2019-08-30, 19:11
Medlem
deerejohns avatar
Som rubriken lyder, jag jobbar på kryssbåt för ett Amerikanskt Rederi.

Ställ alla era frågor och jag skall svara efter bästa förmåga.
Citera
2019-08-30, 19:17
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deerejohn

Är du befäl? Svenskar brukar hamna på bryggan.
Citera
2019-08-30, 19:18
Hur vanligt är det att besättningen har sex med varandra? Finns det policy mot detta?
Citera
2019-08-30, 19:20
Medlem
deerejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Är du befäl? Svenskar brukar hamna på bryggan.

Jag tillhor befalen, men jag ar varken pa bryggan eller i maskin. Jag jobbar med med miljofragor och ar direkt understalld skepparn.
Citera
2019-08-30, 19:22
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Hur mycket personal får du knulla? Hur mycket gäster får du knulla? Vill höra lite anekdoter också som jag kan sitta och runka till.

Citat:
Jag tillhor befalen, men jag ar varken pa bryggan eller i maskin. Jag jobbar med med miljofragor och ar direkt understalld skepparn.

Gäster brukar vara ett big nono ofta åker du av i nästa hamn om du rör en passagerare.
Citera
2019-08-30, 19:23
Va gör du på din "fritid" ?
Citera
2019-08-30, 19:25
Medlem
deerejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Hur vanligt är det att besättningen har sex med varandra? Finns det policy mot detta?

Det liggs MYCKET. Den som vill ligga far ligga. Gar du los pa dom pa "Dack 3"som delar hytt med varandra 2-4 pers, sa ar det helt enkelt bara ga fram och fraga om personen i fraga ar ledig.
Som befal har du egen hytt, hogre befal storre hytt etc. Det ar nagot manga vill kunna nyttja.
Det ar nagon form av temafest nastan varje kvall och dar kan man traffa nagon sa klart.

Policy finns bara gentemot paxet. Du blir hemskickad om du inleder en relation med nagon passagerare.

Man kan sen diskutera hur smart det ar att ligga med nagon av dom i lagre befattningarna, da du kanske en dag maste gora nagon for av atgard, diciplinar atgard gentemot den personen. Svart det dar.
Citera
2019-08-30, 19:29
Hur är maten för besättningen? Förstår att officerarna får äta bland passagerarna.
Citera
2019-08-30, 19:34
Medlem
Är det jobb du har något du skulle rekommendera andra?

Jag är ibland sugen på att arbeta utomlands, även på fartyg. Men inte som nåt "simpelt" som i bar, kök, städ osv. Vad har du för bakgrund rent utbildnings och erfarenhetsmässigt?
Citera
2019-08-30, 19:58
Medlem
ChickenShacks avatar
Skepp o hoj!
Här är en annan som rundat haven dock i betydligt mindre flytetyg nämligen en skonert på knappa 120 fot. En nära döden upplevelse blandat med sagolika upplevelser med andra ord underbart.

Hur är det att vara på sjön men ändå inte, känner ni er som sjömän?

Jag menar ni får knappast saltstänk i ansiktet...och allt ni har är hydrauliskt eller elektrifierat så några muskler lär ni inte behöva (Mer än för att imponera på damerna då)

Är det inte lite som att vara med i en såpopera eller realityserie..?
Citera
2019-08-30, 20:05
Medlem
PTSD-av-AFs avatar
Citat:

Har man en fast punkt i livet? Vart väljer man att bo? Är det roligt? Kan man spara mycket pengar?
Citera
2019-08-30, 20:21
Medlem
Vad är färjans och rederiets stora "secrets"?

Obekväma sanningar och fakta man inte vill ska komma ut till allmänheten?

Skandaler?
Vad är ni mindre stolta över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in