2019-09-04, 12:11
Medlem
b00b00s avatar
Ok, så afghanen ser ett tillfälle att sexa till det med en utvecklingsstörd flicka. Så må vara. Det som förvånar mig är straffet han fick för att smuggla nästan 2000 Tramadoltabletter från landet han "flytt" från men åkte tillbaka till på semester.. Men va fan?
Citera
2019-09-04, 12:14
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Familjen verkar vara afghanlovers hela bunten. Inte tycker man synd om ungen, men samtidigt jävligt skönt om en vuxen utlänning blir dömd.

En mentalt funktionshindrad kan inte ställas till svars för familjens umgänge; personen FÖRSTÅR inte. Beklagligt för Emelie att ha en så naiv familj runt sig.
Citera
2019-09-04, 12:15
Medlem
"25-årsåldern. Enligt en utredning kom mannen till Sverige från Iran som tonåring. Sedan dess har han bland annat bott på HVB-hem och pluggat på gymnasium i Gävle, står att läsa."

Hahahha, kan inte vara lätt att vara en av de PK idioter som envisades om att det skulle vara en svensk som kidnappat henne. "MINNS ENGLA!!" "HAGAMANNEN!!!"

Bara att hoppas att flickan kan få hjälp nu och att hennes nära och kära håller henne borta från alla de kräk som spammar hennes facebook/instagram.
Citera
2019-09-04, 12:17
Medlem
Pluggat? Hur såg hans betyg ut kan man undra?
Citera
2019-09-04, 12:19
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Den afghanska predatorn är på fri fot inom några dagar är mitt tips. Rättsväsendet kommer att göra mildast möjliga bedömning av denna händelse. Häkten och fängelser är redan knökfulla med Annie Lööfs vuxna afghanbarn. Så många som upp till 15-20% av de som omfattades av Lööfs massamnesti kan vara brottsbelastade i nuläget, d v s 1500-2000 personer.

Det faktum att Emelie själv tog tåget till afghanen, att hon frivilligt hade sex med honom (kommer han hävda), att hon var fri att åka hem när hon ville, enligt honom, samt att han inte hade minsta aning om att hon var på en 7-årings intellektuella nivå. Allt talar för frisläppande inom kort.

Vi har ju alla sett klippet där hon halsar cider och ser ganska nöjd ut när rovdjuret uppvaktar henne närgånget. Om ord står mot ord värderas ett afghanskt skäggbarns version oändligt mycket högre än en våldtagen svenskas, hennes kritvita skinn är dessutom en ytterligare belastning för henne.

Det spelar ingen roll. Afghanen har utnyttjat hennes värnlösa tillstånd. Finns ingen frivillighet eftersom hon inte förstår vad som händer. Det märks naturligtvis, så det kan han inte åberopa.
Citera
2019-09-04, 12:23
Medlem
vem är den anhållne?
Citera
2019-09-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
För att citera Yngwie, "they have unleashed the fury". Ilskan hos folk kommer bli mycket svår att hålla tillbaks.
The focking fjory!

Jag tror inte att det blir något tjosan alls om saken. Några meme som snurrar lite grann på Facebook med citat som "medmänskliga konsekvenser", "det väntar en säker psykisk död på smuggelresan", "förtjänst lite längre fram" och liknande. Om en vecka har den slappa stormen lagt sig och bara Emilie tvingas bära minnena av det här.
Krutdurken packas förvisso allt hårdare för varje år men jag är tveksam till att det leder till någon eruption än på många år. Vi som tycker att hans beteende är helt oförenlig med vår värdegrund är fortfarande i klar minoritet jämfört med de som har rätt värdegrund. Ingenting tyder på att denna mångåriga ordning skulle rubbas av det här fallet med noll dödsfall och ett (efter förmåga) frivilligt brottsoffer.
Citera
2019-09-04, 12:24
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Det spelar ingen roll. Afghanen har utnyttjat hennes värnlösa tillstånd. Finns ingen frivillighet eftersom hon inte förstår vad som händer. Det märks naturligtvis, så det kan han inte åberopa.

Tycker du och jag kanske.
Tro mig, det blir minimala påföljder, om ens några alls. Detta är Sverige, glöm inte det.

För normala människor motsvarar rovdjurets handlingar ungefär 15 års fängelse. För åklagare och domare i Sverige är detta bagateller som helst bör slätas över och glömmas så fort som möjligt.
Citera
2019-09-04, 12:25
Medlem
welcometorealitys avatar
Släpp det där nu att mannen är en Afghan han är en Iranier.
Citera
2019-09-04, 12:26
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte det gäller groominglagen. Ungefär som att det inte är barnporrbrott att fotografera en person som är 18 år, men intellektuellt på en 12-årings nivå. Eller nåt. Däremot kanske det kan vara nåt annat brott. Kanske inte så konstigt heller, då groominglagen försöker komma åt de som närmar sig barn på nätet. Om någon närmar sig en 15-åring så bör det vara svårt att påvisa att denne borde ha insett att 15-åringen är intellektuellt funktionshindrad, innan man ens har träffat. Till sakens natur ligger nog också att det sällan är världspolitiken, litteratur eller filosofi som kommer på tal, utan helt andra saker. Och i samtal om andra saker kanske störningen heller inte framgår.

Vad gäller hennes "frivillighet" (som jag med tvekan sätter inom citationstecken) vid eventuellt sex kan han åka dit på om hon var begåvningsstörd, och han borde ha förstått det. Om de ens hade sex alltså. Många om/eventuellt - jag vet...

Hon verkar vara på samma nivå som vilken zoomalisk tjej i 15-års åldern dvs inte särskilt efterbliven. Det kan ju mer ligga på inlärningssvårigheter och logiskt tänkande, men att hon fungerar som vilken annan strulig 15-årig tjej som helst när det gäller social kompetens.

Även om hon har funktionshinder i form av begåvningsstörning så har hon ändå samma rättigheter som andra 15-åringar t.ex. när det gäller sex. Det är väldigt svårt att använda groominglagen när hon redan fyllt 15 då hon har fullständiga rättigheter. Däremot får hon inte resa fritt själv och om afghanen bjudit in henne till sig trots att han vet att hon inte får lämna hemorten så kan han åtalas för detta men det är knappast några påföljder.
Citera
2019-09-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality

Han är Afghan, men var boende i Iran innan. Många afghaner som har kommit till Sverige och Europa har bott i Iran tidigare innan de "flytt" vidare hit. Oftast tillhör de gruppen hazarer då varken Iran eller Afghanistan själva vill ha hazarer i landet.
Citera
2019-09-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Står att han kom från Iran, det gör de flesta afhaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in