Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-01, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wave92
Man får väl bara ett försök?

Jag är fortfarande bitter på min dator som bara hoppa till badet instruktionerna 😭

Ja alltså om man inte klarar proverna så får man ju inte göra om dom. Men klarar man dom men inte blir antagen så kan man ju fortsätta ansöka. Då kryssar man i att man gjort Feast i ansökan, och hoppas på bättre lycka.
Dom intervjuar ju ca 60 pers och ca 15 blir antagna. Så man är ju inte garanterad en plats bara för man får komma på intervju. Så man får fortsätta ansöka om man inte blir antagen helt enkelt.
Citera
2023-03-03, 11:40
Medlem
Hej hur vet man om man fått ett negativt testresultat på ens FEAST tester?
Framgår det mailet man får?
Citera
2023-03-09, 12:55
Medlem
Är det någon som har fått besked än?
Citera
2023-03-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellan88
Hej hur vet man om man fått ett negativt testresultat på ens FEAST tester?
Framgår det mailet man får?

Ja du får ju besked om du har bestått eller inte. Jag fick svar rätt snabbt efter att jag klarat testerna
Citera
2023-03-09, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benja11
Är det någon som har fått besked än?

Nej, inte än.. Hoppar till varje gång jag får ett mail. Hoppas vi får svar snart
Citera
2023-03-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATR72-600
Nej, inte än.. Hoppar till varje gång jag får ett mail. Hoppas vi får svar snart

Japp, hoppas jag med!
Citera
2023-03-11, 18:56
Medlem
ZoltiRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSGUZZAR
Ansökningsprocessen till en flygledarutbildning är vanligtvis konkurrenskraftig och kräver både en högskoleexamen och en viss mängd flygerfarenhet. Skolgången är normalt intensiv och mycket schemalagd, med många praktiska moment som simulatorer och flygplatsträning. En stark kapacitet för beslutsfattande, kommunikation och teamwork är också viktiga egenskaper för en framgångsrik flygledare.

Det finns ingen garanti för jobb efter en godkänd flygledarutbildning, men det är ett efterfrågat yrke med goda arbetsmöjligheter i många länder. Det är viktigt att notera att det också är en högt ansvarstagande roll med kontinuerligt höga krav på kapacitet och prestation.

Sammanfattningsvis är det viktigt att göra noggrann research och tänka igenom om flygledaryrket verkligen är det rätta för dig, med tanke på de höga kraven och ansvarsområdena.

MVH RSGUZZAR

Grymt svar, 17 år senare!
Inte mycket som stämmer dock.

Har hunnit med 13 år som flygledare nu så det var i alla fall någonting för mig 😄
Citera
2023-03-11, 18:58
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoltiR

Har hunnit med 13 år som flygledare nu så det var i alla fall någonting för mig 😄
Nej, inte mycket som stämmer, inte. Det han skrev var ju tyvärr rent nonsens:
(FB) Utbilda sig till Flygledare

Gratulerar till jobbet! Hur trivs du efter alla dessa år?
Citera
2023-03-11, 19:08
Medlem
exe.es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZoltiR

Jävligt intressant trådstart av dig TS!! Som faktiskt också blev flygledare tillslut. Stort grattis verkligen, bra jobbat. Jag har nämligen ett par frågor också och dem lyder: Vad är det absolut svåraste som du upplevt under arbetstid? Vilken flygplats arbetar du på? Hur får du ihop sömnen? Antar att det är väldigt viktigt att man är utvilad varje dag så att man ständigt håller sig vaken i huvudet. Såg nu också att det var ganska exakt 17 år sedan du startade tråden och förmodar att du även är en av Flashbacks äldsta användare. Magisk resa verkligen!

mvh exe.e
Citera
2023-03-13, 17:19
Medlem
Fick nu svar om att jag inte gått vidare för intervju för denna omgång. Synd, nu är det bara att vänta på nästa omgång och hålla tummarna för att det går bättre. Gjorde FEAST 2 i februari om det är några som fortfarande väntar svar
Citera
2023-03-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stinkyreeker
Fick nu svar om att jag inte gått vidare för intervju för denna omgång. Synd, nu är det bara att vänta på nästa omgång och hålla tummarna för att det går bättre. Gjorde FEAST 2 i februari om det är några som fortfarande väntar svar

Samma här! Andra gången nu :/
Citera
2023-03-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benja11
Samma här! Andra gången nu :/
Det är segt menmen... När jag gjorde andra testet var det i princip fullt. Tror vi var 16 st. Har du sökt utomlands?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in