Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Du ser - det tog fem minuter att avslöja dig som en hycklare och då bemöts jag enkom med ironi och falskspel - lev med att du ej är bättre än någon annan och lär dig först leva som du lär, INNAN du predikar dina floskler...
Är det så lätt att gå ifrån din kära "miljöbibel" och åka ex. färja, då undrar jag mer vilka undantag du gör, kan tänka dig göra enkom för din egna njutnings skull? Är så underbart att knäcka dessa "do-gooders" och förment goda, hahahahah!!!
Jo, fast SÅ illa var det nu inte. Beror också på hur ofta man reser. Det där var min enda resa utanför Sverige sedan förra sommaren. Då jag också reste till Hanse-Sail (med samma färdmedel: tåg, Stena Line och på plats segelfartyg). Hanse-Sail är också ett evenemang - precis som Gretas seglats - avsett bland annat för att uppvärdera segelfartygen på sikt.
Hade varit värre om du hade hittat min reseskildring från Västindien! (Skojar bara.)
EDIT: Stena är för övrigt miljömedvetna, de amerikanska kryssningsrederierna har ju knappt vaknat när det kommer till detta (TS får säga emot mig om det är annorlunda på hans). Här kan man läsa om Stenas miljöarbete (ja jag fattar att det är deras egen reklam, men det mesta är ju lätt att kolla):
https://www.stenaline.com/our-sustai...rney/greenlist