Citat:
Ursprungligen postat av reproman
Hur grym måste man vara på testerna egentligen? Alltså, ni som gjort testerna, både ni som lyckats och misslyckats... Det går ju inte riktigt att kvantifiera men jag anser mig ha god simultanförmåga och att hålla många bollar i luften, jag kan snabbt greppa situationer och jag kan hålla detaljer i minnet... jag är inte jättevass på spatial förmåga men jag tror inte att jag är sämre än snittet?
Så... måste man vara "typ övermänniska"?
EDIT: Är dessa
http://officer.nu/ tester liknande de man gör på plats?
Nej, det finns inget behov av att vara "övermänniska". Vad jag hörde både inför mina tester och utifrån mina egna erfarenheter av att ha gjort både IQ-test på mönstring och sedan flygledartesterna kan jag säga att de är ganska liknande i sin struktur. Sedan har de båda sina egna särdrag, men det känns naturligt.
Sedan jag gjorde fas 2 har de bytt ut det testet jag gjorde, så där kan jag tyvärr inte ge dig så mycket tips.
Jag klarade testerna och pluggar till flygledare nere i Malmö nu och tycker att det, eftersom testerna görs gratis, inte borde finnas någon diskussion kring om man vill ta chansen eller inte. Känner man att yrket kan vara något för en att syssla med framöver, så varför inte ge det ett försök!
Lycka till med testerna om/när du bestämmer dig för att göra dem