2019-08-31, 03:56
Medlem
Eastmancolors avatar
Där jag bor i Stockholms län förekommer sommartid i princip varje helg hemska sk ravefester i skogsområden. Varför gör inte polisen något åt detta? Hur kan det vara tillåtet att störa milsvida och mitt i natten dessutom med ensartat dunkande?

Jag har förstått att polisen tidigare intresserade sig för denna typ av tilltag p g av narkotikamissbruk vid dessa. Personligen bryr jag mig inte om vad stollar som hoppar runt till elektronisk pseudomusik intar; det är oväsendet som stör mig och jag är näppeligen ensam om att bli störd.

Dessutom arrangeras eländet på allmän mark eller som i fallet där jag bor på större privata ägor. Är inte detta någon form av hemfridsbrott?

När jag var yngre kunde jag uppskatta dylikt dansande på nattklubbar men nu är jag så pass gammal att jag vill ha det tyst om nätterna.

(I skrivande stund pågår nu oväsendet i form av för tillfället något altererad rytm: technotango...)
Senast redigerad av Eastmancolor 2019-08-31 kl. 04:05.
Citera
2019-08-31, 05:56
Bannlyst
Polisen göra ofta razzia på rave, men samtidigt har dom så mycket annat och göra + vanliga nattklubbar som ställer till massor med bråk varje helg.
Citera
2019-08-31, 10:48
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Bara för att en gubbe inte kan sova så skall man inte stänga ner eminenta raveområden i förbudSverige!

Tänk såhär när du ligger där - Livet är hårt mot de hårda!
Citera
2019-08-31, 10:53
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Där jag bor i Stockholms län förekommer sommartid i princip varje helg hemska sk ravefester i skogsområden. Varför gör inte polisen något åt detta? Hur kan det vara tillåtet att störa milsvida och mitt i natten dessutom med ensartat dunkande?

Jag har förstått att polisen tidigare intresserade sig för denna typ av tilltag p g av narkotikamissbruk vid dessa. Personligen bryr jag mig inte om vad stollar som hoppar runt till elektronisk pseudomusik intar; det är oväsendet som stör mig och jag är näppeligen ensam om att bli störd.

Dessutom arrangeras eländet på allmän mark eller som i fallet där jag bor på större privata ägor. Är inte detta någon form av hemfridsbrott?

När jag var yngre kunde jag uppskatta dylikt dansande på nattklubbar men nu är jag så pass gammal att jag vill ha det tyst om nätterna.

(I skrivande stund pågår nu oväsendet i form av för tillfället något altererad rytm: technotango...)
Att åldras är skit. Försök att inte ta ut det på de som är unga... de kommer en dag bli gamla och bittra som du och klaga på ungdomen.
Citera
2019-08-31, 11:31
Medlem
På med öronproppar eller delta i ravet.
Citera
2019-08-31, 14:18
Medlem
Eastmancolors avatar
Detta är en oerhördhet! Vi vanliga medborgare är många som störs av okynneslarmet! Finns det ingen respekt på detta forum för oss över 50 år?

Raveeländet i naturreservat är ett allvarligt brott mot nattfriden och borde klassas som "skogsterrorism".
Senast redigerad av Eastmancolor 2019-08-31 kl. 14:20.
Citera
2019-08-31, 18:32
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Detta är en oerhördhet! Vi vanliga medborgare är många som störs av okynneslarmet! Finns det ingen respekt på detta forum för oss över 50 år?

Raveeländet i naturreservat är ett allvarligt brott mot nattfriden och borde klassas som "skogsterrorism".

Lugn.. ba´ luugn!!. Bor du i villa? Vi ynglingar måste också få stompa mark i tomte-tyg skogsrejvparty!!

Konflikter som dessa är ibland oundvikliga och förbud är inte lösningen! Join it or leave!

(C´mon "katten"!)
Citera
2019-08-31, 18:41
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant-vibbar
Lugn.. ba´ luugn!!. Bor du i villa? Vi ynglingar måste också få stompa mark i tomte-tyg skogsrejvparty!!

Konflikter som dessa är ibland oundvikliga och förbud är inte lösningen! Join it or leave!

(C´mon "katten"!)

Stompa i tysthet!
Citera
2019-08-31, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant-vibbar

(C´mon "katten"!)
Exakt, finns inte mycket att göra för polisen där.
Citera
2019-08-31, 18:52
Medlem
Diamant-vibbar har rätt.

Svenska myndigheter lider av svår nervös beröringsskräck med andra musikstilar än dansband och schlager och och andra substanser än öl och en sexa Skåne till jul.

Hade man löst problemet som i Tyskland och låtit den driftige eldsjälen Anders Varvéus fått behålla sina inomhuslokaler och expandera sin rörelse och köra på utan att hela tiden bli trakasserad av lagens långa viktigpetterarm hade vi sluppit skogsfester som stör dig och din skönhetssömn.

Tung och kreativt befriad gängkriminalitet som håller hela förorter i skräck och anomi verkar dock inte bekomma staten det minsta paradoxalt nog.
Citera
2019-09-22, 19:44
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhei
Diamant-vibbar har rätt.

Svenska myndigheter lider av svår nervös beröringsskräck med andra musikstilar än dansband och schlager och och andra substanser än öl och en sexa Skåne till jul.

Hade man löst problemet som i Tyskland och låtit den driftige eldsjälen Anders Varvéus fått behålla sina inomhuslokaler och expandera sin rörelse och köra på utan att hela tiden bli trakasserad av lagens långa viktigpetterarm hade vi sluppit skogsfester som stör dig och din skönhetssömn.

Tung och kreativt befriad gängkriminalitet som håller hela förorter i skräck och anomi verkar dock inte bekomma staten det minsta paradoxalt nog.

Alltså, har aldrig varit med om att vakna mitt i natten av att det pågår ett dansbandsparty ute i Nackareservatet och detta vore för den skull heller inget att längta efter.

Saken är att beträffande rave handlar det inte om musikstilen i sig - som förekom på vanliga klubbar t ex insomnade Abstarkt på Vasagatan vid nittiotalets mitt - utan evenemangsformen. Att ta sig rätten att störa sovande allmänhet med höga ljud är oavsett skäl ett otyg. Det är illa nog att asfaltsläggare håller på mitt i natten.
Senast redigerad av Eastmancolor 2019-09-22 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in