekulera genom att försöka sprida skit om andra människor och få PK poäng (för jo det är PK idag att hata på invandrare)
Citera
2019-09-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
ser inte ens ut som hon har något förståndshandikapp .. sett väldigt mkt fulare "normala" tjejer utan smink
tror du att det syns utanpå ditt mähä?
Citera
2019-09-03, 13:52
Medlem
pantherTypeGs avatar
Öststatare som varit i farten igen ?
Citera
2019-09-03, 14:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emz90
Hej!

Jag blir riktigt ledsen att vissa av er sprider en massa falska rykten om min syster. Men vad kan förvänta sig av folk här.

Men för att göra era patetiska liv lite enklare så kan jag svara på lite falska saker som ni påstår.

Nej hon har inte downsyndrom. Nej, hon är inte utländsk. Hon är helt svensk. Hon har ett mentalt handikapp som "försvinner" när man är äldre. Hon är inte sexuellt aktiv. Nej hon är inte en hora. Hon har inte rymt till sin mamma då det var hon som anmälde henne borta. Och hon visste inte att Emelie var borta förrens sent på kvällen.

Men tanke på hennes handikapp så har troligtvis någon lurat henne. Då hon inte förstår sånt. Jag uppskattar om ni kan hålla en god ton och försöka hjälpa oss och hitta henne ist. För att påstå massa elaka saker.

Skäms på er

men du behöver ju inte förneka att hon är utvecklingsstörd eller hur du nu vill kalla det, nån som är 15 år men är 8 år bara på det mentala vad sjutton kallar du det för då normalbegåvad eller ???? o varför tillät ni henne att cykla själv om ni visste hur hon är på det mentala ? jag får inte ihop det.. har något hänt henne så kan ni knappast ha gott samvete tycker jag.

kom istället o bidra med nån nyttig info istället för att bara blankt neka till allt.....
Citera
2019-09-03, 14:04
Medlem
kukflashs avatar
Äckligt på hennes instagram, vuxna män (invandrare) som raggar på en förståndshandikappad 15-åring. Vill inte ens veta hur det ser ut i hennes dm Polisen bör kolla där för att se vem/vilka som hon har stämt träff med
Senast redigerad av kukflash 2019-09-03 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in